שתף קטע נבחר

שברולט וסאטורן: תקלה גרמה בינתיים ל-17 הרוגים

קונצרן הרכב האמריקאי ג'נרל מוטורס מעדכן את מספר ההרוגים כתוצאה מהכשל במתג ההנעה בדגמי שברולט וסאטורן. מספר ההרוגים עד עכשיו עומד על 17. השנה הזמינה תעשיית הרכב כ-30 מיליון מכוניות למוסך

GM בצרות צרורות. מספר ההרוגים כתוצאה מהכשל הבטיחותי בדגמי שברולט וסאטורן עלה מ-13 ל-17 בני אדם. מספר זה מוגדר לפי ההערכות כ"לא סופי", באחת מפרשיות הקריאה לתיקון החמורות בהיסטוריה. ג'נרל מוטורס קיבלה מאז פרסום הפרשה ועד היום 505 תלונות מלקוחות שהיו מעורבים בתאונה עם אחת המכוניות הפגומות, בהן נטען כי 37 בני אדם נהרגו ו-604 נפצעו. GM מכירה לפי שעה רשמית רק ב-17 הרוגים ו-167 פצועים.

 

חברת הקונגרס דיאנה דה-גטה מציגה את המתג הפגום בשימוע שנערך בקונגרס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חברת הקונגרס דיאנה דה-גטה מציגה את המתג הפגום בשימוע שנערך בקונגרס(צילום: AFP)

 

החשיפה, כמעט במקרה

הפרשייה התפוצצה בחודש פברואר האחרון, לאחר שהיצרנית הגיעה להסדר עם עו"ד שייצג לקוחות שקרובי משפחתם נהרגו בתאונה עם רכב מסוג שברולט קובאלט. מסמכים שדלפו חשפו כי ביצרנית ידעו במשך שנים ארוכות - קרוב לעשור - כי קיים כשל במתג הנעה. למרות זאת, לא הכריזו על קריאה לתיקון וחלק ממהנדסי היצרנית אף פעלו, לכאורה, כדי להסתיר את הצורך בהחלפת החלק. אחד המהנדסים אישר החלפת הרכיב הפגום בחלק חדש, מבלי שדאג לכך שהחלק החדש יזכה למספר קטלוגי שונה - מה שמקשה על איתור מכוניות הנושאות ברכיב הפגום.

 

בעקבות פרסום הפרשה, פתחה הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים בחקירה, במקביל לבדיקה פנימית שעורכת ג'נרל מוטורס. גם בית הנבחרים האמריקאי עוסק בנושא, וקיים עד כה שני שימועים למנכ"ל GM, מארי בארה, שבמהלכם ואחריהם זכו היצרנית ונציגיה לביקורת קטלנית.

 

יש להזכיר כי למרות הפרסום השלילי, מכירות GM - וערך מניותיה - דווקא מציגים מגמת צמיחה במהלך התקופה.

 

60 קריאות לתיקון השנה - 29 מיליון מכוניות

באותו נושא, ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי במהלך השבוע החולף חצה מספר כלי הרכב הנדרשים השנה להגיע למוסך לתיקון יזום, את רף ה-29 מיליון מכוניות. ג'נרל מוטורס פרסמה קריאה לתיקון לכ-780 אלף מכוניות, והעלתה בכך את מספר הקמפיינים ל-60, שיא כל-הזמנים בתעשיית הרכב. זאת, במה שהופך במהרה לשנה הגרועה ביותר מבחינה זו ליצרניות רכב שונות.

 

בקריאות האחרונות שפורסמו באמריקה למאות אלפי מכוניות, נכללים שוב הטנדרים הגדולים של שברולט ו-GMC (סילברדו וסיירה בהתאמה), קאדילק ATS ,CTS ו-ELR, ביואיק אנקור וריגל, שברולט מאליבו, אימפלה, ספארק, טאהו וסאברבן, ו-GMC יוקון. לפי שעה לא ידוע על השפעה של הודעות אלו על השוק הישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים