שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שמנמנה ועצובה בחג? 5 דרכים למצוא חבר
    הגיע הזמן להפסיק להיות אומללה, לצאת מהרחמים העצמיים ולהתחיל לעשות מעשים שיקרבו אלייך את האהבה

    אין דבר שרוצות רובן המוחלט של הפנויות יותר מלמצוא זוגיות, איני מטילה בכך כל ספק. אך בעבודתי עמן כמעט לעולם איני מוצאת מישהי שנחושה למצוא זוגיות. דווקא להפך, רובן ככולן נמצאות במעין הרמת ידיים פנימית, כמעט שאינן עושות דבר למען חלומן, ופעמים רבות אף עושות דברים שמרחיקים מהן את מטרתן. 

     

    עוד בנושא:

    רוצים חירות? תפסיקו לנסות לשלוט בהכול

    שכבתי עם צפרדע: 10 המכות לרווק

    החכם מתנשא והרשע שבר לי את הלב

    האהבה שלכם במרחק קליק אחד

     

    גם אלו שכן פועלות, אינן עושות זאת ממקום נחוש אלא ממקום נרגן וחסר תקווה. מדוע, אם כן, בעוד בתחומים אחרים בחייך את יודעת בדיוק מה את רוצה ומוצאת את הדרך להשיג זאת, כשזה נוגע לזוגיות נדמה כאילו הדרך חסומה?

     

     

    כל מציאות פיזית מתחילה בתמונת דמיון

    הסרט הידוע 'הסוד', בדומה לתורות רוחניות רבות, מסביר לנו שקיים חוק מרכזי אחד: הדברים שמתגשמים בחיינו תואמים לתמונות שקודם לכן אחזנו בדמיוננו. כלומר, העולם הפיזי משקף לנו את מה שבתוכנו - את ההתייחסות שלנו למתרחש בחיינו, את הדמיונות המוחשיים שרצים בראשנו ואת הרגש שמתלווה לאלה.

     

    אם תבחני זאת בינך לבין עצמך יהיה עליה להודות שמרבית הזמן ממלאים אותך פחדים ורגשות קשים. בשעות הקטנות של הלילה או מיד עם קומך ממלאות אותך מחשבות מפחידות על עתיד מלא בדידות, ובגופך עוברת צמרמורת קרה כאילו כבר הפך הדבר לעובדה. מכיוון שהפחד ותמונות הדמיון שמתלוות לו הם אוטומטיים ועקשניים, ישנם מספר דברים שתוכלי לעשות בכדי לשנות את התמונה ולהתחיל לקרב לחייך את הזוגיות הרצויה:

     

    1. שחררי את כבלי העבר: הדבר שיותר מכל קושר אותנו לעבר הוא טינה. טינה היא טיפוח האשמה לאורך זמן על פגיעה שחווינו. כאשר אנו אוחזים טינה כלפי מישהו אנו מטילים עליו את מלוא האחריות למה שקרה ומתעלמים מחלקנו בעניין.

     

    קל לומר, למשל, שנותרתי בקשר לא בריא כי הגבר שמולי לא נתן לי ללכת, ולהתעלם מהעובדה שאני לא קמתי והלכתי. גם אם הצד השני היה 'החזק' והפעיל מניפולציות בכדי שאשאר, בסופו של דבר, האחריות לכל הקורה בחיינו היא תמיד שלנו, והבחירה תמיד בידינו. לוותר על הטינה ועל ההאשמה זה לא לאהוב את מה שקרה, אלא ללמוד מכך ולהמשיך הלאה בחיינו ללא אותה אנרגיה קשה שמושכת לחיינו עוד ועוד רע.

     

    2. הביאי קבלה למצב הקיים: לא אחת שואלות לקוחותיי "אבל איך ניתן להביא קבלה למצב שאני לא אוהבת?". ובכן, להביא קבלה למצב נתון זה דבר פשוט מאוד: להפסיק להתלונן עליו. כאשר את עסוקה בלבכות על הקיים את מרוכזת במה שאין ומקוננת על מה שאולי (רק אולי) לא יהיה לעולם, ומה שלאחר מכן מתממש במציאות חייך הוא בדיוק המצב שבו את עסוקה. בכדי להשיג את מטרותייך עלייך להיות ממוקדת במה שאת רוצה, לא במה שאינך רוצה. לא משנה כמה אכזבות חווית ועד כמה מתסכל המצב, הצעד הראשון ליציאה מהתקיעות הוא להפסיק להתבכיין עליו.

     

    לא, היש יותר פתטי מלהיות לבד בחגים? עולב עולבים
    לא, היש יותר פתטי מלהיות לבד בחגים? עולב עולבים

     

    3. למדי להקשיב למחשבותייך: אסכולת החשיבה החיובית מציעה לנו לבחור מחשבות חיוביות בלבד, אך הבעיה היא שרובנו איננו מודעים לחלק הארי של המחשבות שחולפות בראשנו. המחשבות אינן מסתתרות במה שמכונה 'תת-מודע' ואינן נמצאות מעבר להישג ידינו. בכדי להפוך חיובית באמת יהיה עליך ללמוד להאזין למחשבותייך, ואת זאת תוכלי לעשות רק אם תביאי יותר שקט לחייך.

     

    כאשר תשומת לבך ממוקדת רובה ככולה בחדשות, תכניות אירוח, עיסוק בלתי פוסק בסמארטפון, שיטוט בפייסבוק, מעקב אחר אהובייך הקודמים ושיחות אינסופיות בצ'אט, אין סיכוי שתצליחי לשים לב למה שחולף בראשך. אולי את חוששת ממה שיעלה ברגעי השקט, אך אותן מחשבות מפחידות מהן את מנסה להימנע הן שמנהלות מאחורי הקלעים את ההצגה.

     

    כדי לשנות את המצב היי שקטה, וכשעולה בך תחושה כבדה נסי לברר מה היו המחשבות שקדמו לה. אל תנסי לברוח מהמחשבות המפחידות או לנקוט בפעולה שנובעת מייאוש. קחי נשימה עמוקה והישארי שקטה. התחילי לשים לב לרגעים בהם מחשבותייך מציירות תסריטי זוועה על העתיד, לרגעים בהם הן טובעות בעבר וממלאות אותך בתחושת צער והחמצה, ולרגעים בהן הן מביטות בקיים מלאות בתלונה. כשאת מזהה זאת השיבי את תשומת לבך לכאן ועכשיו - קחי נשימה עמוקה, התמקדי בנעשה סביבך, ושובי לרגע בו הכל עדיין אפשרי.

     

    4. היי נחושה: אם תשאלי את עצמך מהו ההבדל העיקרי בין הדברים שהשגת עד היום לאלה שלא, תגלי שהיתה זו נחישות. זה לא שאותם דברים שהשגת באו בהכרח בקלות, אלא שהיתה בך החלטה לגביהם: "אני עומדת להשיג זאת ויהיה מה!". מהותה של נחישות היא הנכונות לקום ולהתאושש בכל פעם מחדש, לא משנה כמה פעמים נפלת, ולסלוח לעצמך על טעויות - גם אם קרו בפעם המיליון. נחישות היא גם ההחלטה לפסוע לעבר המטרה מבלי לעשות לעצמך הנחות שיובלו אותך בדרך ההפוכה; כאשר את נותנת פתח לקשרים לא קשרים או מספרת לעצמך שהגבר שמולך אוטוטו ישתנה בשבילך, בתוכך את יודעת שאת רק משלה את עצמך.

     

     

    5. התנהגי כאילו יש לך זוגיות: אין הכוונה שתדמייני בן-זוג פיקטיבי שיושב בבית ומחכה לך, אלא שתתחילי להתנהג כפי שאת מאמינה שהיית מתנהגת לו היתה לך הזוגיות הרצויה. בעיני רוחך את רואה את השקט שתביא הזוגיות לחייך; כיצד תהפכי שלווה, שקולה ומאוזנת, תהיי מסוגלת לקחת דברים בפרופורציה ותנהגי באחרים בכבוד.

     

    אם את רוצה למשוך לחייך את בן-הזוג עליו את חולמת, אל תחכי שהוא יהפוך אותך לכזו, החלי להיות אדם זה כבר עכשיו. הפסיקי להתנהג כאילו את הכי מסכנה בעולם והכל מגיע לך רק משום שאין לך זוגיות. הפסיקי לדרוש מכל העולם לטפל בך, להתחשב בך ולפצות אותך. אם תתנהגי כאומללה חסרת מזל זה מה שתמשיכי לחוות, כשתפסיקי להתנהג כמסכנה היקום יענה בהתאם וישקף לך זאת בחזרה.

     

     

     

    שרון שחף היא מאמנת אישית, מומחית לאימון רגשי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שמנמנה ועצובה בחג? 5 דרכים למצוא חבר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים