שתף קטע נבחר

בפייסבוק יילחמו במלכודות קליקים

ברשת החברתית הגדולה בעולם הגיעו למסקנה כי הגולשים רוצים לדעת על מה הם מקליקים ולא אוהבים כל כך שנותנים להם כותרות מסקרנות כמו "לא תאמינו מה קרה כש..." וכדומה. לא תאמינו איך הם יעשו את זה

פייסבוק תתחיל לסנן מפיד החדשות של הגולשים סיפורים שמוצגים כ-"מלכודות קליקים". זאת לאחר שנראה כי 80% מהגולשים מעדיפים כותרות שעוזרות להם להחליט אם הם רוצים לקרוא את המאמר המלא לפני שהם נכנסים אליו.

 

בבלוג החדשות של פייסבוק מסבירים החוקר חאליד אל-אריני והמומחה מוצר ג'ויס טאנג כי מלכודת קליקים היא סיפור עם כותרת שמעודדת אנשים להקליק כדי לראות עוד, מבלי לספק להם הרבה מידע על מה שהם עומדים לראות "לא תאמינו ____", "מה קרה כש____" "____ ישנה לכם את החיים" וכדומה.

 

לא תאמינו מי אלו!! ----> ()
לא תאמינו מי אלו!! ---->

 

הפוסטים הללו מקבלים הרבה קליקים - מה שמעלה אותם בפיד החדשות על פי האלגוריתם של פייסבוק. כך עוד אנשים מקליקים על הסיפורים וכפי הנראה מתאכזבים ודווקא כן מאמינים למה שקרה או לא.

 

הדבר נראה כהמשך ישיר לפרסום לפני כשבועיים בארסטכניקה כי פייסבוק מנסה לסמן אתרים סאטיריים בפיד החדשות לאחר שקיבלו פידבק לפיו גולשים רוצים דרך ברורה להבחין בין מאמרים סאטיריים לאחרים.

 

טמנו לכם "מקלוקת"

שתי דרכים ישמשו לפייסבוק לברר האם מדובר במלכודת קליקים: הראשונה תהיה לבדוק כמה זמן מבלים הגולשים מחוץ לפייסבוק בקריאת המאמר. ככל שהוא רב יותר, נראה שהם מצאו משהו שהם אהבו. הדרך השנייה תהיה לראות כמה לייקים ושיתופים הסיפורים מקבלים. אם פחות גולשים עשו לייק, שיתפו או הגיבו - כנראה הסיפור מאכזב.

  

לא ככה.  ()
לא ככה.

 

עוד שינוי שהוא בעיקר קוסמטי:  פייסבוק תתעדף סיפורים בהם הלינק בפורמט של לינק ולא כתצוגה מקדימה.

 

ככה זה מעולה.  ()
ככה זה מעולה.

 

לייקקו כדי לדעת

ביעור נגע המלכודות מגיע לאחר שלפני כשלושה שבועות הודיעה פייסבוק כי ייאסר על מפרסמים וחברות לדרוש לייק כדי לקבל תמריצים (כמו מידע, פרסים או אפליקציות).

 

פייסבוק הודיעה כי היא רוצה שגולשים יעשו לייק לעמוד שהם רוצים לקבל ממנו מידע ושהם אוהבים ולא תמריצים מלאכותיים, שיפיצו פרסום של העמוד לחברי הפייסבוק שלהם. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים