שתף קטע נבחר

אפל: צריכה להמשיך להקסים

כמו בכל אירוע של אפל, התגובות על השקת האייפדים והמקים החדשים ינועו בין פיהוק מנומנם כתגובה לחברה שבסך הכל שדרגה פה ושם את המפרט, לבין התלהבות מחברה הנשארת בחוד החנית הטכנולוגית ומובילת טרנדים. כמו בכל אירוע של אפל, אין תשובה אחת נכונה

המוצרים החשובים בהשקה של אפל הערב היו האייפד אייר 2, והאיימק 5K. האייפד, לפי אפל, דק יותר מכל טאבלט אחר (6.1 מ"מ), עם מסך חד יותר ועמיד בהשתקפויות, כולל סורק טביעת אצבע, מצלמה עם הילוך איטי (עד 120fps) ומעבד A8X שמהיר יותר ב-40 אחוז מהדגם הקודם.

 

 

הדקיקות באמת מרשימה. חצי מילימטר פחות מהסמסונג טאב S זה כל מה שצריך בשביל להיות הכי דק. וכשאפל מצליחה לדחוס לעובי כזה את כל החומרה וסוללה שלפחות על הנייר תחזיק 10 שעות, זה הישג מרשים גם אם חלק מהמפרט, כמו הרזולוציה וצפיפות הפיקסלים, הוא לא הכי גבוה בשוק.

 

 

5K לכל שולחן

באיימק, אפל מנסה להוביל את שוק המחשבים הנייחים ומראה שלמרות הצלחת הטאבלטים, זה שוק חשוב שכדאי להשקיע בו. האיימק רטינה 5K הוא הצהרת כוונות מאוד ברורה. התכונה הבולטת והכי חשובה שלו היא שיש לו מסך 27 אינץ' עם רזולוציה של 5120x2880 פיקסלים. הרבה יותר ממסכי מחשב וטלוויזיה שיש היום בשוק.

 

מי צריך את זה? בעיקר עורכי וידאו, מעצבים, צלמים וגרפיקאים. היכולת לערוך וידאו ב-4K ברזולוציה המלאה, ובנוסף שישאר לך מקום לתפריטים של תוכנת העריכה היא תכונה שהשוק המקצועי יעריך מאוד. לטלוויזיות ומסכי 4K עדיין אין מספיק תוכן שאפשר להציג עליהן, והמסכים האלה עדיין נחשבים לגימיק יוקרתי יותר מאשר טכנולוגיה פרקטית. אבל זה מקום שאפל רוצה להיות ראשונה בו, ליצור תקן, ולהוביל את כל המתחרים, גם אם זה במחשב שעולה 2,499 דולר.

 

 

 

 

מערכת אקולוגית אחת

טים קוק, מנכ"ל אפל סגר את אירוע ההכרזה על האייפדים והמקים החדשים בכך שאמר שאפל היא החברה היחידה שמספקת מערכת אקולוגית לשלל המוצרים שלה - מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט סמארטפון ושעון שייצא אם אפל תתמודד עם המשבר של המפעל שאמור לייצר את הזכוכית שלו. קוק הצביע על מה ששונאי החברה אולי יראו כגן סגור בלי אפשרות להתגמש ולפתוח קצת את התכונות. אך חובבי החברה, וגם המתחרות (ששמן לא הוזכר במפורש) יודעים שמדובר ביתרון גדול.

 

"מאחר שאנחנו יוצרים גם את החומרה וגם את התוכנה, אנחנו עושים משהו שאף אחד אחר לא מסוגל לו", אמר קוק, "חוויה פשוטה, אינטואיטיבית, וכן, גם קסומה ללקוחות". האחידות היא הבעיה והפתרון ביחד. לקוח שקונה מוצר של החברה, יודע שכל שאר המוצרים נראים ומתנהגים באותה צורה. אם מישהו יבקש ממנו עזרה, הוא ידע שלא משנה איזה דגם יש לאותו אחד, הוא זהה לשלו. הלקוח יודע שגם הדגם הבא הולך להראות מאוד דומה ושהוא לא יצטרך ללמוד מחדש את מיקום הכפתורים ומבנה התפריטים ובעולם זה שכל כך מלא בהסחות דעת, משתמשים מאבדים את הסבלנות מאוד מהר.


 

המתחרה מיקרוסופט מבטיחה חווייה אחידה בווינדוס 10 - אך יקח לה זמן להגיע לזה, ויש אינספור יצרניות של מחשבים, החל מ-DELL הגדולה ועד לחנות השכונתית שלכם שמרכיבה חלקים שהזמינה ממקורות שונים. לאפל יש רק את המקים שלה והיא שולטת בהם.

 

גוגל, למשל, הציגה בעדכון התוכנה האחרון שלה לאנדרואיד, סנכרון בין האפליקציות בשעון, בטאבלט ובסמארטפון. זה יכול להיות יפה מאוד, אך גם כאן, מי שרכש מכשיר של גוגל מ-2012 והלאה יזכה לעדכון מיד. כל השאר, תלויים ביצרניות הסלולר. אז אם LG, סמסונג, HTC ואחרות יעדכנו תוך כמה שבועות עד חודשים (במקרה הטוב) עדיין יש אלפי מכשירים סינים שונים שלא יראו עדכון ולא יצטרפו לחגיגה.

 

בין אם המפרט של המחשבים של אפל מדהים, ובין אם הוא עתיק וכולם עשו את זה קודם, כל מה שאפל צריכה בשביל להמשיך למכור עשרות מיליוני מכשירים זה להיות קסומה - גם אם לא אוהבים את המוצרים שלה. נכון לעכשיו, ועל אף משברים קלים בהשקת האייפון, היא עדיין מצליחה להקסים.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אייפד אייר 2: מחדשת ומתנשאת
מומלצים