שתף קטע נבחר

פותחים עסק? כך תשרדו את השנה הראשונה

יש לכם עסק חדש או שבכוונתכם לפתוח אחד כזה? בקיאות בניתוח הדו"חות הכספיים, תוכנית שיווקית מקצועית וגיבוש מערך מכירות מונחה מטרה הם חלק מהכללים החשובים שיעזרו לכם לעבור בשלום את השנה הראשונה

עסקים קטנים רבים אינם שורדים את השנה הראשונה. לא משום שהמוצר אינו נמכר או בשל קונספט שגוי, אלא בשל חוסר ידע ויכולת ניהולית לקויה, בעיקר בהיבט הכלכלי. לפניכם עשרת הדיברות שיעזרו לבעלי העסקים הקטנים לצלוח את השנה הראשונה.

 

עוד כתבות במדור "פותחים עסק" בערוץ כלכלה:

כך ויתרתי על משכורת קבועה ופתחתי עסק

העסק שפתחתם נכנס למשבר? כך תצאו ממנו

כל עצמאי צריך אתר- זהו כרטיס הביקור שלכם

 

1. בקיאות בניתוח הדו"חות הכספיים - יש לבחון כאן שני משתנים. הראשון: אחוז הרווחיות הגולמית, שמשמעותה כמה קניתם וכמה מכרתם, כלומר מכירות פחות קניות. אם האחוז נמוך מדי, מדובר בנורה אדומה. המשתנה השני הוא רווחיות תפעולית, כלומר כמה נשאר לכם אחרי שהורדתם מהרווח הגולמי את כל ההוצאות השוטפות, כמו שכירות, ארנונה, חשמל, משכורות עובדים וכיו"ב.

 

2. ניהול תזרים המזומנים - הכנסות פחות הוצאות. אם יש מינוס, משמע שנוצר גירעון. יכול להיות שהעסק מרוויח אבל אינכם מנהלים נכון את המזומנים, ועליכם לקצץ בהוצאות, גם אם הוויתורים הללו כואבים. אם אתם בפלוס, צריך לחשוב איך להגדיל אותו.

 

3. התאמת מסגרות האשראי בבנק למצב העסק - כדאי לבדוק מה היקף האשראי שהעסק זקוק לו, ומהם מקורות המימון שאנו זקוקים להם - הלואות מהמדינה, או מקרנות שונות. אם כבר קיימות הלוואות שונות, ניתן לבצע פריסה מחדש של החזרי התשלומים, וכך להקטין את ההוצאה החודשית.

 

4. התנהלות אירגונית של העסק - ניתוח כל ההוצאות של העסק ובדיקה של נחיצותן. סקירה של כל תהליכי העבודה ויצירת התייעלות. במקרים רבים טמון שם כסף גדול. בחינה מחודשת של התאמת בעלי התפקידים לתפקידם. בדיקה של אחוז הרווחיות הגולמית ונסיון לשיפורו.

 

5. תכנית שיווקית מקצועית - התכנית האופטימלית בודקת מה הם ערוצי השיווק של המוצר שלכם, האם הוא מכוון לקהל היעד הנכון, והאם העסק יכול להרשות לעצמו את תקציב השיווק הנוכחי.

 

6. מערך מכירות מונחה מטרה - הגדרה ברורה של יעדי המכירה והתאמתם לתכנית השיווק. מיקוד העסק למקום בו יש לכם יתרון תחרותי. כדאי למצוא נישה בה אתם יכולים להציע ללקוחות שלכם ערך מוסף על פני המתחרים.

 

7. שירות לקוחות - בכל עסק הלקוח הוא מעל לכל. ראשית, יש להכיר את צורכי הלקוח ולספק להם מענה. שנית, יש להתמקד במקומות בהם ישנם פערים בין צורכי הלקוח לבין מה שמציע השוק, ולתת פתרונות לפערים הללו. בנוסף, עליכם להבליט את יתרונותכם ואת הפתרונות היחודיים רק לכם.

 

8. זיהוי הזדמנות עסקית - חשוב מאוד לזהות צרכים בשוק שאין להם מענה. אם זיהיתם צורך כזה, יש לכם הזדמנות לשווק מוצר או שירות חדש ולפרוץ יחד איתו, כשאתם משיגים יתרון על פני המתחרים.

 

9. יכולת הסתגלות לשינויים - תשומת לב גבוהה תאפשר לכם לזהות שינויים בצרכים של השוק, זיהוי הזדמנויות מתאימות והיערכות מתאימה לקראתם. לא לשכוח לבדוק כל העת את התוצאות העסקיות, מול המטרות והיעדים שהצבתם לעצמכם.

 

10. יסודיות ונחישות- עבודה מתמדת ואמונה במוצר שלכם. בלי כל אלה העסק ירד לטימיון. האמינו במוצר שלכם, "תחייו" את העסק והיו יסודיים בכל פעולה שתבצעו.

 

הכותבת היא מנכ"לית 669 - היחידה לחילוץ עסקי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
לצלוח את השנה הראשונה בעסק הקטן
צילום: shutterstock
מומלצים