שתף קטע נבחר

יאהו רוכשת את ClarityRay הישראלית

ענקית האינטרנט האמריקנית רוכשת את ClarityRay שפיתחה טכנולוגיה נגד חוסמי פרסומות, זאת לאחר שרק בתחילת יולי היא קנתה גם את חברת הסטרימינג הישראלית RayV. סכום הרכישה לא פורסם אולם הוא מוערך ביותר מ-15 מיליון דולר

רכישה שנייה של יאהו בישראל בתוך כחודשיים. רק בתחילת יולי רכשה יאהו את חברת הסטרימינג הישראלית RayV, ואילו אתמול (ו') נודע כי ענקית האינטרנט האמריקנית רכשה גם את ClarityRay מתל-אביב, חברה שפועלת נגד תוכנות חוסמי-פרסומות ברשת. סכום הרכישה לא נודע, אך הוא מוערך ביותר מ-15 מיליון דולר, זאת לאחר שבכל חייה גייסה החברה הזעירה לא יותר מחצי מיליון מהמשקיע הסדרתי סער וילף, ממייסדי FraudSciences שנמכרה לפייפאל תמורת 170 מיליון דולר. זהו האקזיט הראשון לוילף כמשקיע.

 

אמש מסרה יאהו תגובה לתקשורת האמריקנית בנוגע לרכישה: "אנו עובדים על בניית יכולות אבטחה שיהפכו את יאהו למקום בטוח למשתמשים ולשותפים שלנו. פרסום הוא חלק חשוב במה שאנחנו עושים, ולכן אנחנו מחויבים לבנות אותו כהלכה. ClarityRay היא חברה עם מומחיות עמוקה באיתור נוזקות של פרסומות ברשת ובמניעתן. השורה התחתונה עבור יאהו היא שחיפוש יהפוך לעניין בטוח יותר לגולשים ופרסום יהפוך לעסק רווחי יותר ואמין יותר". באתר החברה הישראלית נכתב על ההצטרפות לצוות של יאהו, ועל ההזדמנות לשלב את הטכנולוגיה בסדר גודל גדול יותר. "אנחנו שמחים לכנות את יאהו 'בית'", נכתב.

 

ClarityRay Solutions פיתחה עם הקמתה טכנולוגיה שסייעה לאתרי תוכן ברשת להתגבר על תוכנות לחסימת פרסומות.

 

ועם זאת, בהמשך הדרך זיהתה את תחום הנוזקות וההונאות בתחום הפרסום ברשת, ובפרט את ענף הזרקת הפרסומות (Ad Injections). כיום משרתת ClarityRay עשרות אתרי תוכן ורשתות של אתרי תוכן ומסייעת להן להתמודד עם תוכנות זדוניות שהורדו על ידי המשתמשים ומזריקות להם פרסומות ללא ידיעת בעלי האתרים. החברה מונעת את הזרקת הפרסומות ואת ביצוען של הונאות פרסום אחרות, וכן מסייעת לבעלי האתרים לאתר את מבצעי ההונאות.

 

כיום מנטרת החברה מעל חצי מיליארד דפים נצפים ביום של עשרות אתרי תוכן מבין 500 החברות הגדולות בארה"ב, בהן גם יאהו. לרכישה גם זווית ישראלית נוספת. היא באה על רקע המשבר שאירע בין יאהו לבין בבילון הישראלית בשנה שעברה, לאחר שיאהו גילתה כי בטכנולוגיה של בבילון שולבו תוכנות צד שלישי שעסקו בהזרקת פרסומות לחללים לבנים באתרי תוכן ללא הסכמתם או הסכמתה. בבילון הסירה את התוכנות האלה, ויאהו חזרה לעבוד עמה. ועם זאת, ענקית האינטרנט האמריקנית שמפרסמת באתרי תוכן רבים, מבקשת לוודא שהדבר לא יישנה, והיא מבקשת לעשות זאת על ידי רכישה של חברה ישראלית, מטבורו של "עמק ההורדות".

 

ClarityRay Solutions נוסדה בשנת 2012 על ידי היזמים עידו יבלונקה, יוצא יחידת אופק של חיל האויר, ואדים זאק וגיא פיטלקו, יוצאי יחידות הטכנולוגיה של חיל המודיעין. יבלונקה, מנכ"ל החברה הוא יוצא Double Verify, גם היא חברה ישראלית שפיתחה מנוע לאיתור פרסומות לא נאותות ברשת. דאבל ווריפיי פעלה בישראל עד לפני כשנתיים, אז הועברה החברה לארה"ב. יבלונקה, ששימש כמנהל מוצר, עזב את החברה עוד קודם לכן. החברה החלה את פעילותה במאיץ הסטארטאפים ג'אנקשן של קרן ג'נסיס, שהקים בזמנו אדן שוחט, והיא נחשבת לאקזיט השני שלה עד כה. הראשון היה מכירת KitLocate ליאנדקס מוקדם יותר השנה. ClarityRay ייצרה הכנסות מיומה הראשון והפכה לרווחית כשנה לאחר הקמתה. כיום מעסיקה החברה 6 עובדים, בהם גם ניצן שקד, לשעבר בכיר ב-FrausSciences ובפייפאל ישראל.

 

מאז מכר וילף את FraudSciences לפייפאל ואל חברת טריוונט לג'מאלטו, השקיע וילף בעשרות חברות סטארט-אפ, מהן שמונה חברות שמונה חברת המחקר IVC. נוסף על ClarityRay משקיע וילף גם בפוינטגראב, החברה הישראלית שפיתחה ממשק שליטה בסמארטפון באמצעות כף היד וזכתה בפרס חדשנות בכנס המובייל האחרון בברצלונה; Calendo, אפליקצייה לשליטה באירועי פייסבוק, וכן בחברות BestMatch, Matchspot, WikiWand, Immersix ו-Deer Optics. וילף גם אחד הישראלים המדורגים במקום גבוה בטורניר הפוקר העולמי בלאס וגאס, ופעיל ממאיץ חברות שהקים בשדרות רוטשילד.

 

קלאריטיריי יוצגה על ידי עורכי הדין ברק פלאט, בן סנדלר, אופיר לוי ונמרוד ורומן מיגאל ארנון, ורואי החשבון ארז כהן ויריב גיגי מטופ-פייננס וניר חונוביץ' מארנסט אנד יאנג.

 

מ-ClarityRay לא נמסרה תגובה ל"כלכליסט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מנכ"לית יאהו, מאריסה מאייר
צילום: AFP
מומלצים