שתף קטע נבחר
 

עובדי נמל אשדוד: לא נהיה נהגים של המנכ"ל

ועד העובדים שאחראי על עבודת הנהגים בנמל הודיע על ביטול השביתה, שתוכננה במחאה על דרישת המנכ"ל לנהג קבוע צמוד. במקום זאת, יו"ר הוועד הנחה את העובדים שמעתה לא ישמשו כנהגים של המנכ"ל

ועד סקטור מינהל, אקדמאים ועצמאים בנמל אשדוד, הודיע על ביטול השביתה בה פצחו מוקדם יותר היום (ה') הנהגים בנמל וכי הם חזרו לעבודה סדירה. השביתה החלה לטענתם, במחאה על דרישת מנכ"ל הנמל בפועל, יצחק בלומנטל, להשתמש בשירותי נהג צמוד. במקום זאת, יו"ר הוועד, מיכל לוגסי, הנחתה את העובדים שמעתה ואלך, אף לא אחד מהם ישמש כנהגו האישי. "אם בלומנטל רוצה נהג שיעשה לו תקן לנהג" אמרה.

 

 

מאגר נהגי הנמל מונה 6 נהגים בלבד, שמתחלקים בעבודה של 3 משמרות. בוועד טוענים כי התקן שהיה בעבר לתפקיד נהג מנכ"ל הנמל בוטל, אולם לאחר כניסתו של בלומנטל לתפקיד, פנו מלשכתו לאחראי על הנהגים בנמל, משה בוכניק וביקשו להקצות נהג שיסיע את המנכ"ל לנסיעה מסויימת.

 

בוועד מוסיפים כי האחראי על הנהגים נענה לפנייה והקצה למנכ"ל נהג פנוי מתוך מאגר הנהגים, אבל טוענים כי לאחרונה הוא דרש לקבל נהג מסויים בלבד. "דרישתו זו גרמה לשיבושים בסידור העבודה של הנהגים ואילצה את הנמל להזמין נהגי קבלן, שעלותם עולה בהרבה על עלות עבודתו של נהג נמל", אומרים שם.

 

בעקבות זאת, הוועד הודיע מוקדם יותר כי הוא פותח בשביתה, במסגרתה לא יבצעו העובדים הסעות בנמל ומוחוצה לו ולא יפרקו כלי רכב מאוניית המכוניות שאמורה לפקוד את הנמל במוצ"ש הקרוב. השביתה בוטלה בסופו של דבר בהתערבותו של יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסדרות, זאת לאחר שהעובד ששובץ כנהג של המנכ"ל חזר לתפקידו התפעולי. 

 

אדרי ציין כי העובד שובץ כנהג מנכ"ל, בניגוד להסכם הקיבוצי משנת 2007. "אנו מצפים מהנהלת נמל אשדוד לכבד הסכמים קיבוצים המורים מפורשות מי הוא נהג תפעולי ומי הוא נהג מנכ״ל. לאחר שההפרה הופסקה - העבודה חזרה לסדרה. לא נגרם כל נזק לעבודת הנמל".

 

מיכל לוגסי, יו"ר ועד סקטור מינהל, אקדמאים ועצמאים, מסרה כי "הוא (בלומנטל) יכול לדרוש תקן לנהג. לא יתכן שהוא יחליט לגרוע נהג ספציפי ממצבת העבודה של הנמל, לטובת נסיעותיו שלו ובכך לשבש סידור עבודה שלם. אחראי הנהגים יוכל להמשיך ולהקצות לו, מעת לעת, נהג פנוי מתוך המאגר הקיים".

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "וועד המנהל בנמל אשדוד פתח היום בבוקר בשיבושי עבודה של הנהגים תוך ניסיון גס להתערב בסוגיות הנמצאות בסמכות ההנהלה. הנהלת החברה לא תאפשר לוועדים להמשיך לנסות להתערב בנושאים הקשורים באחריות ניהולית.

 

למנכ"ל הנוכחי, כמו לקודמיו ולמנכ"לים אחרים בחברות ממשלתיות, ישנו תקן של נהג קבוע. המנכ"ל החליט לוותר על תקן זה על מנת לחסוך לחברה. עקב שעות העבודה המרובות של המנכ"ל ומשיקולי בטיחות, ישנן נסיעות שמצריכות סיוע מעת לעת בנהג של החברה. החברה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להחזרת העבודה לסידרה ותנקוט באמצעים כלפי העובדים ששיבשו את העבודה".


פורסם לראשונה 24/04/2014 11:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
שביתה נמל אשדוד נמלים אוניות אניות אניה
צילום: אבי רוקח
מומלצים