שתף קטע נבחר

אמזון מנסה לחדש עם סמארטפון אש

אחרי שנים של שמועות, אמזון מציעה סמארטפון משלה שיודע באיזה כיוון הראש שלכם, ויכול לעזור לכם לצלם דברים בשביל לקנות אותם. יש לו את כל הסיבות להצליח (חדשנות), ואת כל הסיבות להכשל (מחיר). מה אומרים עליו בינתיים המבקרים?

לסמארטפון החדש של אמזון, הפייר (אש) יש את כל הסיבות להצליח. או את כל הסיבות להכשל. תלוי איזו ביקורת אתם קוראים. בינתיים עד שייצא ביולי השנה,  הוא בעיקר מעורר עניין.  

 

 

ביום רביעי האחרון, לאחר שנים של שמועות, דיווחים והדלפות, הציגה אמאזון באופן רשמי את הפייר (שייצא בחודש יולי) ובו שתי טכנולוגית עיקריות מעניינות: Dynamic Perspective - מערכת חיישנים שמגיבה לדרך בה אוחז המשתמש את המכשיר - שאמורה להיות טובה יותר מחיישני הג'יירו של המכשירים האחרים וזיהוי המבט של המתחרים.

 

הטכנולוגיה השניה היא פיייר פליי (גחלילית) - מערכת לזיהוי עצמים במרחב. כלומר, לזיהוי מוצרים שאפשר לקנות באמזון בקליק, או לזיהוי מספרי טלפון וכתובות מייל ליצירת קשר מיידית. חנויות בעלם האמיתי כנראה לא יאהבו את זה שאנשים באים, משחקים עם מוצר, מצלמים וקונים ברשת. אבל זה קורה כבר היום, רק שזה קצת פחות קל ממה שאמזון מציעה.

 

 

 

למרות שאמאזון תרוויח ממכירת מוצרים דרך המכשיר החדש, היא לא ממש סבסדה אותו על חשבון רווחים אלה. הוא מוצע במחיר דומה למכשירי הפרימיום בשוק - 200 דולר עם התחייבות בארה"ב לרשת סלולרית, ו-650 דולר לרכישה ללא זיקה. מצד שני, אמאזון מאפשרת לאמריקאים לקבל שנה חינם של שירום אמאזון פריי שכולל משלוחים מהירים של מוצרים ללא תוספת תשלום, ומאגר של סרטים, סדרות ומוזיקה. עבור לקוחות קבועים של החברה זה עשוי להכריע, ואמזון עשויה להציע דילים נוספים.

 

עדיין יש בעיות

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, אמר בראיון ל-USA Today, שהוא מכוון את המוצר ללקוחות שלו (הצהרה שמתאימה לכל חברה אי פעם), ושהלקוחות הללו רוצים שירות לקוחות (מה שאמזון מאפשרת באופן מידי במכשיר) ואפשרות לצפות בווידאו בסטרימינג, אם כי לא ברור אם תהיה למכשיר עם תצוגה בגודל של 4.7 אינץ' הצלחה כנגן וידאו. הוא מאמין גם כי התלת מימד במסך יעבוד טוב יותר מכל מכשיר אחר בעבר, בזכות טכנולוגית ה-Dynamic Perspective.

 

 

ב-Ars Technica בדקו את המכשיר והתרשמו באופן פושר ממנו. בביקורת כתבו שהמכשיר עומד בהבטחות שלו כפי שהוצגו על ידי בזוס בהכרזה, בכל הנוגע לזיהוי מיקום הפנים. עם זאת באתר אומרים שכרגע אין לזה הרבה שימושים, למעט המפות. וכי שימוש בזה לגלישה באתרים די דומה לשימוש בג'יירו שיש בסמארטפונם אחרים. כאשר ניסו להשתמש בתכונה החדשה כשמישהו נוסף עומד קרוב, ההמכשיר החל לזייף.

 

באנגדג'ט אומרים כי התכונה עובדת כמובטח במשחקים ובמסך הנעילה, אך כי נדרש זמן עוד להתרגל אליה וכי היא לא מתאימה למי שסובל מבחילות בנסיעות. כמו כן ציינו כי 5 מצלמות (או מצלמה וארבעה חיישנים) שמביטים בך, די מדאיגות.

 

המכשיר מופעל בעיקר על ידי מחוות, בשביל לאפשר הפעלה ביד אחת. בביקורת של Ars טכניקה ציינו כי המחוות גורמות לבלבולים רבים. כך למשל נסין לשוטט במפה, מעלה תפריט של חיפושים אחרונים. זיהוי המוצרים עבד אבל לא באופן מושלם, ופספס חלק מהמקרים, אבל הצליח לצלם מוצרים עם כיסוי שגורם להשתקפויות.

 

ב-TheVerge אומרים שהתכונות הייחודיות של המכשיר עובדות טוב, אך שלא בטוח שהן הכרחיות. באתר מחמיאים למארז של המכשיר, והקשיחות שלו. באתר מציינים כי הרושם הראשוני טוב, אך לאחר שימוש ראשוני בו, המחיר לטעמם גבוה מדי, ולא משתלם, אלמלא החבילה שאמזון מציעה איתו.

 

טוב, אבל יקר ולא מספיק ייחודי

מגזין פורבס מציע ארבע סיבות  לכשלון של הפייר. הראשונה - המחיר שקרוב למחיר של מכשירי פרימיום, אבל עם מפרט של מכשירים זולים בהרבה, וכן חוסר ההצלחה של טאבלט הקינדל לשבור את השוק. סיבה שניה: הוא כבד ועבה בעולם שאנשים התרגלו בו לסמארטפונים דקיקים וקלים.

 

סיבה שלישית - התכונה העיקרית של זיהוי תנועה תהיה בזבזנית לסוללה, וזיהוי המוצרים לא בהכרח ייחודי - כי כל סמארטפון עם מצלמה יוכל ליישם אותו. למעשה לגוגל כבר יש אפליקציה בשם Gogles שמזהה עצמים, טקסטים, קודי QR ומוצרים לפי חיפוש ברשת. סביר מאוד להניח שגוגל תשפר משמעותית את האפליקציה הזו, אם תראה שאמאזון הצליחה לעשות את זה טוב יותר. כך ינהגו חברות סלולר ומפתחי אפליקציות נוספים.

 

סיבה רביעית ומאוד חשובה - בהנחה שלא פורצים את המכשיר, יש מיעוט של אפליקציות בחנות של אמזון. אך התקווה של החברה היא שמפתחים ייצרו אפליקציות ייחודיות למכשיר בשל התכונות שלו - שבזוס מתעקש שאינן גימיק בלבד.

 

 

רוצים משהו חדש?

בחודש יולי המכשיר ייצא, ואפשר יהיה לראות מה יהיו נתוני המכירות וחוויות של לקוחות אמיתיים. בזוס מאמין שאנשים "רוצים משהו חדש" ושלקוחות מחליפים סלולרים כל הזמן. כדוגמה הוא נתן את נוקיה ובלאקברי, שאיבדו את הייחידיות לחברות כמו אפל וסמסונג.

 

כך או כך, מדובר בשחקן משמעותי בשוק ובהכרזה חשובה מאוד שגם אם לא תצליח לאמזון, היא עשויה להשפיע על שוק הסלולר ועל התכונות שנראה במכשירים הבאים של אפל, סמסונג, אמזון בעצמה וכל החברות האחרות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים