שתף קטע נבחר

"אם אני מעניש עובד שמקורב לוועד - ישביתו לי את הנמל"

עברת עבירת משמעת ואתה חבר של ועד נמל אשדוד? בכיר בנמל מודה: נטפל בך בכפפות של משי. אתה לא מקורב לוועד? אתה בבעיה. האזינו להקלטה. הכתבה המלאה - הבוקר ב"ידיעות אחרונות"

בשנים האחרונות התפרסמו לא מעט ידיעות על השלטון הבלתי־מעורער של ועד העובדים בנמל אשדוד. קלטת שהגיעה לידי "ידיעות אחרונות" מספקת הצצה לנעשה בתוככי הנמל ומדגימה איך זה נראה מבפנים. ואם להיות ספציפיים יותר, מה קורה כששני עובדים בנמל - האחד מקורב לוועד והאחר לא מקורב - עוברים עבירת משמעת. האזינו לדברים: 

 

בשיחה המוקלטת נשמע סמנכ"ל התפעול של נמל אשדוד, אלדד וקסמן, מסביר לאחד העובדים על החשש של הנהלת הנמל מפני טיפול משמעתי בעובדים המקורבים לוועד. למשל, מה קורה אם מטילים על עובד שמקורב לוועד קנס של 10,000 שקל.

 

"מאותו רגע, הוועד נותן הוראה להשבית את הנמל", נשמע וקסמן. "ואז אתה הולך לבית הדין. במקרה הטוב, בית הדין מקבל אותך היום או מחר. במקרה הפחות טוב, זה גם יכול לקחת שלושה או ארבעה ימים. ואם זה קורה ביום רביעי זה יכול להימשך עד יום ראשון. המשמעות היא שאף אונייה לא נכנסת לנמל, אף אונייה לא יוצאת והנמל עומד. אין ספק שהדרך שהלכנו בה היא הדרך הנכונה והצודקת. במבחן התוצאה, אנחנו יכולים לחיות עם זה?"

 

העובד: "לא לאורך זמן".

 

וקסמן: "או, בבקשה. בא עובד ואומר לאחד המנהלים, 'תעשה עכשיו דוח משמעתי לזה שעשה ככה וככה'. הולך המנהל ועושה את הדיון. חוזר אליי ואומר לי: הוועד הולך להשבית לך את הנמל, הוועד השתגע, הוועד לא מוכן. הוועד נלחם בחירוף נפש, כי אותו אחד שעושים לו את הבירור הוא מקורב לוועד. אם אני רוצה עכשיו לעשות בירור לא"ב (עובד של הנמל שמסוכסך עם הוועד, צ"ש) ואני דורש לקנוס אותו ב־100 אלף שקל, הוועד חותם יחד איתי. בכלל לא מתווכח איתי. למרות שזה 100 אלף ולמרות שתפקידו להגן על א"ב.

 

"אבל אם אני לוקח את וינר (אפרים וינר, יו"ר ועד קציני הגוררות, צ"ש) ומעמיד אותו לדיון משמעתי על אותה עבירה ודורש להטיל 100 שקל קנס, הוועד משבית לי את הנמל. לא 100 אלף. 100. עכשיו, אם נפל לי א"ב, וואלה על הכיף־כיפאק אני יוצא צודק. אני אלך לבירור. אני אתן לו את ה־100 אלף שקל קנס. הנמל ימשיך לעבוד.

 יצאתי גדול. אבל אם הלכתי לווינר ונתתי לו את ה־100 שקל - שלושה ימים אין גוררות. עד שבית המשפט מורה להם, אם הוא מורה להם לחזור לעבודה, הנזק הכלכלי והתדמיתי לנמל אשדוד הוא בלתי־יתואר. הוא בלתי־יתואר. כשמפליגים בים אפשר לקחת סיכון שאולי תהיה שריטה בדופן של האונייה. אתה לא תיקח סיכון אם הסיכוי הגדול הוא שהאונייה הזאת תטבע".

 

מנמל אשדוד נמסר: "בכל הנוגע לאכיפת המשמעת ונוהלי העבודה בנמל, מדיניות ההנהלה היא שוויונית ואינה עושה איפה ואיפה בין עובדים בשל רמת בכירותם, או במידה שממלאים תפקיד בוועד. ככל שצוטטו דברי סמנכ"ל התפעול, ניכר כי דבריו הוצאו מהקשרם ולא הובנו כהלכה".

 

הכתבה המלאה מתפרסמת הבוקר ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
פחד ותיעוב בנמל אשדוד
צילום: gettyimages
מומלצים