שתף קטע נבחר

צילום: AFP

המסר האחרון מהטיסה היה של טייס המשנה

חקירת חברת התעופה "מלזיה איירליינס" מעלה כי התשדורת האחרונה - "הכול בסדר, לילה טוב" - נאמרה על ידי טייס המשנה. המנכ"ל סירב לומר אם נשמע לחץ בקולו. החיפושים הורחבו לפרוזדור הצפוני והדרומי של אסיה

חברת התעופה "מלזיה איירליינס" מאמינה כי טייס המשנה של טיסת MH370 הוא זה שאמר את המילים האחרונות ברשת הקשר למגדל הפיקוח. במסיבת עיתונאים היומית שנערכה היום (יום ב') אמר מנכ"ל החברה אחמד ג'אוורי יחיא כי לפי חקירת צוות טייס המשנה הוא זה שאמר ברוגע "הכול בסדר, לילה טוב".

 

עוד חדשות בעולם:

הכי קטן - ומצטמק: למה מרקורי בנסיגה?

קרים הכריזה עצמאות, קייב גייסה רבבות

'תהיה מלחמה פרטיזנית': היום שאחרי המשאל

 

גורמים רשמיים טענו בפני סוכנות הידיעות רויטרס אתמול כי התשדורת האחרונה הועברה ב-8 במרס כשמערכות התקשורת של המטוס כובו. אולם במסיבת העיתונאים הוסיפו הרשויות המלזיות לבלבול בקשר למיקום ולעיתוי של כיבוי מערכות התקשורת במטוס. בעוד שר הגנה אמר כי מערכת ה-Acars כובו כשהמטוס עבר מעל העיר קוטה בארו והטרנספונדר כובה מעל ים הסין הדרומי, אמר מנכ"ל חברת התעופה כי לא ניתן היה לכבות את מערכת ה-Acars בפרק זמן של 30 דקות.

 

טייס המשנה פאריק עבד אל-חמיד ()
טייס המשנה פאריק עבד אל-חמיד
 

הפרוזדור הצפוני של אסיה, שאליו הורחבו החיפושים ()
הפרוזדור הצפוני של אסיה, שאליו הורחבו החיפושים

הפרוזדור הדרומי של אסיה, שאליו הורחבו גם כן החיפושים ()
הפרוזדור הדרומי של אסיה, שאליו הורחבו גם כן החיפושים

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

 המידע החדש שעולה מחקירת חברת התעופה לצד המידע שנמסר אתמול לרויטרס יכול לאשר כי טייס המשנה, פאריק עבד אל-חמיד ידע כי המערכות כובו ושאירוע מתרחש על המטוס. חשוב להבהיר כי לא ברור אם אמר את המילים כשהוא מאוים או מיוזמתו האישית.

 

העיתוי שבו נאמרו המילים האחרונות חיזק את החשדות של הרשויות במלזיה כי אחד מהטייסים היה מעורב בהיעלמות המטוס. אך כאמור, לא ברור אם טייס המשנה אמר את הדברים מיוזמתו. מנכ"ל החברה הוסיף במסיבת העיתונאים כי טייס המשנה שאמר את המילים "הכול בסדר, לילה טוב" נשמע רגוע. המנכ"ל סירב לומר אם נשמע לחץ בקולו. הוא ציין כי החקירה נמשכת.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

קרובי הנוסעים עדיין מחכים לתשובות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קרובי הנוסעים עדיין מחכים לתשובות(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

שר ההגנה הישמודין חוסיין אמר במסיבת העיתונאים כי החיפושים הורחבו וכעת קזחסטן הצטרפה לחיפושים באזור הכי צפון-מערבי של שטח החיפושים. מוקדם יותר אמרה אוסטרליה כי היא לוקחת על עצמה את הובלת כוחות החיפושים בדרום האוקיינוס ההודי. שעות לאחר מכן טענה קזחסטן כי מבדיקות שביצעה, המטוס המלזי לא עבר בשטח האווירי שלה.

 

הבוקר דיווח העיתון המלזי הממסדי "New straits times" על תפנית נוספת בחקירת היעלמות טיסה MH370 של המטוס המלזי לפיה מטוס בואינג 777 צנח לגובה של 5,000 רגל וייתכן אפילו נמוך מכך כדי להתחמק מהשטח שאותו מכסה הרדאר לאחר שסטה מנתיבו לכיוון בייג'ינג.

 

לפי הדיווח, מטוס "מלזיה איירליינס" ירד לגובה נמוך והשתמש בטכניקת "terrain masking" במהלך שמונה השעות שנעלם מהמכ"ם, וככל הנראה חמק מהרדאר של שלוש מדינות. החוקרים סבורים כי ייתכן שמי שהטיס את המטוס ניצל את נתיבי הטיסה העמוסים מעל מפרץ בנגל ולכן הטיסה לא עלתה במכ"מים של המדינות שמעליהן המטוס טס.

 

בתוך כך דיווחה היום סוכנות הידיעות רויטרס כי המשטרה המלזית חוקרת

את עניינו של אחד מ-239 הנוסעים על בואינג 777, מהנדס טיסה במקצועו. הרשויות שסבורות כי רק אדם בעל ידע נרחב בתעופה יכול היה להטיס את המטוס בודקות את עברו של מוד חיירול, מלזי בן 29, שכתב בפרופיל שלו ברשת חברתית מלזית כי הוא עובד עם חברת תעופה פרטית.

 

"אנחנו בודקים את עברו של מוד חיירול, כמו גם את עברם של נוסעים נוספים על הטיסה ושל אנשי הצוות. הפוקוס כעת הוא על מישהו שייתכן שהיו לו יכולות טיסה על המטוס", אמר בכיר במשטרה לרויטרס. מהנדס טיסה אחראי על פיקוח המערכות של המטוס בזמן טיסה ואמור לאשר כי הן עובדות כראוי או להורות על תיקונים במידת הצורך. חיירול עבד בחברת תעופה שבסיסה בשבדיה הנקראת Execujet Aviation Group, אולם החברה סירבה לומר אם הוא עדיין מועסק בה. "אסור לנו לומר דבר. אנחנו רוצים להגן על פרטיות משפחתו", אמר נציג רשמי ממשרדי החברה במלזיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
המטוס המלזי. ציור קיר
צילום: רויטרס
מומלצים