שתף קטע נבחר

חוששים מאובדן הלקוחות? שנו את סגנון הניהול

עסקים רבים שוברים את הראש כיצד להשאר תחרותיים ורלוונטים בעיני הלקוחות לאורך זמן. הפתרון יכול להגיע מאימוץ תפיסת הגמישות הארגונית - המאפשרת להתאים את העסק לשינויים המהירים מסביב. כך תעשו זאת

השינויים המהירים המתרחשים כיום בסביבה העסקית, מציבים בפני עסקים ומנהלים דילמה משמעותית - כיצד ניתן להיות תחרותיים לאורך זמן, ובמילים אחרות, להישאר רלוונטיים בעיני הלקוחות שלכם. כדי שזה יקרה, חשוב לייצר רעיונות למוצרים ושירותים חדשים שעונים על צרכי הלקוחות, לצאת איתם מהר לשוק ולטפח את הקשר עם הלקוחות במטרה להשאיר אותם נאמנים לחברה ולמוצריה.

 

 

אחת הדרכים לעמוד באתגרים אלו היא גמישות ארגונית (אג'יליות). מדובר בתפיסה ארגונית שבמרכזה יצירה וביסוס היכולות של עסקים להתאים את עצמם לשינויים שחלים במציאות העסקית ולייצר מנגנונים להפחתת בזבוז תוך התמקדות במטרות העסקיות. אז איך אפשר לעשות ליישם בהצלחה את עקרונות הניהול הגמיש?

 

הקשבה מתמדת

הנחילו בקרב העובדים מכל הדרגים, יכולות של הקשבה מתמדת ללקוחות, למתחרים, לספקים ולשינויים בסביבה. הקשבה זו תאפשר זיהוי של המגמות המשפיעות על הארגון בזמן עם היערכות טובה יותר לשינויים.

 

העובד כנכס המשמעותי בעסק

התייחסו לעובדים כנכס הגדול והחשוב ביותר של העסק. כזה שיכול למנף את הארגון ולעשות את ההבדל בין ארגון תחרותי שמרחיב פעילותו לעומת עסק שדועך. יחס כזה יבטיח שיתוף פעולה והובלה משותפת במהלכים הנדרשים כדי להבטיח הצלחה עסקית.

 

כישלון בדרך להצלחה

יש להתייחס לכישלון כאל שלב בדרך להצלחה ולא כגורם בלתי צפוי. חשוב לעודד את השיפור המתמיד ולחתור כל הזמן להשגת התוצאות הרצויות בדרכים שונות.

 

ממנהל "יודע הכל" למנהל שהוא מנהיג

זנחו את התפיסה הרווחת לפיה המנהל הוא "יודע הכול", המפקד, שעל פיו יישק דבר, לטובת תפיסת ניהול על פיה המנהל הוא המנהיג. הוא זה שמעורר את ההשראה בעובדים, מניע אותם לפעול, עוזר להם להתגבר על המכשולים, מעודד יצירתיות ומאפשר להם להביא את עצמם לידי ביטוי באופן מתמיד. בתוך כך בססו יחסי אמון בין כל העובדים בארגון ובכלל זה בין העובדים למנהלים.

 

עודדו יזמות פנים ארגונית

יזמות יכולה להתבטא ברעיונות למוצרים ומודלים עסקיים חדשים, לשיפור בתהליכי עבודה או אפילו בחוויית השירות ללקוח. ככל שיהיו יותר רעיונות חדשים, כך גדלים הסיכויים של הארגון להישאר רלוונטי ותחרותי. למה להסתפק בקבוצה קטנה של אנשים שאחראיים על הפיתוח העסקי, כשאפשר להיעזר בחוכמת ההמון של כל העובדים בארגון ובכך למנף את היכולת לייצר יותר רעיונות חדשים בו זמנית?

 

השטיחו מבנה ארגוני

העדיפו מבנה של קבוצות וצוותים קטנים הפועלים במקביל. ככל שהעובדים קרובים יותר ללקוחות, כך הם קשובים להם יותר, מבינים את צרכיהם יותר, ולכן יכולים לקבל החלטות בשטח שמאפשרות חוויית לקוח טובה יותר, ואף יצירה של רעיונות חדשים. בצוות קטן יש יותר מקום לעובד להביא את עצמו לידי ביטוי, דבר שיוביל ליותר יצירתיות, לקיחת אחריות והרגשה של משמעות שתתרום גם לנאמנות עובדים וחיבורם לארגון.

 

הטמיעו כלים תומכים ושיטות גמישות

הטמיעו בעסק כלים לשיתוף ידע בין העובדים, על מנת לאפשר תקשורת פתוחה, התייעצות וסיעור מוחות שיכולים לקצר לוחות זמנים. לצד זה הטמיעו שיטות פיתוח מוצרים אג'יליות, שמאפשרות לצאת מהר לשוק עם פתרונות פונקציונאליים בעלי ערך נתפס גבוה אצל הלקוחות, ושיפור מתמיד באמצעות גרסאות עתידיות המכילות פונקציונאליות נוספת ושיפורים במוצר או בשירות.

 

הכותבת היא יועצת אסטרטגית למנהלים ועסקים שתעביר את הסמינר "מקום בצמרת" בועידת המנהלים השנתית של המי"ל - המרכז הישראלי לניהול, ב-2 לדצמבר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים