שתף קטע נבחר

חברת החשמל תסמס לכם במקרי חרום

מליאת רשות החשמל תביא לשימוע החלטה שתחייב את חברת החשמל להתנהלות מיוחדת מול האזרחים במצבי חרום: סופות, שרב קיצוני, קריסת תחנת כוח או לחימה מתמשכת. האזרחים יעודכנו באמצעות מסרונים - אך ייאלצו להירשם מראש לשירות

בעת הפסקות חשמל, חברת החשמל תחוייב לשלוח מדי שלוש שעות מסרון שיעדכן בנוגע להפסקות, הגורם להן ומשך הזמן עד לתיקונן. כך לפי החלטה של מליאת רשות החשמל, הגורם המפקח על משק החשמל בישראל, שתערוך שימוע פומבי בנושא.

 

לפי ההחלטה החברה תפרסם באתר האינטרנט שלה רשימה מלאה של כל הפסקות החשמל ותידרש לעדכן את הרשויות המקומיות בפרטים על מנת שאלו יוכלו לפרסם את המידע באתרי האינטרנט שלהן.  

 

כתבות נוספות בנושא "חברת החשמל " בערוץ הכלכלה :

הדלת המסתובבת - גרסת חברת החשמל

חברת החשמל תפצה לקוחות בגין ניתוקים

חב' החשמל הפסידה 347 מיליון ש' ברבעון

 

ההחלטה התקבלה בעקבות עבודתו של צוות מקצועי שמינתה יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש-הכהן, לאחר אירועי הסופה בחורף האחרון. כזכור, בעקבות מזג האוויר הקשה שפקד את הארץ בדצמבר האחרון, הופסקה אספקת החשמל לכ-60 אלף בתים בישראל, כאשר חלק מהפסקות חשמל נמשכו למעלה מ-24 שעות.

סופת השלג שפקדה את ירושלים בחורף האחרון (צילום: חברת החשמל) (צילום: חברת החשמל)
סופת השלג שפקדה את ירושלים בחורף האחרון(צילום: חברת החשמל)

 

אזרחים יצטרכו להירשם מראש לשירות

הצוות שמונה כדי לבדוק את טיב השירות שניתן במהלך הסופה, הגיע למסקנה כי יש צורך בקביעת אמות מידה שונות בין עתות חרום לשגרה. על פי ההחלטה שתובא עכשיו לשימוע, יו"ר רשות החשמל תהיה מוסמכת להכריז על מצב חרום במשק החשמל, כאשר אספקת החשמל תופסק למשך שמונה שעות או יותר עבור למעלה מ-10,000 אזרחים.

 

מרגע שיוכרז מצב חרום תחויב חברת החשמל באמות המידה החדשות של דיווח על תקלות ומשך הטיפול הצפוי בהן. חובת שליחת המסרון תהיה כלפי אזרחים שיירשמו מראש לשירות זה באתר האינטרנט של חברת החשמל.

 

בנוסף לכך, תפעיל חברת החשמל מוקד טלפוני שיאויש ללא הפסקה עד שיוכרז על הפסקת מצב החרום. החברה תחויב גם לספק הודעה מוקלטת שתפרט את מיקומי הפסקות החשמל והזמן הצפוי עד לתיקונן.

 

יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש-הכהן, אמרה היום כי "כחלק מהליך הסקת המסקנות מאתגרי אירועי הקיצון בשנה החולפת, נוצר צורך לשפר את הקשר אל מול האזרחים במקרי חירום, ולהשתמש בכל האפשרויות העומדות לרשותנו על-מנת להקטין את מידת אי הודאות של צרכני החשמל במקרים של ניתוקים בלתי צפויים. אמות המידה החדשות יסייעו להכין את משק החשמל לאירועי החירום הבאים ולשפר את מהירות וטיב המידע שיקבל כל אזרח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים