שתף קטע נבחר

ב.מ.וו S1000XR - מינכן פינת בולוניה

לאחר תקופה ארוכה של שמועות מוצקות, מציגה ב.מ.וו את אחד האופנועים היותר מסקרנים שלה בעידן המודרני. סופרבייק עם תנוחת ישיבה נורמלית, טורינג ביצועיסט

ב.מ.וו מציגה את ה-S1000XR במילנו. "סגנון ושימושיות לרוכב הספורטיבי וההרפתקן", כך בוחרת יצרנית האופנועים ב.מ.וו לתאר את ה-S1000XR, אחד האופנועים היותר מסקרנים שייצרה בשנים האחרונות, אופנוע שמוגדר לדבריה כ"ספורט-הרפתקה". ומכיוון שמדובר בדגם העושה שימוש במנוע האימתני של ה-S1000RR ההיפר-ספורטיבי, יחד עם כל מערכות האלקטרוניקה הקיימות, המילה הרפתקה מתייחסת לצד הוויזואלי בלבד. שכן מכל בחינה אחרת מדובר באופנוע ספורטיבי לכל דבר. ולא צריך יותר ממבט אחד חטוף כדי להבין איזה דגם שימש כאן כהשראה לאנשי השיווק הגרמנים. דוקאטי מולטיסטרדה, האופנוע האיטלקי שבחר בדרך זו - במראה דומה עד כדי אי נוחות - כבר לפני שנים.

 

 

ב.מ.וו עצמה אינה מתביישת להודות כי מדובר - למרות המראה - באופנוע ספורט, הרביעי לדבריה בארסנל דגמים עם אוריינטציה כזו, בעלי מנוע ארבעה צילינדרים. במקרה של ה-XR מבהירה היצרנית כי מדובר בסוג של ספורט-טורינג, להבדיל מספורט-סופר-ספורט בדגם האב המוכר והמוערך. בין היתר תודות לנוחות גבוהה יותר, מאפייני תיור מסוימים ושימושיות עדיפה ביומיום.

 

 

ב.מ.וו מציינת כי ה-XR עושה שימוש במנוע הליטר של ה-1000R, כאן עם 160 כ"ס ב-11 אלף סל"ד. הורדת ההספק המירבי מהספירות העליונות בו הוא יכול לתפקד, אפשרה לב.מ.וו "להגמיש" את המנוע, ולהעניק לו כוח משיכה עדיף בסל"ד נמוך ובינוני. הרוכב יכול לבחור בין שני מצבי ניהול מנוע ("כביש" ו"גשם"), ולרשותו גם אפשרות בחירה בין מצבי האחיזה של מערכת הבקרה המתקדמת וה-ABS. רוכשי ה-XR יוכלו להוסיף לו לאחר הקניה מצבי ניהול מנוע נוספים. שלדת האלומיניום האגרסיבית-ספורטיבית למראה, נתמכת מלפנים במזלג הפוך ומאחור בבולם יחיד, שניהם מתכווננים אלקטרונית.

 

 

ה-S1000XR אינו צפוי להגיע בקרוב לישראל, ויש לשער כי אופנועים ראשונים יגיעו לאחר חודש יוני 2015. מה יהיה מחירו של תואם המולטיסטרדה, דודו הביצועיסט של ה-R1200GS ואחיו הנוח והרגוע יותר של ה-S1000RR? את זה לא ניתן בינתיים לדעת.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
S1000XR 0 כמו דוקאטי
S1000XR 0 כמו דוקאטי
מומלצים