שתף קטע נבחר

מבחן אופניים: נורקו Sight Alloy - יעילות אסרטיבית

ציפיתי לאופניים מסוג מסוים, קיבלתי אופניים אחרים לגמרי. מבחן שהתחיל קרבי הסתיים בעיקר עם הערכה לתכנון חכם. וגם, תהייה לגבי בחירת חלק מהרכיבים

קטגוריית ה-AM או האנדורו היא ללא ספק הלוהטת בשוק האופניים העולמי והמקומי. כל אופניים שמיועדים לקטגוריה זו מייצרים עניין רב, בעיקר כאשר הם מגיעים במידה "27.5 הפופולרית, וכמובן במקרה מותג מוכר. נורקו מגיעים אלינו מהחוף הצפון-מערבי של ארה"ב, ביתם של סינגלים נפלאים ביערות הסמוכים לחופי האוקיאנוס השקט. לא במקרה הם נחשבים לקשוחים שבין יצרני האופניים.

 

עוד על אופניים? בקרו באתר מגזין שטח

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

פיזיולוגיה

ה-Sight Alloy מיועדים לרוכבים אגרסיביים, החוששים להתעלל יתר על המידה בשלדת קרבון פריכה, ומחפשים את הקשיחות והעמידות של אלומיניום 6061. לפי נורקו, אלו רוכבים מיומנים, המכירים היטב את מסלול הרכיבה, יודעים בדיוק מה הם מחפשים באופניים, ולעיתים - לא רחוקות - ישליכו את האופניים במחסן, מלוכלכים ורטובים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

לשלדה יש את כל מרכיבי AM המודרניים. תומכות שרשרת קצרות, זווית היגוי שטוחה, ציר מרכזי נמוך וצינור שלדה עליון (טופ-טיוב) שפוף. Fox דואגים למהלך מתלה של 140 מ"מ בכל קצה. ניתוב הכבלים חיצוני, ועובר לאורך צד צינור השלדה הראשי. על ההנעה מופקדת שימאנו עם שיפטרים של SLX, מעביר אחורי XT פלוס עם מצמד, ומעביר קדמי ד'אור עם חיבור קשיח לשלדה. על הבלימה מופקדים מעצורים בסיסיים למדי משימאנו ד'אור. עוד נחזור אליהם בפירוט.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

בחזית דיסק 180 מ"מ ומאחור 160 מ"מ, המוברגים לטבורי גלגל (נאבות) שימאנו ד'אור וחישוקי 27.5 Sun. הופתענו למצוא צמיגים מיוחדים מבית קנדה (Honey Badger) ברוחב נדיב של 2.35. בהחלט בחירה לא שגרתית. יתר הרכיבים ממותגי נורקו, עם כידון רחב - 740 מ"מ. אופני המבחן צוידו במוט מושב הידראולי רוקשוק ריוורב המוסיף קילוגרם למשקל כולל של 14.8 ק"ג, ו-1,400 שקלים למחיר של 13 אלף שקלים.

 

רכיבה

נורקו מכנה את המתלה האחורי שלה ART, והוא שונה ממתלה ארבע-חיבורי רגיל בתומכות שרשרת המסתיימות הרבה לפני ציר הגלגל האחורי, בעוד תומכות המושב מתארכות ואוחזות בגלגל. יתרונות הגיאומטריה כאן הם סינון טוב של מהמורות קטנות, יעילות דיווש טובה ופעולת מתלה פרוגרסיבית. כוונו את המתלים לסט-אפ המומלץ על-ידי נורקו. אם עשיתם זאת נכון, אתם מסודרים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

המתלה האחורי מתגלה בשטח כאקטיבי מאד. כשהבולם במצב פתוח, הוא מספק נוחות רכיבה טובה ועקיבה מצוינת אחר פני הקרקע. כאופני דור-אחרון רבים, גם הנורקו מעדיפים דיווש בישיבה - כך הם יהיו היעילים ביותר - אם בשביל שטוח או בטיפוסים. תנוחת הישיבה ממקומת את הרוכב במרכז, ויש המון מקום מעל המוט העליון כדי לזוז ולתמרן. בהקשר זה כדאי לציין לטובה את הזריזות ונכונות האופניים לשנות כיוון. הם בפירוש מרגישים הרבה יותר זריזים וקלים להטיה מהצפוי.

 

דיווש מאומץ בשבילי שדות פתוחים, יגלה יכולת טובה לבנות ולשמור על מהירות. לצמיגים התנגדות גלגול מועטה יחסית לרוחבם. אם תרצו משום מה לכסות קילומטרים רבים עם האופניים האלו, הם יהיו שותף טוב בהחלט. הם מספקים נוחות טובה, תנוחת רכיבה טבעית, ויכולת שיוט מהירה עם מעט מאד שריפת אנרגיה מיותרת. אפרופו, שימו לב - מבנה מאד מסיבי ורחב של המתלה האחורי, גורם לחיכוך עקבים מיותר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

סינגלים טכניים הם מקום המחייה המועדף על הנורקו האלה. המשקל אמנם יעיק מעט במעלות, אך דיווש בישיבה יספק את האחיזה הטובה ביותר בקרקע. פעולת המתלים בשטחים אלה פשוט מופלאה, עם איזון נכון לפנים ולאחור ותחושה כאילו אין תחתית למהלך המתלה. זווית ההיגוי השטוחה מעניקה ביטחון רב בקטעי סלעים טכניים. הזרימה בסינגל מפותל ומסולע מדהימה, וככל שהשביל תלול ומהיר יותר, כך נדמה שהנורקו דוחקים בך לרכוב יותר ויותר מהר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

ממערכת הבלימה התרשמנו פחות לטובה, וכנראה בצדק. המעצורים מגיעים מתחתית המדף של שימאנו, ולא מצליחים ליישר קו עם היכולת הדינאמית של השלדה והמתלים. עוצמת הבלימה קיימת אמנם (בעיקר בחזית), אבל המינון והמשוב לא טובים, ואילו הבלם האחורי פשוט לא היה עקבי בפעולתו.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

סיכום

ציפיתי למצוא אופניים מאד ממוקדים, כאלו שרוכב בבריטיש קולומביה יכול להעריך. אבל מצאתי אופניים טובים בין עצים וסלעים, אך גם כאלה שיתגמלו בשבילים פתוחים ובמסעות ארוכים. האיכות הכוללת של השלדה טובה, העובדה שהיא מאלומיניום מפחיתה מהמחיר ומוסיפה לעמידות, חבילת המתלים המקורית לא פחות מקסומה, אבל הבחירה במעצורים וסט גלגלים בסיסיים והיעדר מושב הידראולי כפריט תקני, פוגמים הן בחווית הרכיבה והן בתמורה לכסף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים