שתף קטע נבחר

הטייס המלזי תרגל בסימולטור נחיתה על אי

המלזים חושדים: הקברניט אחראי להיעלמות המסתורית. הוא התאמן על טיסה ארוכה ונחיתה מסובכת על אי, מחק את העדויות ולא תכנן דבר ליום שאחרי

צוות החקירה המלזי שמנסה לפענח את הסיבה להיעלמותו של מטוס "מלזיה איירליינס" לפני שלושה חודשים בדק את אנשי הצוות, 238 הנוסעים שהיו על סיפונו ואת סימולטור הטיסה של הטייס. כעת טוענים החוקרים: הקפטן, זהרי אחמד שאה, הוא החשוד העיקרי בפרשה.

 

סיפורים נוספים - בפייסבוק שלנו

 

מסקנות החוקרים נבעו מכמה ממצאים חדשים. הצוות הצליח לשחזר את תוכנית הטיסה שעליה התאמן שאה בסימולטור שהיה בביתו וגילה כי הטייס תרגל טיסה ארוכה מעל האוקיינוס ההודי ונחיתה על אי עם מסלול נחיתה קצר. שאה מחק את המידע מהסימולטור, מה שהקשה על החוקרים לפענח את מעורבותו בפרשה.

מימין: טייס המשנה, משמאל: הקברניט זהרי אחמד שאה  ()
מימין: טייס המשנה, משמאל: הקברניט זהרי אחמד שאה

בנוסף, החוקרים גילו כי הקברניט לא קבע תוכניות עתידיות בחייו האישיים ולא תכנן את לוח הזמנים בעבודתו לתקופה שלאחר הטיסה המסתורית. בבדיקת יתר אנשי הצוות והנוסעים שהיו על המטוס לא התגלו ממצאים חריגים והטייס נותר החשוד העיקרי.

 

ממצאי החקירה לא פורסמו באופן רשמי, אך ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי מלזיה שיתפה מדינות אחרות בממצאים. משטרת מלזיה סירבה לאשר רשמית את הדיווח וטענה כי "יש כמה כיווני חקירה ולא ניתן עדיין לדווח על ממצאים חד-משמעיים". כמו כן, כלי תקשורת שונים דיווחו כי צוות החקירה טרם שלל את האפשרות שהמטוס התרסק בשל בעיה טכנית או שמדובר בפיגוע טרור.

 

החשדות נגד הקברניט התעוררו כבר שבוע לאחר היעלמות המטוס כאשר ממשלת מלזיה טענה כי מסלול הטיסה שונה על ידי גורם במטוס. באותה עת דווח גם כי לקפטן שאה היו בעיות בחייו האישיים, אך משפחתו וחבריו הכחישו בתוקף. בחיפוש בביתו התגלה הסימולטור.

 

בינתיים החיפושים אחר המטוס, שנעלם לפני יותר משלושה חודשים, נמשכים. על פי המידע שהתקבל מלוויינים, המטוס סטה ממסלולו ופנה שמאלה לכיוון האוקיינוס ההודי. ההנחה היא כי אזל לו הדלק והוא התרסק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים