שתף קטע נבחר

 

סכסוך בשגרירות זרה שדלף החוצה גרר תזכורת לעובדים: אל תכתימו את שם ישראל

מריבה בין עובדי שגרירות ישראל הובילה באופן חריג להגשת תלונה לרשויות המקומיות. במשרד החוץ פרסמו מסמך של כללי ההתנהגות וחשפו מקרים של הטחת עלבונות ויחס שחצני וגס למקומיים

סכסוך פנימי חריף באחת משגרירויות ישראל בעולם הוביל להגשת תלונה לרשויות המקומיות - הפעם הראשונה שבה מריבה בין עובדים "גלשה החוצה". בעקבות זאת שלח המפקח הכללי של משרד החוץ מסמך לנציגיו בניסיון להסדיר את התרבות הארגונית הרצויה, וחשף כבדרך אגב מקרים של צעקות, הטחת עלבונות בעובדים, ויחס מזלזל, שחצני וגס למאבטחים מקומיים, אנשי משק בית ונהגים. 

 

המפקח הכללי של המשרד ביקש מהעובדים להפיק לקחים מהמקרה כדי למנוע או לצמצם תקלות בעתיד. בנוסף, הוא הורה להם לפנות למטה המשרד מיד בפרוץ סכסוך מעין זה. "בדומה לשינוי שחל בכל נושא ההטרדה המינית בעשורים האחרונים, מה שהיה מותר ומקובל בעבר בתחום תרבות הניהול הוא בחזקת אסור היום", נכתב.

 

במסמך, שעיקריו הגיעו לידי ynet, נכתב עוד כי "אם בעבר קצין מנהלה יכול היה להיות כוחני וצעקני וזה היה לגיטימי, או למצער נסבל, הרי שהיום סגנון זה של ניהול - מעבר לכך שהוא לא אפקטיבי - מעיד דווקא על חולשה ולא מקובל. צעקות וצווחות על עובדים והטחת עלבונות אינם במתחם הלגיטימיות".

 

סעיף נוסף עוסק ביחס לעובדים מקומיים ולאנשי שירותים שמועסקים בנציגויות. "לאחרונה עסקנו בכמה מקרים של יחס לא נאות מצד ראש הנציגות ובן/בת זוגו כלפי מאבטחים מקומיים, אנשי משק בית ונהגים. מדיניות המשרד בעניין בלתי מתפשרת: יחס מזלזל, שחצני או גס כלפי עובדים קשי יום יטופל בצורה קפדנית וללא פשרות. אסור ששמה של ישראל או הנציגות יוכתם בשל התנהגות בלתי נאותה".

 

כותבי המסמך הדגישו כי רוב הביקורות שערכו בנציגויות חשפו התנהלות חיובית, והוסיפו כי "התרשמנו שרוב הנציגויות פועלות מתחושת שליחות וכי השליחים והעובדים המקומיים חדורי מוטיבציה וממוקדי משימה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא אסיאג
משרד החוץ
צילום: גיא אסיאג
מומלצים