שתף קטע נבחר
 

מיצובישי לנסר איוולושן - הסוף

אחת המכוניות המסעירות והמוערכות שידע עולם הרכב ב-20 השנים האחרונות, רפליקת הראלי המהירה של מיצובישי, לא תזכה לממשיכת דרך

מיצובישי לנסר איוולושן - הסוף קרוב. הגרסה הספורטיבית של הלנסר, עם מנוע טורבו-בנזין והנעה כפולה, תרד מפס הייצור בלי שתוחלף בדגם חדש. זה צפוי לקרות לכל המאוחר בתחילת שנה הבאה, ולהביא לכך שהדור העשירי והנוכחי, יהיה האחרון במורשת.

 

 

הלנסר איוו, מתחרתה הקרובה ביותר של סובארו אימפרזה STi, שווקה בעבר בישראל (בדורות 8 ו-9). הדור העשירי הוצע כאן לתקופה קצרה, אך לא נחל הצלחה עקב מחיר גבוה מאוד ושיווקו הופסק.

 

 

דובר של מיצובישי אישר ל"אוטומוטיב ניוז" כי בכוונת היצרנית להפסיק עם ייצור הדגם, ושאין כוונה להחליף אותו בדגם דומה. פירוש הדבר כי למיצובישי לא תהיה מכונית ספורטיבית בהיצע, לראשונה מזה שנים ארוכות. זה גם אומר שהמסורת של דגמי איוו - רפליקות ראלי מרשימות ופופולאריות בקרב חובבי נהיגה - תיקטע לראשונה מאז הוצג הדגם הראשון בשנת 1992.

 

האיוו-10, שהוצגה בשנת 2007, הייתה ראשונה במשפחת הדגמים להציע תיבת מצמד כפול (לצד גרסה ידנית). היא צוידה במנוע 2.0 ליטר טורבו עם החל מ-280 כ"ס, כולל גרסאות מיוחדות שהציעו בין 300 ל-410 כ"ס. הגרסה החזקה ביותר של כפולת ההנעה הספורטיבית האיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

 

על-פי דובר מיצובישי, ביצרנית שוקלים האם יש מקום כעת להשקת דגם ספורטיבי חדש, שלא ברוח האיוו. לדגם זה תהיה הנעה ירוקה מסוג כלשהו - כפי הנראה בשילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי אחד לפחות. זאת, במסגרת התרכזות היצרנית הקטנה בדגמי כלאיים, חשמל ורכבי פנאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים