שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

סובארו אימפרזה במבחן דרכים: טעם של פעם

לפני שנים רבות החזיקה המשפחתית של סובארו בתואר "המכונית של המדינה", ונהנתה מתדמית חיובית במיוחד. עם השנים נושלה סובארו מהמעמד הבכיר, והפכה לשחקנית שוליים בשוק הרכב המקומי. האם הדור החדש של האימפרזה ישנה את התמונה?

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

כניסה לתא הנוסעים של האימפרזה מקנה תחושה של פתיחת קפסולת זמן. המשפחתית היפנית עושה שימוש בחומרים שאינם מצליחים ליישר קו עם המקובל בקטגוריה - והיינו עדינים כאן. איכות ההרכבה בהחלט טובה, אך אי אפשר שלא לתהות האם היפנים חסכו במכוון כמעט בכל פינה בה תביטו. נוחות התפעול של מרבית המתגים והפקדים טובה, אך מערכת המולטימדיה - הלא מקורית - לא הרשימה כלל. המרווח בתא הנוסעים סביר גם מאחור, למעט מרווח כתפיים. תנוחת הנהיגה אינה מושלמת לנהגים גבוהים מהממוצע. תא המטען מציע נפח מספק, אך הוא מעט צר וסובל מסף הטענה גבוה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

האימפרזה אינה מכונית נוחה במיוחד. כיול המתלים נוקשה שלא לצורך בעיר ובדרכים בינעירוניות, והיא מקפצת ומתנדנדת על-גבי שיבושי כביש. מושב הנהג אינו נוח אפילו בנסיעות למרחק לא-רב, עקב תנוחת נהיגה לא טובה ומחסור בתמיכה לשכמות. ההיגוי בעיר כבד באופן חריג, מקשה על תמרוני חנייה ונהיגה במהירות איטית, דורש עבודת ידיים נמרצת ואינו מדויק. בידוד הרעשים טוב פחות מהממוצע בקטגוריה, עם רעשי כביש ורוח רבים, וגם רעשי מנוע החודרים לתא בגלל סוג המנוע ותיבת ההילוכים (על כך בהמשך). 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן צויד במנוע בוקסר די ייחודי לסובארו (צמדי הצילינדרים שוכבים זה מול זה במקום לעמוד זה לצד זה) בנפח 1.6 ליטר עם 114 כ"ס ו-15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. ולמרות שמדובר בנתונים ממוצעים, הביצועים שיחידת הכוח מספקת אינם כאלו. האימפרזה מעניקה אמנם תחושה זריזה ביציאה מהמקום, אך כבר במהירות שיוט רגועה מרגישה חלשה מדי, והופכת תמרוני עקיפה - בעיקר בכבישים הרריים - למבצע שדורש תכנון מוקדם ומוגזם. תיבת ההילוכים הרציפה משאירה את המנוע בסל"ד גבוה בניסיון לכפר על כך, אך ללא הצלחה, תוך יצירת רעש רב. המנוע גם מספק יותר רעידות מהרצוי, במיוחד בעמידה וכאשר מערכת העצור-סע נכנסת לפעולה. ניסיון לנהוג בקצב התנועה בתנאי אמת, עלה גם בתצרוכת דלק גבוהה מאוד למקובל כיום - 9.2 ק"מ לליטר, נתון נמוך ב-47% מנתון היצרנית (17.2 קמ"ל).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

אם ניתן היה לקוות שכיול מתלים נוקשה יניב יכולת דינמית משובחת, הרי שגם כאן יש אכזבה. אחיזת הכביש של האימפרזה נמוכה יחסית, ההיגוי לא מדויק ופוגע בתחושת

הבטחון והרושם הכללי הוא של מכונית מיושנת. הוסיפו לכך בלמים בעלי תחושה ספוגית וכושר בלימה נמוך, ותקבלו חבילה דינמית לא מרשימה. האימפרזה משווקת בישראל עם שש כריות אוויר. למרות שלא מדובר במכונית חדשה, האימפרזה (הנוכחית) לא נבחנה במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP. סעיף זה יעודכן לאחר פרסום תוצאות רשמיות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

רכב ההדגמה, ברמת הגימור הגבוהה ("סטייל פלוס"), עולה 129 אלף שקל. תמורת סכום זה תקבלו מערכת מולטימדיה עם חבילת גלישה (בתשלום נפרד) ותוכנת ניווט ווייז, בקרת אקלים, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' עם תפעול מההגה וחישוקים קלים ("16).  מדובר באבזור מכובד, גם אם לא הטוב בקטגוריה, ובתג-מחיר מעט גבוה - כזה שלבטח יקשה על המכונית להתחרות במשפחתיות קומפקטיות אחרות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ איכות הרכבה, מנוע ייחודי

- מיושנת, נוחות נסיעה, מנוע ותיבה, תצרוכת דלק

 

ולבסוף: למרות מידותיה החיצוניות, מיצוב כמשפחתית-קומפקטית והרבה רצון טוב לשחזר את ההצלחה של שנות ה-80, המשפחתית של סובארו פשוט לא מסוגלת להתמודד ראש בראש מבחינת איכות עם מתחרותיה המודרניות והמרשימות. אז נכון, היא יכולה לספק משפחה ממוצעת, אבל כאן נכנס עניין המחיר. האימפרזה אינה זולה כלל ועיקר, ולמעשה אפילו יקרה יחסית, בהתחשב ברמת האבזור שהיא מציעה. ולכן, כל עוד היא נושאת תג-מחיר כזה, אין לה מספיק כלים כדי להתמקם בצמרת הקטגוריה, ולהתחרות כשוות כוחות במכוניות הפופולריות של השוק המקומי.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סובארו אימפרזה
סובארו אימפרזה
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 114 כ"ס ב-5,600 סל"ד
מומנט מרבי 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 458 ס"מ
רוחב 174 ס"מ
גובה 146.5 ס"מ
בסיס גלגלים 264.5 ס"מ
משקל 1,340 ק"ג
נפח תא מטען 460 ליטר
100-0 קמ"ש 11.8 שניות
מהירות מרבית 181 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.2 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9.2 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 137 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 129,000 שקל
אחריות 60 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים