שתף קטע נבחר

לפיד על הנמל החדש: בדרך לשינוי הגדול

שר האוצר אמר בטקס החתימה על הסכם להקמת נמל הדרום, שייבנה על ידי חברה סינית: נתקן את כל המקומות הפחות בריאים בכלכלה הישראלית. ראש הממשלה ציין כי מדובר ב"יום בשורה לכלכלת ישראל"

ההסכם להקמת נמל הדרום החדש נחתם הבוקר (ג') במשרד ראש הממשלה. נמל הדרום נועד להתחרות בנמלים הקיימים, והיצואנים והיבואנים יוכלו לבחור היכן לקבל את השירות. השאיפה היא שהנמל יביא שגשוג לעיר אשדוד ויקדם את התחרות בתחום נמלי הים.

 

לכתבות נוספות בנושא הרפורמה בנמלים

 

בטקס החתימה אמר שר התחבורה ישראל כץ: "זו רפורמה שתוביל לתחרות ולצמיחה. אני מקווה שעד סוף החודש נתבשר על זוכה בהקמת נמל בחיפה. הבטחתי בשנה שעברה שהנמל יהיה, ויו"ר ועד לא יהיה. שתי ההבטחות הללו התקיימו. אנחנו נדאג לעובדים ולנמלים הקיימים. יקח שנים להקים את הנמלים, אבל כשהכלים יעלו לשטח, ניתן לומר שעשינו את שלנו".

 

 

בטקס נכחה גם שגרירת סין, גאו יאנפינג, לצד נציגי החברה הסינית "צ'יינה הארבור" שתקים את הנמל. שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס למצב במשק ואמר: "היום אנחנו עושים עוד צעד לא קטן בדרך לשינוי הגדול. אם יש האטה, הדרך להתמודד איתה היא קידום רפורמות ובמקביל לייצר מחדש צמיחה חזקה. התחרות תביא לירידה במחירים וההשקעה בנמלים תיצור עבודה מקומות חדשים. ההחלטה הזו גם יוצרת וודאות: קשה למשק שלא יודע מה קורה איתו לייצר צמיחה".

 

 

שגרירת סין, שר האוצר, רה"מ ושר התחבורה במעמד החתימה (צילום: חיים צח, לע"מ) (צילום: חיים צח, לע
שגרירת סין, שר האוצר, רה"מ ושר התחבורה במעמד החתימה(צילום: חיים צח, לע"מ)

לפיד הוסיף: "אנחנו צריכים לדעת שזה תמיד יעבוד, ושלא יורידו את השאלטר. מי שיש לו עסק, תמיד יכול להגיע לנמל ולשגר את הסחורות. אנחנו צריכים ללכת לכל המקומות הפחות בריאים בכלכלה הישראלית ולתקן אותם. סחר החוץ יביא יתרון תחרותי בשווקים הזרים".

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם אף הוא בטקס: "יש כאן שינוי גדול לאזרחי ישראל, אנחנו מביאים חזון עתידי לנמל אשדוד. זה ייתן מנוע אדיר לצמיחה. כשאנחנו פותחים את אשדוד לסחר עולמי אנחנו מגדילים את מספר העבודה ויוצרים תחרות שמורידה מחירים. זה יום בשורה לכלכלת ישראל".

 

על הקמת נמלים חדשים הוחלט עוד בעשור הקודם, אך יישום ההחלטה התקדם באיטיות. אמנם משרד התחבורה, באמצעות חברת נמלי ישראל (חנ"י), קידמו את הליכי התכנון, אך איומי עובדים סיכלו התקדמות בשטח.

 

לפי חנ"י, עלות הקמת הנמל החדש באשדוד תגיע ל-3.3 מיליארד שקל, כאשר העבודות כוללות הקמת רציף עבודה, הארכת שובר גלים ראשי קיים ב-600 מטרים, הקמת שוברי גלים משניים באורך 1,500 מטרים, הקמת רציפים, בהם רציף ראשי באורך של 800 מטרים ובעומק מים של 17.3 מטרים, הקמת שטחי אחסון ותפעול וביצוע עבודות חפירה ימית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צח, לע"מ
לפיד ונתניהו במעמד חתימת ההסכם
צילום: חיים צח, לע"מ
מומלצים