שתף קטע נבחר

פורד ודודג' בקרב מלוכלך: מי גוררת יותר

שתיים מיצרניות הרכב האמריקאיות נכנסו לקרב חזיתי על ליבם של חובבי הטנדרים הגדולים - וכל צד טוען שהשני מטעה את הלקוחות

קרב של לכלוך והשמצות הדדיות מתקיים בימים האחרונים הרחק-הרחק מהמזרח התיכון. שתיים מיצרניות הרכב הגדולות באמריקה, פורד וקרייזלר, מצאו עצמן בקרב פומבי ומאד לא דיפלומטי על השאלה - הטנדר של מי מהן מסוגל לגרור משקל גבוה יותר. כן, אלו הצרות המעסיקות בימים אלה את האמריקאים.

 

מי גורר יותר - פורד F-450... ()
מי גורר יותר - פורד F-450...

 

ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי בפורד מאיימים בימים האחרונים בתביעה כנגד קרייזלר, לאחר שזו סירבה לדרישת פורד להסיר פרסום הטוען כי ראם 3500 הוא הטנדר בעל כושר הגרירה הרב ביותר. פורד טוענת כי בתואר זה מחזיק הטנדר שלה דווקא, מדגם F-450.

 

...או ראם 3500? ()
...או ראם 3500?

 

כושר גרירה (ונשיאה), יש לציין, נחשב לאחר הנתונים היותר חשובים לרוכשי טנדרים גדולים בארה"ב (ולא רק), או כך לפחות סבורות יצרניות הרכב. בדומה לנתוני 100-0 קמ"ש או מהירות מרבית במכוניות נוסעים, לקוחות רבים משווים באולם התצוגה את נתון כושר הגרירה ונתוני ההעמסה של הטנדרים, ובוחרים לפי בעל הכושר הגבוה ביותר - למרות שמחקרים הוכיחו כי בפועל, השימוש ביכולות אלה מצומצם בהרבה.

 

פורד טוענת כי ה-F-450 עם הנעה כפולה מסוגל לגרור יותר מ-14 טון, נתון מרשים שמציב אותו מעל ראם 3500 עם נתון רשמי של 13.6 טון "בלבד". לכן על קרייזלר להפסיק לפרסם שה-3500 הוא מלך הגרירה.

 

סרטון שהפיצה פורד, בו טענות שה-F-150 גורר טוב ממתחריו: 

 

אלא שביצרנית, הנמצאת כיום בבעלות פיאט האיטלקית, לא נשארו חייבים. דוברי קרייזלר תקפו את פורד על-כך שה-F-450 כלל אינו בקטגוריה ("דרגה 3"), אלא צריך לעמוד בתחרות מול כלי רכב בדרגה גבוהה יותר (4). יותר מכך, פורד אינה עושה שימוש באותו תקן בדיקה, וקרייזלר מציינת כי אימצה - בניגוד לפורד ושברולט - את התקן הפדרלי המחמיר (SAE).

 

הכדור עבר למגרשה של פורד, וזו מיהרה לבעוט אותו בחזרה לכיוון הקונצרן האיטלקי-אמריקאי. בתגובה לטענות השיבה פורד כי ה-F-450 מבוסס על ה-F-350 ואמור לכן להיות באותה קטגוריה לצורך ההשוואה, וכי בדיקה לפי תקן ה-SAE תבוצע בעוד כשנה.

 

הקרב הזה מגיע במקביל לסרטון שפרסמה פורד, בו היא משווה בין הטנדרים הפופולאריים לא פחות בקטגוריה ה"קטנה" יחסית, דגמי F-150 מול ראם 2500 ושברולט סילברדו. בסרטון (ראו למעלה), פורד ביצעה מבחן ביצועים בגרירה בין שלושת הטנדרים, במסלול שכולל עלייה ואקלים חם במיוחד. שלא במפתיע, ה-F-150 מנצח בקרב עם מנוע קטן מיריביו, ותוך שהוא משפיל פעמיים את ראם.

 

הכינו עצמכם לסיבוב הבא בקרב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים