שתף קטע נבחר

צפו בנחיתת הבכורה: מסלול חדש בנתב"ג

בטקס חגיגי נחנך בנמל התעופה מסלול בעלות של יותר ממיליארד שקלים. תושבים מדרום תל אביב הפגינו: "זה לא מספיק להפחית את הרעש"

מטוס אל על שהמריא מרודוס נחת הבוקר (יום ה') ב-9:25 במסלול הנחיתה החדש , מס' 21, בנמל התעופה בן גוריון - וחנך אותו. במקום נערך טקס חגיגי שבמהלכו גזר שר התחבורה, ישראל כץ, סרט ורכב כיבוי התיז מים על המטוס, בהתאם למסורת. ברשות שדות התעופה אמרו כי המסלול מצמצם את רעש המטוסים שמורגש בגוש דן, אולם תושבים מתל אביב שהפגינו מחוץ לטקס הביעו ספק באשר לכך.

 

סיפורים חמים נוספים - בפייסבוק שלנו

 

המסלול נבנה בארבע השנים האחרונות בעלות של יותר ממיליארד שקלים. הוא נועד לשפר באופן דרמטי את הבטיחות בנמל התעופה ולאפשר הפרדה מוחלטת בין מטוסים ממריאים לנוחתים. ברשות שדות התעופה כינו את פתיחת המסלול החדש כמהפכה היסטורית.

 

מנהל נתב"ג שמואל זכאי אמר כי "מבחינת תשתיות אוויריות, שדרוג מערך המסלולים בשדה התעופה מהווה את הפרויקט החשוב ביותר ב-60 השנה האחרונות בתעופה הישראלית. שנת 2014 היא בשורה גם לצרכן הישראלי שיוכל לבחור בין מגוון טיסות בינלאומיות ובמגוון רחב של מחירים אטרקטיביים יותר".

 

זכאי התייחס גם לשיבושים של עובדי נתב"ג בשבועות האחרונים בנוגע להסכמי השכר שלהם. "למרות עיצומי העובדים כולם נרתמים להצלחת שדרוג המסלולים וכולם מבינים את חשיבות המהלך", אמר.

 

 

המסלול החדש מסומן בחץ הכחול (צילום: רשות שדות התעופה) (צילום: רשות שדות התעופה)
המסלול החדש מסומן בחץ הכחול(צילום: רשות שדות התעופה)
 

שדרוג המסלולים מאפשר חלוקה טובה ומאוזנת יותר של רעש המטוסים ואמור להפחית את הרעש שייגרם בשעות הבוקר כשייאסר על מטוסים כבדים להמריא בשעה הראשונה מפתיחת השדה. בנוסף, הוכרז עוצר בנתב"ג כדי למנוע המראות מהשעה 1:40 ועד 5:40.

 

המסלול החדש הוארך בקילומטר והורחב כדי לאפשר נחיתות של כל סוגי המטוסים, בהתאם לעומסים ומזג האוויר וכדי להגדיל את היעילות בנמל. כמו כן, כל המסלולים בשדה התעופה שודרגו וחוזקו כדי להגיע לסטנדרטים בינלאומיים הגבוהים ביותר. כמו כן, בכל המסלולים הוכנסו מערכות תאורה מתקדמות, הורחבו תחנות הכוח בשטח האווירי ונוספו מערכות ניווט מתקדמות למטוסים.

 

אך לא כולם היו שותפים לחגיגה. מחוץ לטקס התקבצו מספר תושבים מדרום תל אביב שאמרו כי הוא לא נותן מענה לרעש שממנו הם סובלים. "אנחנו כאן כדי למחות על מה שקורה בלילות מעל תל אביב", סיפרה מיכל שמתגוררת בכרם התימנים.

 

היא הדגישה: "אנחנו מברכים על פתיחת המסלול החדש, אך יחד עם זאת המסלול לא אמור לעבוד בלילות והבעיה העיקרית שלנו היא שהלילות שלנו שהפכו לסיוט. כל כמה דקות עובר מטוס ברעש מחריש אוזניים. לפעמים עשרים מטוסים בשעה. המסלול החדש היה אמור לתת מענה, אך בסופו של דבר הוא נותן מענה שאינו מספיק בלשון המעטה".

 

חבר מועצת עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, הוסיף כי "לא מתקבל על הדעת כי תושבים ייאלצו לישון עם אטמי אוזניים כדי להרוויח כמה שעות שינה. הגיע זמן שהשרים יבינו מה עובר עלינו בחודשים האחרונים ויפעלו לשינוי המצב. לא נקבל את העובדה כי שוב תושבי דרום תל אביב נושאים על גבם את נטל רעש המטוסים, ואנחנו דורשים חלוקה שוויונית יותר של הרעש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתי בלומנטל
חגיגות בנתב"ג, היום
צילום: איתי בלומנטל
מומלצים