שתף קטע נבחר

שיבושים בנתב"ג: מאות נוסעים מעוכבים

נמל התעופה גדוש בנוסעים שטיסותיהם הוקפאו בעקבות שביתת פתע של עובדי רשות שדות התעופה. אחד הנוסעים סיפר: החלו את הבורדינג, אבל פתאום הפסיקו את העלייה למטוס. הוועד: העיכובים נובעים מעומס בכמות הנוסעים וממחסור בכוח אדם

מאות נוסעים מעוכבים בנמל התעופה בן גוריון עקב שביתת פתע של עובדי רשות שדות התעופה. חלק מהטיסות אף הוקפאו כבר בשלב העלייה למטוס. מוועד עובדי רשות שדות התעופה נמסר כי מדובר ב"עיכובים קלים הנובעים מעומס בכמות הנוסעים וממחסור בכוח אדם".

 

 

ברשות שדות התעופה ציינו כי עד כה התעכבה טיסה אחת שהיתה אמורה לצאת לתורכיה וכי שתי טיסות נוספות עלולות להתעכב בשעה הקרובה. בינתיים ממשיכים ברשות את הליכי הצ'ק אין והבידוק הבטחוני. 

 

מושיק שימקו, שטיסתו לניו יורק היתה אמורה לצאת ב-12:15, סיפר כי "הייתי אמור לטוס לניו יורק בטיסה של יונייטד איירליינס ומשם להמשיך לטוס בתוך ארה"ב. התחילו את הבורדינג, אבל פתאום הפסיקו את העלייה למטוס כי אמרו שהתקבלה הודעה על שביתה ברשות שדות התעופה. השאלה כמה זמן תהיה ההשהייה, שלא אפספס את טיסת ההמשך שלי. המטוס שלנו היה אמור להכיל 300 נוסעים והמזוודות כבר נשלחו למטוס. אנשים מחכים פה ומצפים להודעה".

 

העומס בנתב"ג (צילום:  אלון סגל) (צילום:  אלון סגל)
העומס בנתב"ג(צילום: אלון סגל)

 

ענבר, שהיתה אמורה לטוס לז'נבה, סיפרה כי גם הטיסה שלה התעכבה וגם הטיסה של בן זוגה, שאמור לטוס לבאזל. "כל הטיסות מעוכבות והטיסה שלי מעוכבת כבר חצי שעה", אמרה ל-ynet. 

 

תמיר, עובד בשדה התעופה, מסר כי "השביתה החלה בערך לפני שעה וחצי. אין המראות, לא מתחילים בורדינג לאף טיסה ומתחיל להיווצר עומס בשדה". עובד נוסף בשם אלון, אמר כי "שמעתי על השביתה בכריזה. הפסיקו את הבורדינג של נוסעי United Airlines והוציאו נוסעים מהמטוס. כרגע תקועים פה כמה מאות נוסעים".

 

מחסור בכוח אדם

עובדי רשות שדות התעופה מתלוננים על עומס כבד ועל מחסור בעובדים כבר תקופה ארוכה. המחסור נובע משילוב של שתי סיבות. הראשונה קשורה בהפעלת מערכת הבידוק האוטומטית (HBS): מאז חודש מרס כבר לא מבוצע בידוק באולם הנוסעים, ובמקום זאת נשלחות המזוודות למטוס ובדרך נבדקות על ידי המערכת. הסיבה השנייה היא שעם כינון תוכנית "שמים פתוחים", נפתח טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות ונרשם מחסור בכוח אדם.

 

 (צילום: עופר פז) (צילום: עופר פז)
(צילום: עופר פז)

 

גם לפני כחודש וחצי חלו שיבושים ועיכובים בשדה בשל השבתת מערכת בידוק המזוודות האוטומאטי. בוועד הכחישו שהם נוקטים בעיצומים וטענו כי השבתת התרחשה על רקע היערכות לא ראויה מצד ההנהלה להטמעת מערכת הבידוק החדשה.

 

במכתב ששלח השבוע יו״ר הוועד, פנחס עידן, לעובדים, הוא ציין כי "במהלך החודשים יולי ואוגוסט אמורים לעבור בנמל כ-3.7 מיליון נוסעים. מצפים לנו ימי רצף עמוסים, כשמדי יום יפקדו אותנו עשרות אלפי נוסעים בדרכם לחו"ל או בכניסתם לארץ. הצפיפות תהיה גדולה וטרם חווינו תנועה בסדר גודל שכזה.

 

עוד הוא ציין, כי "אני מבקש שבחודשים הקרובים, תתמקדו רק בעבודה והשתדלו שדעתכם לא תהיה מוסחת, למרות המחסור בכוח אדם, הניחו בצד כל דבר שאינו קשור במובהק לעבודה. אני מבטיח לכם שכאשר יפחת עומס העבודה ותהיה רגיעה בנמל, חברי ועד העובדים ואנוכי נטפל בכל בעיה של כל עובד באופן אישי. כל דבר בעתו, די בהסחת דעת אחת, שולית וזניחה ככל שתהיה, כדי לגרום לתבערה גדולה מצד הלקוחות".

 

מההסתדרות נמסר כי "ככל הידוע להסתדרות ולאור העובדה שלא בוצעה אף פנייה להסתדרות בנושא, אין עיצומים או פעולות ארגוניות כלשהן בנתב"ג".  

 

מרשות שדות התעופה נמסר: "עקב עיצומים של ועד העובדים התעופתי שהחלו בנתב"ג, מסיבה בלתי ברורה, החלו עיכובים בהמראות. הטיסות הפנים ארציות מתקיימות כסדרן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר פז
צילום: עופר פז
תורים בנתב"ג (ארכיון)
מומלצים