שתף קטע נבחר

יצרניות רכב יפניות מתאחדות כדי לחסוך דלק

טויוטה, הונדה, מאזדה ויצרניות יפניות נוספות מאחדות מאמצי מחקר ופיתוח בכדי לשפר את תצרוכת הדלק של מכוניותיהן ב-30%

חוסכות דלק, ביחד. יצרניות הרכב היפניות, בהן הונדה וטויוטה, הודיעו על שיתוף פעולה חדש לפיתוח טכנולוגיות למנועי בעירה פנימית. המטרה: להפוך את מנועי הבנזין היפנים לחסכוניים יותר, ולתחרותיים מול המנועים האירופים.

 

מאזדה, טויוטה הונדה ואחרות - שותפות למחקר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מאזדה, טויוטה הונדה ואחרות - שותפות למחקר(צילום: רועי צוקרמן)

 

שמונה יצרניות הרכב היפניות ישקיעו יחד מיליארד ין (34 מיליון שקלים) - מחציתם ממענק ממשלתי - בכדי לפתח טכנולוגיות חדשות. המחקר יתמקד במנועי בעירה פנימית - בנזין ודיזל - ולא בטכנולוגיות חלופיות דוגמת מנועי מימן ומנועים חשמליים אחרים.

 

במיזם ישתתפו בין היתר טויוטה, הונדה, מאזדה, מיצובישי, סוזוקי, סובארו וניסאן, לצד אוניברסיטאות יפניות. מטרתו הראשונה היא להשיג שיפור של 30% לפחות בתצרוכת הדלק של מנועי בנזין ודיזל עד שנת 2020, בין היתר על-ידי העלאת היעילות התרמית של המנועים היפנים מ-39%-40% כיום ל-50%. בתוצאות המחקר יעשו שימוש היצרניות לפתח מנועים באופן עצמאי, והמיזם לא צפוי להניב מנועים משותפים.

 

היפניות מציגות: שיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
היפניות מציגות: שיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיות(צילום: רועי צוקרמן)

 

מחקים את המודל האירופי

ההכרזה על שיתוף הפעולה, מצביעה כי היפנים מפנימים את שיטת העבודה של

תעשיית הרכב האירופית - שכבר שנים יצרניות הרכב בה משתפות פעולה בינן לבין עצמן, יחד עם אוניברסיטאות אירופיות, במטרה לשפר את תצרוכת הדלק. כל זאת כמענה ללחץ הולך וגובר מצד האיחוד האירופי להפחית את פליטת זיהום האוויר ממכוניות.

 

בצרפת לדוגמה, PSA (פיז'ו-סיטרואן) ורנו עובדות יחד עם חברות הזנק ואוניברסיטאות במיזמים שונים - נהיגה אוטונומית, מנועים קטנים ודלקים חלופיים. בגרמניה רשת מחקר הכוללת יצרניות רכב, יצרניות מנועים וספקים עורכת מחקר רחב היקף לפיתוח טכנולוגיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
הונדה. גם היא בפנים
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים