שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

שברולט אורלנדו במבחן: מקום למשפחה

האורלנדו מציע את התכונות המוכרות של מיניוואן קומפקטי, עם מרחב פנים נדיב יותר, ויכולת כללית מפתיעה לטובה. הרכב המשפחתי האידאלי?

  • שנת השקה: 2010
  • קטגוריה: מיניוואנים קומפקטיים / פנאי קומפקטי 7 מושבים
  • מתחרים עיקריים: אופל זפירה, טויוטה ורסו, מאזדה 5, סיטרואן C4 פיקאסו, רנו סניק / מיצובישי אאוטלנדר
  • מחיר התחלתי: 157 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 162 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של שברולט אורלנדו

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

שברולט אורלנדו התחדש במנוע טורבו-בנזין, אך זה השינוי העיקרי מאז השקתו והמבחן לדגם הדיזל שערכנו ב-2012. הוא מציע הנדסת אנוש טובה עם מתגים גדולים ונוחים, שימושיות טובה עם הרבה תאי אחסון ומערכת המולטימדיה החדשה, נוחה לתפעול. מנגד איכות ההרכבה והחומרים נותרו כשהיו - מאכזבים מעט. המרווח לשבעה מצוין. מרווח הרגליים בשורה השנייה טוב, ובשורה השלישית יוכלו לשבת - בנוחות מוגבלת - אפילו מבוגרים לא גבוהים. מצב זה יותיר תא מטען זעיר בגודלו, אך ויתור על שני המושבים האחוריים על-ידי קיפול נוח, יציע מקום לחמישה עם נפח מטען מרשים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים מעט נוקשה מהרצוי - במיוחד בכבישים עירוניים שם נוחות הנסיעה אינה טובה. הנוחות משתפרת עם העלייה במהירות והשיפור בכביש, אך גם בנסיעה בינעירונית היא בינונית בלבד - בין היתר עקב מושב נהג שאינו נוח לנסיעות ארוכות - למרות שהוא מציע תנוחת נהיגה טובה. בידוד רעשי חוץ טוב מאוד, כולל מנוע, רוח וכביש. כושר התמרון טוב והראות לאחור טובה - למרות משענות הראש הגדולות.

 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

החידוש המשמעותי באורלנדו נמצא מתחת למכסה המנוע. יש כאן את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס) שמוצע בשלל דגמי GM, ושבחנו באחיו התאום של האורלנדו - אופל זפירה. המנוע גמיש אמנם, אך רועש מדי תחת עומס, אינו חזק במיוחד ולעיתים רועד יותר מהמקובל בזמן עמידה. תיבת ההילוכים האוטומטית מרשימה פחות: היא ממהרת להעלות הילוך לטובת חסכון בדלק, הורדת ההילוך (קיק-דאון) מהוססת מדי, העברות הילוכים מורגשות שלא לצורך והיא מאפשרת לרכב להתדרדר לאחור במצבים מסוימים. תצרוכת הדלק במסלול המבחן הייתה דומה לזו שקיבלנו בזפירה ומאכזבת באותה מידה: רק 8.3 ק"מ לליטר בממוצע - כ-40% פחות מנתון היצרנית.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של האורלנדו טובה מאד, ומגובה בהיגוי מדויק יחסית הנוסך בטחון ואחיזת

כביש טובה. ההיגוי הופך קל ומעורפל במהירות גבוהה, אך לא במידה שתפריע למרבית הלקוחות. מאכזב היה לגלות שכמו בגרסת הדיזל, גם דגם הבנזין מציע עוצמת בלימה לא מרשימה, תחושת בלימה מעורפלת ורגישות גבוהה יחסית לבלימה בסיבוב - על כל אלו איבד רכב המבחן נקודות. רמת הבטיחות הפאסיבית מצויינת, עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות, וציון בטיחות מהטובים בקטגוריה על-פי ה-Euro NCAP.

 

 

5. אבזור ומחיר

אחרי שנים בהם היה מחוץ למשחק בגלל המחיר הגבוה של דגם הדיזל, גרסת הבנזין משנה את התמונה. בתמורה ל-162 אלף שקלים - מחיר רמת הגימור הגבוהה (LT), תקבלו חישוקי "16 קלים, שמשות כהות, מושבים קדמיים מחוממים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "7, חיבורי USB ובלוטות' ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים עם פתחים ליושבים מאחור ובקרת שיוט. מדובר בסכך הכל בחבילת אבזור טובה מאוד למחיר, ולבטח משתלמת יותר לטעמנו מרמת האבזור הבסיסית - שמחסירה כמה פריטים חשובים בתמורה להנחה קטנה יחסית של 5,000 שקל.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מרווח ושימושיות, בידוד רעשים, רמת בטיחות

- נוחות בעיר, תצרוכת דלק, איכות, כושר בלימה

 

ולבסוף: את המבחן לגרסת הדיזל סיימנו במסקנה לפיה האורלנדו הוא המוצר הטוב ביותר שיצא משערי GM-דרום קוריאה. שנתיים מאוחר יותר, שברולט אורלנדו טורבו-בנזין עדיין מציע לטעמנו את המיטב שיש ליצרנית להציע: הוא מרווח, מציע נוחות סבירה. חשוב לא פחות, כעת הוא גם מציע תג-מחיר אטרקטיבי עם חבילת אבזור טובה. מנגד, הוא מציג תצרוכת דלק גבוהה, איכות תא הנוסעים בינונית וכך גם נוחות הנסיעה. אז כחבילה כוללת הוא בהחלט מומלץ למי שמחפש רכב שבעה מושבים זול יחסית, גם אם עדיין מדובר ביהלום לא מלוטש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
שברולט אורלנדו
שברולט אורלנדו
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שס', טורבו
נפח / סוג דלק 1,362 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 140 כ"ס ב-4,900 סל"ד
מומנט מרבי 20.4 קג"מ ב-1,850 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
אורך 465 ס"מ
רוחב 184 ס"מ
גובה 163 ס"מ
בסיס גלגלים 276 ס"מ
משקל 1,550 ק"ג
נפח תא מטען 101 ליטר
100-0 קמ"ש 11.2 שניות
מהירות מרבית 191 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.2 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 8.3 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 186 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 10
מחיר לגרסה שנבחנה 184,500 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים