שתף קטע נבחר

הטרנד שיגרום לכם להפסיק לפסול על מראה

לבריטים נמאס מפסילות דייטינג שטחיות. הטרנד החדש שלהם - "הכרויות בשקיות נייר" - מבקש לומר לא לרדידות ולהחזיר את האנושיות למשחק

רובנו מבססים את המשיכה הראשונית שלנו בעיקר על המראה החיצוני. דייטים שלמים נפסלים על ימין ועל שמאל בגלל סיבות שטחיות (מישהו אמר סיינפלד?), והרבה מאד הזדמנויות לקשרים טובים מתפספסות. הטרנד החדש שתופס תאוצה בלונדון, מאלץ אותנו לבחור את הדייט שלנו דווקא על פי אישיותו, ולהפסיק לפסול אהובים פוטנציאליים רק בגלל שאינם ממלאים אחר הפנטזיה האסתטית שיש לנו בראש.

 

עוד בנושא:

יוגה זוגית וטעימות יין: טרנדים לרווקים

פה נפסלתי על מראה, באנגליה מצאתי אהבה

עם אזעקות, בלי סקס. דייט בצבע אדום

 

 

הטרנד, המכונה "הכרויות שקיות הנייר", הוא יוזמה של מפתחי אפליקציית דייטינג חדשה בשם "LOVE FLUTTER". תחשבו על אירוע ספיד-דייט, רק שהפעם - הרווקים והרווקות לא יכולים לראות עם מי הם משוחחים.

 

במקום זה, הם חובשים לראשם שקיות נייר וכך המרכיב המשמעותי בשיחות הקצרות שהם מנהלי ביניהם הוא כמובן האישיות ולא המראה. האירוע המדובר אורגן תחת הסיסמה "אמרו לא לרדידות", כשעל באי האירוע הוטל האתגר הטמון ביצירת רושם ראשוני דרך האישיות שלהם בלבד.

 

שלושים גברים ונשים נענו לאתגר. למשתתפים ניתנו שקיות נייר ונאמר לכל אחד מהם לתת דרור לדמיון שלו, ולנסות להתאים את השקית לאישיותו באמצעות עיצובים שונים. המשתתפים אף הורשו לכתוב מסר על גבי השקית, מעין משפט פתיחה לשיחה עם הפרטנר שלהם.

 

חלקם בחרו לעטר את השקיות בציורים יפים ואחרים העדיפו להשתמש במשפטים הומוריסטיים כמו: "בעברי הייתי מרגל" או "הראש שלי נראה ענק בשקית הזאת?", "יש לי שלוש כליות", "בסתר לבי אני חושק להיות דוגמן ידיים" ועוד. מאוחר יותר נתבקשו לחבוש את השקיות שעיצבו לראשם.

 

 

הייתם יוצאים לדייט עם מישהי שראשה מכוסה?

 

ג'ייקוב (24), אחד המשתתפים שרגיל להשתתף באירועי ספיד-דייט, אמר "לעומת מפגשים אחרים שנכחתי בהם, במפגש הזה לא התמקדו בחומריות כמו תמיד אלא באמת יצא לי להכיר אנשים יותר לעומק". ואיאן (31) הוסיף: "הבעיה היא שלמרות העומק שהביא איתו המפגש, זה עדיין ספיד-דייט ועדיין קשה להכיר אנשים בשתי דקות בלבד". לדברי סופיה (29), "אנשים גילו על עצמם הרבה יותר ממה שהם מגלים במפגש פנים מול פנים, ורוב המשתתפים הסכימו שזה בהחלט היה ערב מצחיק".

 

עם איזו שקית הייתם יוצאים?   (צילום מסך youtube) (צילום מסך youtube)
עם איזו שקית הייתם יוצאים? (צילום מסך youtube)

 

האירוע היה להיט ענק בלונדון ובקרוב עומד גם להתרחש בניו יורק. דיוויד סטנדן, מייסד האפליקציה אמר: "אנחנו מזכירים לאנשים שהשימוש באפליקציית דייטינג הוא לא רק משחק שטחי, במיוחד אם שלך היא לצאת מהמחשב לעבר דייט אמיתי. וזה נכון שהחיצוניות בהחלט חשובה, אבל האישיות היא שקובעת וגורמת לך להחליט אם תרצה לצאת לדייט נוסף עם אותו אדם".

 

"באפליקציה עצמה אין שימוש בשקיות נייר", מסביר דייויד, "אבל המשתמשים מטשטשים את תמונותיהם, וזה מאלץ את האנשים להתעמק בתוכן ובעצם לנסות לגלות מיהו האדם העומד מאחורי התמונה המטושטשת ועד כמה האישיות שלו מתאימה לשלי".

 

הייתם מעבירים ככה דייט שלם? (צילום מסך youtube) (צילום מסך youtube)
הייתם מעבירים ככה דייט שלם?(צילום מסך youtube)

 

בליינד דייט בעידן הסלפי

זה נחמד להכיר מישהו לפני שמגלים איך הוא נראה, אבל יהיה זה מעניין לראות איך יתפתחו מערכות היחסים ברגע ששקיות הנייר יוסרו מעל ראשי המשתתפים. האם האישיות תעלה על המראה החיצוני ותגרום לנו לבחור מישהו שמלכתחילה לא היינו בוחרים?

 

 

מומחים טוענים שאפליקציית "LOVE FLUTTER" אולי עלתה כאן על הזדמנות ליצור משהו נפלא. "בעידן ה'סלפי' והנרקיסיסטיות הדיגיטלית, הפוקוס מתמקד בעיקר על מראה", טוענת הפסיכלוגית החוקרת ד"ר אנדריאה קליאס. "כולנו רוצים לעצמנו פרטנר שימשוך אותנו, אבל מה שאנחנו באמת צריכים זה בעיקר מישהו שיתאים לאישיותנו".

 

שנינות, חכמה, חוש הומור ותחומי עניין משותפים הן תכונות ההופכות כל אדם לסקסי ומושך, יותר מסתם מראה מצודד. בניגוד למראה שלא נשאר לאורך זמן, תכונות אלה נשארות ואף משתבחות עם השנים, והן שקובעות באמת עד כמה מערכת היחסים תצליח לאורך זמן.

 

 

 

אז מה אתם אומרים, אנחנו מוכנים לאתגר ה"ספין דייט בשקיות נייר" גם בארץ? כתבו לנו בפייסבוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך youtube
מי מסתתרת מאחורי השקית?
צילום מסך youtube
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים