שתף קטע נבחר

רכבת מבייג'ינג לארה"ב? הסינים שוקלים

"קו סין-רוסיה + אמריקה", כך נקרא פרויקט הרכבת השאפתני שבבירה שוקלים לתכנן. אורך הקו יהיה 13,000 ק"מ, יכלול מנהרה ויגיע לאמריקה תוך יומיים

כלי תקשורת בסין דיווחו אתמול (יום ה') כי בייג'ינג שוקלת לתכנן קו רכבת מהירה לארצות הברית. לפי "בייג'ינג טיימס", הקו יחל בצפון מזרח המדינה, ימשיך לסיביר, הלאה למנהרה מתחת לאוקיינוס השקט ודרך אלסקה וקנדה יגיע לארצות הברית.

 

עוד חדשות בעולם :

הסוף לחגיגה? הנפט והכסף נגמרים לנורבגיה

בריאליטי: 'מחפש אישה. את הקודמות רצחתי'

מהמצנח לא נפתח, צנחן שרד נפילה מ-1,500 מ'

 

מומחה לרכבות מהאקדמיה הסינית להנדסה וונג מנגשו אמר לעיתון כי חציית מצר ברינג שבין רוסיה לאלסקה תדרוש בניית מנהרה באורך של 200 קילומטרים, שתהפוך, אם תוקם למנהרה התת ימית הגדולה בעולם. "רוסיה חושבת על זה כבר כמה שנים. והכול עדיין בשלב הדיונים", הוסיף.

 

"קו סין-רוסיה + אמריקה" - כך נקרא הפרויקט שאורכו כ-13,000 קילומטרים. המסע המלא של הרכבת, שתיסע במהירות של 350 קמ"ש, צפוי להימשך כיומיים. לפי "צ'יינה דיילי", הטכנולוגיה שתשמש לבניית המנהרה "כבר פותחה" ותיושם בקרוב בקו הרכבת המהירה בין מחוז פוג'יאן הדרום-מזרחי לטייוואן. "הפרויקט

ימומן וייבנה על ידי סין", נכתב בעיתון. "אולם הפרטים טרם סוכמו".

 

לפי "בייג'ינג טיימס", קו סין-ארה"ב הוא אחד מארבעת קווי הרכבת המהירה הבינלאומיים שבתכנון. הראשון - קו מלונדון דרך ברלין, ורשה, קייב ומוסקבה, שם הוא יתפצל לשני מסלולים לכיוון סין - האחד דרך קזחסטן והשני דרך סיביר. הקו השני יתחיל בעיר אורומקי ודרך קזחסטן, אוזבקיסטן, טורקמניסטן, איראן וטורקיה יגיע לגרמניה. הקו השלישי יתחיל בעיר קונמינג ויסתיים בסינגפור.

 

אולם רבים תוהים על היתכנות התוכנית השאפתנית הזו. אף מומחה סיני נוסף לא טען כי הוא תומך בפרויקט. ה"גרדיאן" מציין כי לא ברור אם הממשלה הסינית בכלל דנה עם רוסיה, קנדה או ארה"ב על כך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
רכבות בסין. ארכיון
צילום: AFP
מומלצים