שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

טויוטה אוריס סטיישן היברידית: המון אוטו, מעט זיהום

גרסת הסטיישן של טויוטה אוריס הייבריד היא מכונית נוחה, מרווחת ומאד חסכונית בדלק. יש גם חסרונות? מבחן דרכים

  • שנת השקה: 2012

  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות (סטיישן)

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של טויוטה אוריס טורינג ספורטס HSD, או הייבריד סטיישן בקיצור, זהה לתא המקביל בהאצ'בק. וזה בהחלט טוב. איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד, גם אם אינה הטובה ביותר בקטגוריה. הנדסת האנוש לא פחות ממצוינת, ומערכת המידע-מולטימדיה המקורית היא מהטובות בתעשיית הרכב, ומציעה כנראה את ממשק המשתמש הנוח ביותר. המרווח בתא הנוסעים טוב למדי לארבעה מבוגרים. תא המטען מציע נפח מכובד, רצפה שטוחה וסף העמסה נוח. כרגיל בסטיישנים, קיפול המושבים מאחור מייצר שטח הטענה עצום - ובסך הכל, השימושיות מרשימה מאד.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

לא ברור אם השינוי נובע מכיול ייחודי לסטיישן, או שטויוטה פשוט שדרגה את מערך המתלים במשפחת האוריס. מה שבטוח, בתחום נוחות הנסיעה, רכב המבחן הרשים אותנו יותר מגרסת ההאצ'בק שבחנו בעבר, עם כושר ספיגה עדיף של מרבית סוגי השיבושים. בסך הכל, מי שהייתה מכונית לא רעה הופכת כאן לנוחה מאוד, גם לנסיעות ארוכות. מנגד, המושבים עדיין סובלים ממחסור בתמיכה מספקת לגב (חסרה אפשרות כיוונון לגב התחתון), ויש טובים מהם בקטגוריה.

 

הדממת המנוע בגלישה, עצירה כמו-גם תנועה חשמלית בחלק ממצבי הנהיגה, מפחיתים באופן משמעותי רעשי מנוע, והופכים את ה-HSD לנעימה מאוד וחרישית למדי בנהיגה רגועה. מנגד, טויוטה עדיין לא הצליחה לפתור את בעיית בידוד רעשי צמיגי החסכון בדלק הנוקשים, שחודרים באופן מיותר לתא הנוסעים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

אוריס סטיישן מוצעת בישראל רק עם הנעת כלאיים - זהה לזו של ההאצ'בק הקלה ממנה ב-30 ק"ג בלבד. יחידת הכוח שמגיעה מהפריוס משלבת מנוע 1.8 ליטר (99 כ"ס) ומנוע חשמלי (82 כ"ס) - או 136 בחישוב כולל. תודות לתוספת המשקל הזניחה לעומת ההאצ'בק (הפריוס אגב כבדה יותר), מערכת הכלאיים מגיבה היטב ומעניקה תחושה נמרצת למדי. המנוע החשמלי מניע את האוריס עצמאית עד למהירות של כ-50 קמ"ש במצב EV (ואף יותר בנהיגה רגילה במישור ובמורד), אך יש לזכור כי טווח נסיעה חשמלי-ריאלי במצב EV עומד על מעט יותר מקילומטר - לא מעבר לכך.

 

זו עדיין אחת ממערכות הכלאיים הטובות בנמצא: דימום והנעת מנוע הבנזין כמעט ואינם מורגשים, המעבר בין בלימה רגנרטיבית (אוגרת אנרגיה) לבלימה באמצעות הדיסקים אינו מורגש, ותצרוכת הדלק שנרשמה במסלול מבחן המדמה תנאי אמת (עירוניים-בינעירוניים) היתה לא פחות ממצוינת: 21.3 ק"מ לליטר. כמעט זהה להאצ'בק שרשמה באותם תנאים 21.7 ק"מ לליטר.

 

אופי התיבה הרציפה מכתיב בתנאים מסוימים סל"ד גבוה בהאצה - ואיתו רעש מנוע מיותר. בשאר הזמן אופי המכונית ישכנע אתכם לנהוג רגוע, ובכל לזכות לא רק בחסכון מופלג בדלק, אלא גם באחד מתאי הנוסעים השקטים בקטגוריה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

בדומה להאצ'בק, האוריס סטיישן מציעה רמה גבוהה של יכולת דינמית - ובמידת מה אף משפרת את הרושם שהותירה הגרסה ההיברידית הקצרה. השליטה בתנודות מרכב טובה, ויחד עם היגוי מדויק ומעורר בטחון ורמת אחיזה גבוהה, חווית הנהיגה נוסכת תחושת בטחון ואף הנאה קלה ביחס לקטגוריה. כושר הבלימה טוב מאוד.

 

לאוריס HSD שבע כריות אוויר (השביעית מגינה על ברכי הנהג) - אבזור טוב ביחס לקטגוריה. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה האוריס לציון חמישה כוכבים מרבי עם ניקוד גבוה.

 

 
 

5. אבזור ומחיר

את הסטיישן ניתן להזמין ברמת גימור אחת בלבד, שמחירה 140 אלף שקל. תמורתם תקבלו חלון גג גדול, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבורי USB ובלוטות' ומצלמת נסיעה לאחור, התנעה בכפתור, בקרת אקלים וחישוקים קלים ("16). בסך הכל מדובר באבזור מכובד, אך האוריס טורינג ספורטס היא בכל זאת מהיקרות בקטגוריה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ תצרוכת דלק, שימושיות, נוחות, הנדסת אנוש

- מחיר

 

ולבסוף: טויוטה אוריס סטיישן הייבריד היא מכונית משפחתית מרווחת, שימושית ונוחה מאד - עם בונוס משמעותי בתחנת הדלק ו"במצפון הירוק". שכן מערכת כלאיים יעילה מביאה לחסכון נאה בעלויות התדלוק ומצמצמת במידה ניכרת את הזיהום הנפלט מהמנוע. הסטיישן גם מציעה רמה מכובדת של איכות ואבזור, ומתברגת כך לצמרת קטגוריית המשפחתיות בכלל והסטיישן בפרט.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
טויוטה אוריס טורינג ספורט HSD
טויוטה אוריס טורינג ספורט HSD
מנוע בנזין 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,798 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 99 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מרבי 14.5 קג"מ ב-2,800 סל"ד
מנוע חשמל מצבר ניקל-מטאל (Ni-MH)
(הספק / מומנט) 82 כ"ס / 21.1 קג"מ (55 בסל"ד נמוך)
הספק משולב 136 כ"ס
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 456 ס"מ
רוחב 176 ס"מ
גובה 147.5 ס"מ
בסיס גלגלים 260 ס"מ
משקל 1,400 ק"ג
נפח תא מטען 530 ליטר
100-0 קמ"ש 11.2 שניות
מהירות מרבית 175 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 25.6 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 21.3 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 89 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 2 (כולל מיסוי מופחת לכלאיים)
מחיר 140,000 שקל
כריות אוויר שבע (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכיים)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים