שתף קטע נבחר

מבודפשט לטהרן ברכבת: 14 אלף ד' לכרטיס

ההתקרבות בין איראן למערב מקרבת גם את התיירים שחשקו במשך שנים לבקר ברפובליקה האיסלאמית. מסע ראשון בן 7,000 קילומטרים ברכבת פאר יצא אתמול מהונגריה לטיול בן שבועיים שיעדו - טהרן, הבירה "האקזוטית"

רכבת פאר יוקרתית המחברת בין ערי הבירה של הונגריה ואיראן יצאה אתמול (יום ד') מבודפשט למסעה הראשון ובקרונותיה העשירים - 70 נוסעים שיחצו את הבלקן, את מצר הבוספרוס ואת כורדיסטן בדרכם ליעד החדש הנחשק: רפובליקה האיסאלמית.

 

עוד חדשות בעולם :

"מתיישבים במאדים ימותו לאחר 68 יום"

א-סיסי לשריו: "תפסיקו לשבח אותי"

ארה"ב: תקף רופא שיניים בשביל טיפול בכלא

 

המסע בן השבועיים עלה לכל נוסע לפחות 14,333 דולרים. חלקם שילמו גם כ-40,000 דולרים עבור פנסיון מלא בקרונות עם שירותים פרטיים, תוכנית סיורים באתרים ונוף מרהיב שנשקף מהחלונות לאורך 7,000 הקילומטרים.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
הכרטיסים לרכבת הראשונה נמכרו כולם תוך עשרה ימים, אומר טים ליטלר, מייסד הטיול המיוחד "גולדן איגל" (נשר מוזהב), והוסיף כי הוא מתכנן שבשנה הבאה ייצאו ארבע רכבות למסע. "יש ואקום גדול בתעשיית התיירות לאנשים שרוצים להגיע לאיראן, אך מעוניינים לעשות זאת בנוחות ובבטיחות", אמר ליטלר.

 

"הרכבת מציעה את הדברים הללו", סיפר. "רכבות יוקרתיות מוכרות כרטיסים במחירים הנעים בין 1,000 ל-2,000 דולרים ליום, ועלות המסע שלנו נמצא בטווח המחירים הזה".

 

לדברי ליטלר, טיוליו לא נתקלו בבעיות ביטחוניות. "היו לנו יותר בעיות ברוסיה כשהתחלנו לפני 25 שנה", אמר. "עברנו במקומות שבהם אנשים ממש גוועו למוות. הגענו לשם עם רכבת מלאה בקוויאר ויינות טובים".

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
כדי לוודא כי לא צצות בעיות נוספות חלק מהמדינות הציעו עזרה נוספת. הממשלה האיראנית הכריזה כי תתקצב יותר את ענף התיירות בשטחה ומסרה כי תציב קצינים צבאיים על הרכבת.

 

איש עסקים בריטי, האוורד טרינדר, הוא זה שעומד רכישת הרכבת המפוארת שבה ארבע קרונות עתיקים שנקנו משירות הדואר ההונגרי. הקרונות שופצו והפכו לחדרי שינה יוקרתיים בעלות של מיליון דולר לאחד. בודפשט היא תחנת העלייה למסע, משום ששם חונה הרכבת.

 

"בנינו את ארבע הקרונות המפוארים ושיווקנו אותם בבריטניה", אמר טרינדר, בעודו לוגם מכוס בירה בבר הרכבת. "טים היה זה שהציע את הרעיון לנסוע לטהרן אך תשובתי הראשונה הייתה 'לא'".

 

להוטים להגיע לאיראן, "מדינה אקזוטית"

בתום שנה של שיחות שכנועים, הפרויקט יצא לדרך. החברה הצליחה לפתור שורת בעיות שכללו אספקת חשמל לקרון גנרטור שהותאם אישית, אישור שהייה בחמש מדינות ומאבק בסנקציות המוטלות על איראן כשלבסוף חוברה לקטר בעל מכונת קיטור ישן.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

בקול תרועה ועשן מיתמר של קיטור, יצאה הרכבת מבודפשט בדרכה מזרחה. זוג הייננים האוסטרלים דיאן

 וג'ורג'יו גג'רג'ה שהצטרפו לטיול, סיפרו לרויטרס כי הם נהנים מהנוף הסתווי המשתקף מהחלון ושותים ספל תה. "אנחנו נרגעים למשמע קצב הרכבת", אמרה דיאן.

 

"זה נפלא. השירות מעולה. אנחנו להוטים להגיע לאיראן. היינו בשאר המדינות ונשמח לבקר בהן שוב, אבל איראן אקזוטית. אני מאוד נרגשת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים