שתף קטע נבחר

ב.מ.וו 520 - הנבחרת, בסאלון

זריקת נעורים במינון נכון הפכה את ה-520 של ב.מ.וו למושכת מתמיד. תתפלאו, זה אכן יכול לקרות

זה היה אחד מאותם ימים בהם מציע האיש הקטן מהרדיו לנעול נעלי בית ולא לצאת החוצה. ובצדק גמור. הגשם הכה ללא רחם והכביש, שהתפתל כמו פוליטיקאי נואש, גם נראה חלקלק ככזה. אפילו המגבים היעילים התקשו לתפקד. אבל ה-520 צלחה את הפניות בשלווה מעודנת ובזריזות מפתיעה, כאשר אחת לכמה שניות מספר איתות בלוח המחוונים כי בקרת האחיזה התערבה שוב, באופן כמעט בלתי מורגש.
"אהההה" לחש עושה הצרות שבתוכי, "אפילו בגשם אין כאן מספיק כוח בשביל לעורר פרובוקציות". האצבע נשלחה, הבקרה נותקה, וכמו בסרטים הוכיחה הפניה ההדוקה הבאה עד כמה מרמה היכולת הגבוהה של סדרה 5. רגל ימין קצת יומרנית על המצערת והופ, אנחנו בתנוחה המוכרת של קולין מקריי מאליפות הראלי: הפנים לכיוון צלע ההר המתקרבת, הידיים עובדות מהר על גלגל ההגה כדי לייצר נעילה נגדית נדרשת והראש נוכח שוב בחשיבות מערכת הבקרה. מכיוון תא המנוע ניתן היה לשמוע גיחוך קל ממי שזה עתה הוכיח שגם בגרסה החלשה, הוא מספיק חזק כדי להזכיר מאיפה מניעה הב.מ.וו.

המיתולוגיה

מאז הוצגה ב-95', זכתה סדרה 5 למעמד מיוחד בקרב בנות מינה והפכה אמת מידה סלונית. אלא שכמו שכתוב בתעודת הלידה, היא כבר אינה צעירה יותר והגיע זמנה למקצה שיפורים קל. זה נערך בסוף 2000 ובמהלכו קבלה המכונית את סדרת מנועי השישה בטור החדשה, עם נפח שנע בין 2.2 ל-3.0 ליטר. כולם עם ארבעה שסתומים לצילינדר ותזמון משתנה לשסתומי היניקה והפליטה.
ה-528 הוחלפה ב-530, ה-523 הפכה ל-525 (למרות שנפח המנוע נשאר 2.5 ליטר) וישרה קו עם התאמת המספר לנפח הריאלי. אבל כדי להמשיך ולבלבל, נותר סימון ה-520 כמו שהיה, למרות תפיחת המנוע ל-2.2 ליטר. וה-520 היא באותה הזדמנות גם המרוויחה העיקרית ממקצה השיפורים: עם 170 כ"ס, היא דומה בהספק ל-523 היוצאת, אך המחיר נותר דומה ל-520. כל שאולי יכולים רוכשי ב.מ.וו להפסיק ולחשוש מהגרסה הזולה והחלשה במגוון דגמי סדרה 5?

בתצוגה

ה-5 מציגה מראה שאין לטעות בו. מבחינה זו, מתיחת הפנים עם יחידות תאורה חדשות ומרשימות ופנסי ערפל החדשים לא משנה הרבה. החרטום, עם צמד הכליות המפורסמות וחופת הפנסים המלבנית, אומרים ב.מ.וו למרחקים. חשוב מכך, על כבישי הארץ השדר הזה ברור בצורה מדהימה.
זה זמן רב שלא זכיתי לכבוד כה גדול על הכביש. נהגים פינו דרך, אחרים ירדו לשוליים, כולם השתדלו באופן יוצא דופן לסייע לי לעבור. האם זה מעיד על היראה הרבה, שלא לומר פחד שרוכשים במקומות מסוימים לטיפוסים מפוקפקים המחבבים את התוצרת הבווארית? בואו לא ניכנס לסוגיה. אם נחזור לרגע למראה, הרי שסדרה 5 של היום אולי אינה יוצרת רושם ספורטיבי, אבל עם מזיגה יפה של מכובדות וצנעה היא נראית לטעמי בדיוק כמו שמכונית סאלון טובה צריכה להיראות.

תא הטייס

אחרי עומס הסופרלטיבים המורעפים דרך קבע על תא הנוסעים של ב.מ.וו, השניות הראשונות במושב הנהג מעט מאכזבות. הוא נראה מעט פשוט וקודר ביחס למה שהיית מצפה ממכונית שעולה למעלה מרבע מיליון שקלים. הפלסטיק נראה קצת זול, בקרת האקלים האלקטרונית בולטת בהיעדרה וגם כיוון המושבים מרובה הידיות מסורבל מדי. בינינו, אפשר היה לשים ידית כיוון גובה יעילה ונוחה כמו בפולקסווגן.
גם מרווח הראש זוכה לביקורת, בעיקר בגלל שגם צנוע קומה כמוני מגרד את התקרה הנמוכה מעט מהרגיל בגלל הגג הנפתח. אלא שרגע אחרי שתתיישב במושב עם תנוחת הנהיגה הטובה, מתחילה ההנאה.
זאת מכיוון שהנדסת האנוש אכן ראויה לכל השבחים שכבר קצרה. המחוונים הקלאסיים הגדולים והברורים והמתגים יוצרים סביב הנהג סביבה אינטימית וברורה. עיצוב הפנים הוא קלאסי - לא חדשני, צעקני או מצועצע, אלא ממכר, שיהפוך כל נסיעה ארוכה לחוויה מרגיעה או מרגשת תלוי בך. עם זאת קשה להבין מדוע בב.מ.וו עדיין מתעקשים לשלם מס שפתיים לירוקים, עם מד צריכת הדלק המנוכר ויהיה מי שימצא שגלגל ההגה עמוס ביותר מדי תפקודי שליטה (סטריאו, שיוט, מיזוג).
בכל מקרה, סדרה 5 כבר לא מרגישה קטנה וספורטיבית ממושב הנהג אלא גדולה, יוקרתית ובעלת יכולת. המרחב לנוסעים מאחור אינו מרשים, אך בהחלט מספק, בדיוק כמו תא המטען המאורגן היטב.

על הכביש

לחיצה על המצערת לא מביאה לדחף כוחני במיוחד, לשם כך יש לנדוד עד ל-540 החזקה. אולם גם כך, ה-520 מספקת כושר דינמי מעולה. מנוע השישה בטור של ב.מ.וו, שגם נראה טוב, היה ונשאר אחד הנעימים מסוגו. ה-2.2 ליטר החדש אינו יוצא דופן. מושך לא רע בסל"ד נמוך, מטפס באופן חלק כאשר עולים למעלה ומשמיע גרגור מפתה בטיפוס לקראת הקו האדום. הביצועים נאותים ורק מעט מהלקוחות באמת זקוקים ליותר.
לתיבה האוטומטית המוכרת חמישה הילוכים, אפשרות למצב ספורט (שלרוב מבטל את החמישי), ותפעול ידני (סטפטרוניק) ויכולת צפויה ומוכרת של סירוס מנוע קל, בעיקר כתוצאה מיחסי העברה ארוכים מדי. במצב הידני לא מצליח האח הגדול להתאפק ובכל זאת לוקח פה ושם פיקוד כדי להוריד או להעלות הילוך במצבים קיצוניים, וחבל שכך. יחסי ההעברה הארוכים אומרים ששיוט, גם במהירויות כפולות מהחוקית, ייעשה בשקט ובנינוחות של רכבת אקספרס. הם גם מאפשרים לרשום מהירות מרבית גבוהה נאה ביחס להספק המרבי - 220 קמ"ש. התאוצה למאה אורכת 10.2 ש', לא מדהים אך סביר בהתחשב במשקל הלא-קל.
מבחינת התנהגות אין ספק שעדיין מדובר באחת המכוניות הטובות יותר על הכביש, ולבטח מהמרשימות בקטגוריה. נכון, ה-520 כבר אינה מכונית עם יומרה ספורטיבית, אך היא מציגה את אחת הפשרות הטובות, אם לא הטובה מכולן בין נוחות להתנהגות. ההיגוי שנראה קל מדי ברגע הראשון, מעביר לנהג מספיק אינפורמציה מבלי להיות עצבני או נחוש מדי. התגובה להפנייתו, גם אם מעט רגועה, עדיין מדודה ומדויקת. מערך המתלים, עם שימוש באלומיניום, מביא להתנהגות מאוזנת.
אחיזת הכביש גבוהה ונעזרת בבקרת אחיזה מתוחכמת. לכך מצטרפת גם יציבות כיוונית טובה במהירויות גבוהות. שוב, זו כבר לא המכונית שתיקח מיד לכביש הרים מתפתל, אולם גם אם תחליט שכן, מובטח לך שתחזור עם חיוך. הנטייה להרחיב קו בתחילת פניה בולטת אולם הרפיה, או טוב מכך, לחיצה חזקה על המצערת תביא לייצוב העסק. אם דוושא העדפת לנתק את בקרת האחיזה, תגלה שיש מספיק כוח גם כדי להחליק זנב.
על גלים ושיבושים יש נטייה לנדנוד קל כלומר חוסר ריסון מספק שלא היינו מצפים לכמותו בב.מ.וו. גם הבלמים זקוקים ללחיצה מעט חזקה מהצפוי. נוחות הנסיעה טובה מאוד גם אם עדיין יש יותר מרמז לנוקשות גרמנית, בעיקר בעיר.

שם צנוע

סדרה 5 היא מכונית מצוינת, גם בגרסת ה-520. היא מרשימה מאד, מכובדת, מפנקת ואיכותית מאד. בנוסף, ברגעים מתאימים וכבישים מסוימים היא יכולה לענג יותר ממרבית מתחרותיה. בשונה ממרביתן, היא גם מעניקה תחושת עומק יוצאת דופן. זו מכונית שייקח יותר משתי דקות כדי לאמוד את רובדי היכולת שלה. לכן גם לא פלא שלאחר חמש שנים היא עדיין ניצבת אצל מרבית מבקריה בראש סולם העדיפות.
מה שפועל נגדה הוא כמובן תג-מחיר גבוה - 240,000 שקלים. בנוסף, רמת האבזור - למרות מערכת שמע טובה, שש כריות אוויר, תיבת סטפטרוניק ובקרת אחיזה – אינה נראית מרשימה דיה. מכונית המבחן עלתה 280,000 שקלים ללא תוספות מיוחדות אלא רק בגלל גג נפתח, ריפוד עור, בקרה מקיפה מההגה ועוד כמה תענוגות קטנים עליהם היינו מוותרים ברצון. אפילו צבע מטאלי, שומו שמיים, עולה 5500 שקל!!! במחיר תוספות אלה ניתן כבר להגיע ל-525 (לא מאובזרת).
שאלה חשובה לא פחות המעיבה על סיכויי הצלחתה היא הדרך בה יתייחסו לקוחות החברה לסימון הגרסה. האם לקוחות ב.מ.וו בוגרים מספיק כדי להסתפק ב-520, או שזה אינו מרשים מספיק עבור הסביבה?

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו , סדרה 5
ב מ וו סדרה 5
ב מ וו סדרה 5
ב מ וו סדרה 5
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים