שתף קטע נבחר

הקלות הבלתי נסבלת של סלילת כביש לא חוקי

לפני כשני עשורים נסלל כביש בין היישובים יציץ ורמות מאיר, והוא שימש נהגים לעקוף את צומת ביל"ו. אף שמעולם לא אושר כחוק, הוא זכה למספר ולשילוט שהפנה אליו מכבישים אחרים. בית המשפט שם לזה סוף

פסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד מלמד על הקלות הבלתי מוסברת שבה נסלל בישראל כביש לא חוקי, ועל הקושי הבלתי נתפס להחזיר את המצב לקדמותו. מדובר בכביש שנסלל לפני כ-20 שנה בין היישובים יציץ ורמות מאיר שבמועצה האזורית גזר, חרף העובדה שמעולם לא הוסדר סטטוטורית. בתום מאבק שנמשך חמש שנים הורה בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, להפסיק את תנועת כלי הרכב עליו.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

לאורך השנים הפך הכביש לדרך קיצור עבור נהגים רבים שביקשו לעקוף את צומת ביל"ו, ובכך גרמו לעומסים ומטרד ליישובים הסמוכים לו. חרף העובדה שאיש לא חלק על העובדה שלא היה חוקי, החברה הלאומית לתשתיות תחבורה (לשעבר מע"צ) הציבה שילוט המכוון אליו את התנועה מכבישים אחרים ואף העניקה לו מספר.

 

 

לפני כחמש שנים פנו תושבים לבית המשפט, והשופט ד"ר עודד מודריק פסק שכפתרון ביניים ישמש הכביש למורשים בלבד, ולשם כך נקבע מנגנון פיקוח על ידי הצבת שער שלא יאפשר כניסת מכוניות. אולם בשנים שחלפו מאז התנועה גברה, מנגנון השער לא הוכיח את עצמו ולא קודם כל פתרון אחר.

 

תושבי המושבים הסמוכים פנו לבית המשפט בעתירה חדשה באמצעות עורכי הדין עפר טויסטר ורועי בראונר. הם טענו שבנסיבות שנוצרו והמטרדים שנלוו אליהם יש להפסיק את השימוש בכביש הלא חוקי.

 

המועצה המקומית גזר והוועדה מקומית שלה התנגדו שטענה שהעתירה הוגשה שלא בניקיון כפיים ושאין מקום למנוע את השימוש בכביש כל עוד אין חלופה אחרת.

 

השופט רמי אמיר קיבל את העתירה ואסר על כניסה לכביש הלא חוקי, למעט כלי רכב חקלאיים או כאלה המשמשים לחקלאות. הוא הורה למועצה המקומית להציב תמרורי אין כניסה משני צידיו. בנוסף הורה בית המשפט למע"צ לתקן את סימוני השילוט שהפנו נהגים לכביש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מע"צ
צילום: גיל הדני
עו"ד עפר טויסטר
צילום: גיל הדני
מומלצים