שתף קטע נבחר

פנסוניק GH4: שמה את ה-4K במרכז

מצלמת סטילס או וידאו? פנסוניק מטשטשת את הגבולות בין שני הסוגים עם תחילת ההפצה של ה-GH4 - מצלמת מירורלס המסוגלת לצלם וידאו ב-4K ותמונות ב-16 מגה פיקסל. סקירת עומק

בחצי העשור האחרון מצלמות SLR עברו שינוי משמעותי והפכו ממצלמת תמונות בלבד למצלמת תמונות עם וידאו איכותי במיוחד. הקנון מארק 2 ו-3 הפכו לסטנדרט בתעשייה ואפשרו ליוצרי סרטים בתקציב נמוך לצלם את סרטם בעלות מינימלית. עתה מגיעה פנסוניק ושמה את הווידאו במרכז, ואת התמונות מאחור עם ה-GH4 החדשה. לקחנו את המצלמה ליום צילומים שטוף שמש ושמנו אותה למבחן בתנאי אמת. התקנו אותה על סטדי קם, סליידר וגם החזקנו אותה ידנית, מ-10 בבוקר ועד 17 בערב הפעלנו אותה כמעט ללא הפסקה. האם ה-Panasonic GH4 המדוברת עומדת בהבטחה? התוצאות לפניכם.

 

כדי לראות באיכות הכי גבוהה, שימו לב שאתם לוחצים על גלגל השיניים ובוחרים ב-2160P, גם אם המסך שלכם לא תומך ברזולוציה. 

 

חצי קילו של פונקציות

למרות שמדובר במצלמה ללא מראה, היא בנויה על פי הסטנדרטים של מצלמות ה-SLR, וזאת כדי להבטיח תאימות למתקנים המגוונים הנפוצים בתעשייה, המשמשים להרחבת יכולותיה והשליטה בה. בחלקה העליון בצד שמאל ישנו בורר מצב תמונה שדרכו בוחרים במצב תמונה בודדת, רצף תמונות, HDR, טיימר ואינטרוולומטר (צילום Time Lapse הדוחס זמן). החוגה הראשית הנמצאת מצד ימין בוררת בין מצבי הצילום כשישנה הבדלה בין מצב ידני לתמונות ומצב ידני לווידאו. מימין לחוגה נמצאים שלושה כפתורים: איזון לבן, ISO וחשיפה. כל אחד מעלה תפריט המשתנה לפי מצב המצלמה.

 

מצלמת 4K קטנה יותר מ-SLR (צילום: יח"צ) (צילום: יח
מצלמת 4K קטנה יותר מ-SLR(צילום: יח"צ)

 

כשהמצלמה נמצאת על מצב אוטומטי, התפריטים מעוצבים בפשטות וחוסכים במידע. במצב הידני התצוגה זהה לזו הקיימת במצלמות SLR אחרות, כשכל המידע הרלוונטי מוצג.  בחלקה העליון ישנן שתי גלגלות השולטות בפוקנציות השונות, לפי הקשר. מאחור נמצאת גלגלת שליטה עם כפתור ה-Menu במרכזה שממנו ניתן לשלוט בפונקציות השונות, אך כמעט כל דבר ניתן לשליטה ישירות ממסך המגע האיכותי.

 

ה-GH4 מורכבת על מתקן במהלך הצילומים (צילום: ניב פרנקה) (צילום: ניב פרנקה)
ה-GH4 מורכבת על מתקן במהלך הצילומים(צילום: ניב פרנקה)

  

החיישן הקטן

בתחום ה-SLR גודל החיישן הוא אחד האלמנטים הקריטיים ביותר כשמבקשים לצלם תמונות או וידאו בסביבה עם תאורה נמוכה או עם עומק שדה רדוד במיוחד (כשהרקע מטושטש והדמות חדה). החיישן של ה-GH4 קטן למדי ועם יחס הגדלה (Crop Factor) של 2X, זה בולט. בגודל 17.3x13 מילימטר בלבד, חיישן הארבעה שלישים (על שם יחס הגובה - רוחב שלו - 4:3) לוכד תמונות ברזולוציה לא מרשימה אך פרקטית של 16 מגה פיקסל. ובו זמנית לא מאפשר לאור רב להכנס.

 

אם נשווה את החיישן של ה-GH4 למצלמה במחיר דומה כמו הקנון 6D (המארק 3 עולה כפול) שלה יש חיישן Full Frame בגודל 35.8x23.9 מילימטר נגלה הבדל עצום בשטח הפנים הקולט את האור הנכנס. וכמובן, כשמשווים מצלמת תמונות למצלמת תמונות, מגלים חסרון גדול בצד של ה-GH4.

 

חיישן קטן וחד במיוחד (צילום: יח"צ) (צילום: יח
חיישן קטן וחד במיוחד(צילום: יח"צ)

 

 

וידאו ב-4K

התכונה הייחודית והמעניינת ביותר של ה-GH4 היא היכולת שלה לצלם וידאו ב-4K. אותה רזולוציה חדשה שהגיעה לאחרונה למסכי הפרימיום בישראל, מכילה פי ארבעה יותר פיקסלים מ-Full HD ובמצלמה זו ניתן להקליט וידאו בתקן UHD הנהוג במסכים הביתיים שהוא 3840x2160, וגם בתקן הקולנועי Cinema 4K שלו רזולוציה מעט גבוהה יותר של 4096x2160. שתי הרזולוציות האלה מוקלטות בקצב מידע עשיר של 100 מגה ביט לשניה המבטיח איכות גבוהה במיוחד. בנוסף ניתן להקליט וידאו ב-Full HD בקצב נתונים של 50,100 ו-200 מגה ביט לשנייה.

 

 

ב-GH4 שמו דגש על עבודה באולפן ובמיוחד כאשר עובדים עם מסך ירוק, שם הדיוק בצבעים הוא קריטי כדי להעלים את הרקע כראוי. המצלמה מקליטה ישירות לכרטיס הזיכרון במרחב צבעים של 4:2:0 ב-8 ביט. זוהי שיטת דחיסה המתבססת על העובדה שהעין האנושית יותר רגישה לשינויים ברמות התאורה מאשר לצבעים, ועל פי כן נדחס המידע הצבעוני יותר. אם תחברו את המצלמה דרך כבל HDMI למקליט חיצוני תוכלו להקליט במרחב צבע 4:2:2 ב-10 ביט המבטיח דיוק יותר גבוה בגוונים ובעיקר מניעת זליגת צבע בין פיקסלים - עניין חשוב בעבודה עם מסך ירוק.

 

 

בניסוי שעשינו עם המסך הירוק, הייתרון ברזולוציה הגבוהה היה בולט. פרטים עדינים כמו שערות השתמרו היטב כשאפקט שינון כמו Alaising ו-Moiring לא היה קיים כלל.

 

 

יותר מפורמט אחד

המצלמה מאפשרת להקליט בפורמט AVCHD, MP4 ו-MOV. בפורמט AVCHD ניתן להקליט ב-Full HD בלבד. את שאר הרזולוציות ניתן להקליט ב-MP4 LPCM כשהפורמט שעבד עבורינו הכי טוב במחשב מבוסס Windows היה דווקא MOV. מביניהם הוא רץ הכי חלק ללא קיטועים כאלה ואחרים. למעשה, הדחיסה של קובץ ה-MOV הייתה כל כך טובה שגם על מחשב בן 3 שנים הצלחנו לערוך את הווידאו ללא מאמץ מיוחד. 

 

למרות החיישן הקטן, עדיין אפשר לחלץ קצת עומק שדה מהמצלמה (צילום: צילום: שחר שושן) (צילום: צילום: שחר שושן)
למרות החיישן הקטן, עדיין אפשר לחלץ קצת עומק שדה מהמצלמה(צילום: צילום: שחר שושן)

 

24FPs אמיתי

את קצב הפריימים בשנייה קובעים דרך התפריט הראשי שבו ניתן לבחור את תדר המערכת. ההגדרה יוצאת הדופן הזו מאפשרת להקליט בקצב של 59.94 כנהוג בצפון אמריקה, 50.00 פריים לשנייה כנהוג באירופה והכי מעניין מכולם -  24 פריימים לשניה בדיוק, לא 23.97. ממש כמו בקולנוע. חשוב לזכור שאם הקלטתם קבצי וידאו בכמה מצבים שונים, תוכלו לנגן דרך המצלמה רק את אלה שתואמים למצב שאתם נמצאים בו עכשיו.

 

המשמעות של קצב כמו 24, היא בעיקר במראה הקולנועי של הווידאו המוקלט. סעיף זה, בנוסף לעובדה שניתן להחליף עדשות ולצלם ברזולוציה גבוהה, הופכים את ה-GH4 לפתרון כמעט מלא, לאלו הרוצים לצלם סרטים דלי תקציב באיכות גבוהה.

 

כפתורים מסודים היטב מבטיחים שליטה נוחה גם בזמן הצילום (צילום: יח"צ) (צילום: יח
כפתורים מסודים היטב מבטיחים שליטה נוחה גם בזמן הצילום(צילום: יח"צ)

 

פוקוס אוטומטי בווידאו

מאז שהווידאו נכנס לתוך עולם ה-SLR הבעיה המרכזית הייתה ונשארה מיקוד התמונה כראוי. להבדיל ממצלמות וידאו ביתיות שלהן כמעט ואין עומק שדה וכן יש פוקוס אוטומטי, במצלמות SLR מערכת הפוקוס בנויה בצורה הרבה יותר גסה ורועשת, משהו שלא ממש עובד בווידאו. מערכת אוטומטית סבירה הופיעה במצלמות הזולות יותר של קנון כבר בשנה שעברה בדגמים כמו ה-700D כשהיא זמינה גם בדגמים היקרים יותר של החברה. עתה פנסוניק מציעה מערכת משופרת שמתפקדת טוב למדי, אך יש עוד לאן לשאוף.

 

 (צילום: ניב פרנקה) (צילום: ניב פרנקה)
(צילום: ניב פרנקה)

 

ניתן להגדיר את הפוקוס בכמה מצבים מרכזיים, המעניינים ביותר מהם הוא זיהוי פנים, כשניתן לתכנת את המערכת לזהות פנים ספציפיות או כל פרצוף שהיא נתקלת בו. בנוסף ניתן לבצע פוקוס בעקיבה אחר אובייקט כך שאם אתם עומדים מול המצלמה ומציגים מוצר כלשהו, בכל מקום שתזיזו את המוצר המצלמה תתפקס עליו ספציפית.

 

 (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
(צילום: שחר שושן)

 

אלו שמשתמשים בעדשת פנסוניק מקורית יוכלו להגדיר למצלמה שהפוקוס הוא אוטומטי וגם ידני בו זמנית. העדשה המצורפת מניעה את הפוקוס אלקטרונית ולא מכנית כך שאין צורך להזיז את כפתור בורר המצבים שלרוב מובנה על העדשה באמצע הצילום, כשניתן לבצע תיקונים לפוקוס ותוך כדי לשמור על המצב האוטומטי. הפוקוס הידני בעדשת ה-12-35 המגיעה בקיט בנוי כך שדרושה תנועה ארוכה כדי לבצע שינוי מורגש כלשהו. מצד אחד זה מצוין כדי לבצע שינויי פוקוס מדויקים ונאים, מצד שני זה יכול לגרום לרעידות בגלל הצורך לעזוב את העדשה ולתפוס אותה שוב כדי להמשיך את הסיבוב. בכל מצב שתבחרו, דעו שהתנועה שקטה וחלקה לחלוטין.

 

ההפקה שלכם

ה-GH4 נבנתה במחשבה מראש על הבמאי העצמאי. זה שרוצה לצלם את הסרט שלו באיכות גבוהה בלי לרכוש ציוד ייעודי בעשרות אלפי שקלים. עד כה היה מעין קונצנזוס על ה-5D מארק 2 ו-3 כציוד הנבחר לצלמי ה-SLR שרוצים וידאו איכותי. בנוסף מצלמות אלו נתמכות על ידי תוכנת Magic Lantern המרחיבה את יכולות המצלמה משמעותית. נראה שהמדיניות בפנסוניק היא שונה מאוד מזו של קנון לפחות, שכן קנון משאירה את התכונות המתקדמות כמו שליטה מרחוק דרך Wi Fi, מוניטור אודיו בזמן אמת, וצילום טיים לאפס ו-HDR כמשהו שיש רק לדגמים היקרים יותר שלה המיועדים ספציפית לוידאו כמו ה-C100 ומעלה. סרטוני יוטיוב רבים משווים את ה-GH4 למארק 3 של קנון הידועה בווידאו האיכותי שלה, אך ההבדל בין השניים מוביל למסקנה חד משמעית - ה-GH4 מצלמת וידאו יותר חד והיא בהחלט שימושית יותר כמצלמת וידאו.

 

 

ב-GH4 נכון לעכשיו לא ניתן לצלם וידאו ב-RAW, אך הכי קרוב לשם אפשר להגיע עם פרופילי הצבע "השטוחים" Cinelike D ו-Cinelike V. במצבים אלו, הצבעים אינם רווים והניגודיות נמוכה למדי, כך שניתן לבצע תיקוני צבע יצירתיים ולשמור על התמונה איכותית. מניסיונינו, גילינו קושי משמעותי להבהיר אזורים כהים בתמונה. כשהעלינו את הבהירות ראינו לא מעט רעש בגוון כחלחל, מה שחזר על עצמו גם בתמונות.

 

סאונד

ה-GH4 מאפשרת להאזין לסאונד המוקלט בזמן אמת, ישירות מהמכשיר ללא צורך בציוד חיצוני. בנוסף ניתן להגדיר את מקור האודיו שהולך למאזין - מה שהמצלמה שומעת לאחר העיבוד, או את הסאונד ישירות מהמיקרופון. כשמאזינים חי למיקרופון הסטריאו המובנה, הצליל מגיע בעיכוב קל מאוד. אם תחברו מיקרופון חיצוני לכניסת ה-3.5 מילימטר, הסאונד יגיע ללא עיכוב בכלל.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

על המסך ישנו אנלייזר חי המציג את עוצמת הסאונד בשני ערוצי הסטריאו. ניתן להגדיר את רגישות המיקרופון בין מינוס 12db לפלוס 6db, כשישנו Limiter המונע קפיצות חדות בעוצמה כך שהסאונד תמיד נשמע תקין, אפילו אם נשמע לפתע רעש חזק. אם תרצו לחבר מקליט חיצוני, דעו שה-GH4 מכילה תמיכה מובנית בטיים קוד, כשניתן לקבע אותו לשעה או להגדירו ידנית כך שסנכרון בין מצלמות ומקליט חיצוני משמעותית נוח יותר.

 

הגריפ האולפני - YAGH

פנסוניק משווקת במקביל ל-GH4 את יחידת החיבורים החיצונית בשם YAGH המתחברת למצלמה כמו גריפ סוללות ולה שתי כניסות XLR עם מתח פאנטום, ארבעה חיבורי SDI, חיבור טיימקוד ויציאת HDMI רגילה. כל אלו מאפשרים להשתמש ב-GH4 כמצלמת אולפן לכל דבר.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

הווליום של המיקרופונים המחוברים דרך כניסות ה-XLR ניתנים לשליטה ידנית על ידי שתי חוגות, כשישנו מד עוצמה נפרד לכל ערוץ. בצידו של הגריפ יש ארבע יציאת SDI שביחד מסוגלת להעביר וידאו ברזולוציית 4K דרך החיבור המסורתי והדיי עתיק. דרך יציאת ה-HDMI בגודל מלאה המובנית, ניתן לחבר את המצלמה למקליט חיצוני כמו השוגון של אטומוס שכבר מכיל מוניטור ועולה פחות מכל המכשיר של פנסוניק. אם בכל זאת תחליטו לעבוד עם יציאות ה-SDI, תוכלו לייצא אות אחד של 4K או ארבע אותות שונים של Full HD.

 

 

התקנת ה-YAGH אינה נוחה בעליל ומרגישה מאולתרת למדי. החיבור נעשה על ידי הסרת שני מכסי גומי מתחתית המצלמה, והברגת הגריפ אל גוף המצלמה. את מכסה הגומי שמגן על חיבור ה-HDMI יש לדחוף במין חריץ כזה בגוף הגריפ ואז לסגור בורג. בשביל מכשיר כל כך יקר, ציפינו למשהו יותר אלגנטי.

 

למרות הפוטנציאל המעולה של הגריפ, התאכזבנו מאוד לגלות שהוא לא מסוגל לעבוד על מקור מתח עצמאי או של המצלמה, אלא יש לחבר אליו סוללה חיצונית 12V דרך כבל XLR. הבחירה הזו סך הכל הגיונית אם מתחברים למקליט וידאו חיצוני שבכל מקרה דורש מקור מתח שכזה. אך אם כל רצוננו היה לחבר מיקרופון דרך חיבור XLR? על פי פנסוניק, ה-YAGH מעולם לא נועד לשימוש כזה. מעבר לפספוס הפוטנציאל, חשוב לזכור כי מדובר במתאם יקר למדי: במחיר 9,499 שקל ה-YAGH הוא פתרון לאנשי מקצוע בלבד. מי שרוצה להכניס סאונד דרך חיבור XLR יוכל לרכוש מתאם חיצוני שכזה מחברה אחרת המופעל על ידי סוללת 9V ועולה משמעותית פחות.

 

לצלם הספורטיבי

למרות הדגש על הווידאו, ה-GH4 היא גם מצלמת תמונות מוצלחת למדי. היא מסוגלת ללכוד תמונות ברזולוציה של 16 מגה פיקסל אך הטווח הדינמי שלהן, למרות ההבטחות, אינו מרשים במיוחד. לקחנו את המצלמה לסיטואציה בעייתית למדי - צילמנו שחקנים שעמדו במטע פקאנים מוצל כשאור שמש חזקה נצנץ מבין הענפים. התוצאה: או שהאור היה חשוף מדי, או שהצל היה חשוך מדי. לעיתים זה גם עבד כראוי אך נותר כל כך מעט מרחב עבודה, שהתקשינו לעבד את התמונות לאחר מכן.

 

החלקים הכהים בתמונה כמעט נעלמו, כשהחלקים הבהירים נשרפו לגמרי (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
החלקים הכהים בתמונה כמעט נעלמו, כשהחלקים הבהירים נשרפו לגמרי(צילום: שחר שושן)

 

אלו המעוניינים לתפוס סצינות מלאות פעולה ישמחו לדעת כי ה-GH4 תומכת במהירות צמצם של 1/8000 כשהיא מסוגלת לצלם 40 תמונות ברצף אך אם תגדירו אותה על מצב פוקוס ידני, היא לעיתים תאט מעט. בזמן זה הפוקוס עובר למצב מיקוד על נקודה אחת במקום 49.

 

מהירות צמצם טובה וקצת פלאשים עוזרים לתפוס את השיער במעופו (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
מהירות צמצם טובה וקצת פלאשים עוזרים לתפוס את השיער במעופו(צילום: שחר שושן)

 

היות שהעינית היא גם מסך, היא מסוגלת להציג רק מה שהחיישן רואה. מאדו שימושי לווידאו, פחות לתמונות בחשיכה. אם תגדירו מהירות תריס נמוכה, התצוגה המקדימה תתרענן באותה איטיות של התריס. טוב כדי לדעת מה יצולם - רע כי התמונה מתעדכנת בקצב מאוד איטי, מה שמקשה על תכנון השוט.

 

דעו שאם תרכשו את הדגם המגיע עם הגריפ, תתקלו בבעיה קלה בעבודה עם קבצי ה-RAW, בגלל קושי בירוקרטי קל עם התוכנה המפענחת את קבצי ה-RAW של אדובי. נכון לעכשיו אפשר לעבוד עם הקבצים אך יש להוריד את גרסת הבטא של Camera Raw 8.6.

 

 (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
(צילום: שחר שושן)

 

משקיעה בטכנולוגיה

פנסוניק משקיעה לא מעט בפיתוח תכונות שמקנות למצלמות שלה את היתרון מעל המתחרות. פיצ'ר כמו אינטרוולומטר (לצילום Time Lapse) הוא משהו שלרוב דורש מכשיר חיצוני שעולה לא מעט. בנוסף יש למצלמה מצב שקט המאפשר לצלם ללא כל רעש מהצמצם או אור מתאורת הפוקוס האוטומטי. במצב זה תופעת ה-Rolling Shutter הגורם לעיוות בתמונה מתגברת משמעותית, אך אם אתם כבר בנסיעה אין כל כך צורך להיות דומם.

 

שליטה מלאה מרחוק

לרבים יש בבית טאבלט אחד או יותר המשמש לגלישה. תכונה שימושית במיוחד ב-GH4 מאפשרת לחבר דרך ה-Wi-Fi את המצלמה לסמארטפון או טאבלט של אפל או מכשיר אנדרואיד, כשניתן לצפות בשידור חי מהמצלמה עם עכבה מינימלית, ולשלוט בה לחלוטין.  

 

שליטה מלאה מהסמארטפון או הטאבלט (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
שליטה מלאה מהסמארטפון או הטאבלט(צילום: שחר שושן)

 

היכולת להשתמש במכשיר כמו האייפד כמוניטור אלחוטי, היא שימושית במיוחד בסיטואציות אולפניות או בעבודה עם במאי, כשרוצים לראות את מה שהמצלמה רואה מבלי לרכוש מוניטור אלחוטי מקצועי שמחירו דומה לאייפד עצמו. חשוב לציין כי למרות שניתן לעשות זאת, האייפד לא ממש יכול לשמש לקביעת הצבעים או החשיפה, שכן התצוגה עליו אינה זהה לזו שעל המצלמה. התוכנה מאפשרת לצפות בתוכן כרטיס הזיכרון שבמצלמה, אך ניתן להעתיק אל הטאבלט רק את התמונות. השידור החי עובד מצוין בטווח קצר, אך אם תתרחקו בשטח בנוי יותר מכמה מטרים, התצוגה החיה תחל לקרטע מעט.

 

הסוללה הבלתי נגמרת

לקחנו את ה-GH4 ליום צילומים שהתחיל ב-10 בבוקר ונגמר ב-17 בערב. אותו יום שבו היינו כמעט ברצף בשמש ישירה (כידוע, חום לא עושה טוב לחיי הסוללה), המצלמה פעלה לפרקי זמן ארוכים כשהמסך וחיבור ה-Wi-Fi פעלו בו זמנית, והקלטנו וידאו. לאחר מכן צילמנו כ-300 תמונות ורק בסוף כל זה, הסוללה ירדה לפס האחרון מתוך שלושה. 

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

למה לי 4K?

התקן לרזולוציה גבוהה, שעתה עשה את הבכורה שלו בעולם המירורלס, הוא שימושי בעולם המדיה הדיגיטלית של היום פשוט כי הוא לא הסטנדרט. רוב החומר שמצולם ב-4K עובר בין אם ירצה היוצר ובין אם לא, המרה ל-Full HD בגלל חוסר תמיכה רחבה של מסכים. טלווזיות Ultra HD ו-4K הן עדיין בגדר מותרות ומחירן עוד גבוה בשביל לחדור לשוק כראוי. המשמעות היא שחומר שצולם בפי 4 יותר רזולוציה מ-Full HD, גם גמיש פי 4. ניתן לעשות זום, להוסיף תנועה וגם סתם למסגר מחדש את השוט, וכל זה מבלי לאבד קמצוץ מהאיכות.

 

 

המצלמה הבאה שלכם?

לצד התכונות הטכניות המצוניות, והרזולוציה הפנומנלית שבה היא מצלמת, חשוב לזכור כי עדיין מדובר במצלמה ללא-מראה קטנת מידות, וכאחת כזו היא מגיעה עם חיישן קטן למדי שלא מקבל כל כך הרבה אור מה שגורם להעלאת ה-ISO ולהופעת רעש צבעוני בתמונה.

 

מניסיונינו עם המצלמה ראינו שהיא מתפקדת היטב בתנאי שטח, כשתכונות כמו זברה המדגיש את האזורים החשופים מדי בתמונה, פוקוס פיקינג שמדגיש היכן התמונה בפוקוס ועינית אלקטרונית המאפשרת לצלם גם בשמש, מוסיפים לה את מה שהיה כל כך חסר במצלמות ה-SLR עד היום.

 

 (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
(צילום: שחר שושן)

 

ה-GH4 מסוגלת להתחרות במצלמות קולנוע מקצועיות כמו ה-RED המצלמת ב-5K ולצאת שווה בהרבה תחומים. אך החיישן הקטן תמיד יביא אתכם לאותה נקודה של עומק שדה בינוני ולא מרהיב כמו במצלמות עם חיישן Super 35 ומעלה. אכן ניתן להתקין מתאם שמשמעותית מגדיל את עומק השדה, או להחליף לעדשה עם מפתח צמצם של 1.0.

 

מחירה, לעומת התכונות שהיא מציעה, הוא סביר מאוד. גוף המצלמה יעלה לכם 8,149 שקל כשניתן לחבר אליה כמעט כל עדשה, ואפילו מתאם PL לעדשות קולנוע. ה-GH4 עם עדשת 12-35 (מקבילה ל-24-70) תעלה לכם 12,390 שקל. הגריפ YAGH  עם כל החיבורים יהיה שלכם תמורת 9,499 שקל. המצלמה מגיעה עם שלוש שנות אחריות מיורוקום.

 

תודה רבה לאביתר וקרן על שיתוף הפעולה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
ה-4K החצי מקצועית
צילום: יח"צ
מומלצים