שתף קטע נבחר

יוצרי "6 גיבורים": משמרים את מורשת דיסני

האנימטורים בדיסני שיצרו את הסרט "6 גיבורים" מספרים על הבחירה ברובוט עגלגל ואיטי, על הניסיון לייצר עולם בעל גבולות מטושטשים - ונדרשים לשאלה: למה הילדים בסרטים כמעט תמיד יתומים? "הגיבור צריך לעמוד במצב קשה. לפעמים יותר קל פשוט להוציא את ההורים מהמשוואה"

1.274 מיליארד דולר. זה הסכום האימתני שגרף "לשבור את הקרח", עבור אולפני דיסני, והפך לסרט המצויר הקופתי בכל הזמנים. אז לא פלא שההצלחה המפתיעה והתופעה התרבותית שהתפתחה סביב הסרט, טלטלו את הוליווד בכלל, ואגף האנימציה בפרט. "ממש התרגשנו ש'לשבור את הקרח' הצליח כמו שהוא הצליח", אומר כריס ויליאמס, מיוצרי הסרט, ומי שתרם את קולו לדמות של אוקן. "זה התעלה על כל הציפיות שלנו. אנחנו תמיד אוהבים שסרטים נהדרים מצליחים, ושאנשים מתלהבים מאנימציה ומבינים שהיא מיועדת לא רק לילדים".

 

 

ויליאמס אמנם על חתום על הבימוי של "לשבור את הקרח", אבל הוא גם סייע לבמאים האחרים בתהליך העבודה, ואף היה מעורב ביצירת הסטוריבורד. "אנחנו קהילה די קטנה של אנימטורים בדיסני, אז אנחנו עוזרים אחד לשני. ההצלחה של סרט של מישהו אחד היא ההצלחה של כולם, וכולנו שואפים לשמר את הרמה ואת המורשת של דיסני".

 

כעת, עמלים שם על סרט קצר שיסתמך על "לשבור את הקרח" וגם על המשכון. ועד שאלה יגיעו למסכים, בינתיים מקדמים שם את הבייבי החדש - "6 גיבורים", אותו ביים ויליאמס עם דון הול. הסרט חנך לאחרונה את פסטיבל טוקיו ה-27, והגיע בסוף השבוע האחרון לישראל. זהו שיתוף פעולה ראשון של מארוול עם דיסני, ומפגש הפסגה הזה בהחלט התגלה מוצלח, לאור הביצועים של "6 גיבורים" בקופות. הוא אולי לא משחזר את ההישגים של "לשבור את הקרח", אבל המספרים שלו עדיין מרשימים בהחלט - והוא כבר חצה את רף הכנסות של מאה וחמישים מיליון דולר בצפון אמריקה.

 

עלילת "6 גיבורים" משלבת רובוטים וגיבורי-על, אז לא פלא שהסרט עורר התרגשות בארץ השמש העולה. מה גם שהעיר הדמיונית, בה ממוקמת העלילה היא מאש-אפ בין טוקיו וסן-פרנסיסקו. "אם יש משהו שאני ממש גאה בו, זה שאין סטריאוטיפים בסרט", אומר ויליאמס. "רצינו שהדמויות בו תהיינה רב-תרבותיות, וזה משקף את העולם סביבנו, שבו חיים מגוון רחב של אנשים. לא רצינו, שאף דמות תהיה מוגדרת או מאופיינת על ידי הגזע שלה. זה גם משקף את העולם שיצרנו בסרט - עולם של מאש-אפ: מארוול-דיסני, מזרח-מערב, סן פרנסיסקו-טוקיו. הרעיון הזה של המאש-אפ רץ עמוק לכל אורך הסרט".

 

הגיבור של "6 גיבורים" הוא הירו, יתום מבריק, שאחיו המנוח יצר את באיימקס, רובוט לבן מתוחכם ועגלגל (העיצוב שלו הושפע מביקור של הבמאים במקדש בטוקיו). הנער והרובוט יוצאים למגר מזימה של רשע-על, שעלולה להשפיע על העיר. "הרעיון התמטי של הסרט היא טכנולוגיה היא לא רעה ולא טובה. היא פשוט טכנולוגיה והיא מה שאתה עושה ממנה. זו הכוונה של האדם שמנצל אותה שיכולה להפוך טכנולוגיה לגורם של רוע או גורם של טוב. הסרט גם מדבר על עבודת צוות, והדינמיקה המתפתחת בין הירו לבאיימקס מאוד מעניינת וגם משעשעת", אומר ויליאמס. "בגלל שהירו הוא צעיר אנרגטי ורזה - הוא חושב מהר וזז מהר, בעוד באיימקס לעומתו, כל כך שיטתי ואיטי. והוא פותר בכל רגע רק בעיה אחת".

לדברי הול, המצטרף לשיחתנו, ההתנהלות של הרובוט בסרט נאמנה למקור. "ככה מתנהגים רובוטים. יש סרטון יוטיוב מצוין שראיתי, בו רובוט מתוחכם מקפל כביסה - הרובוט מרים מגבת, ועושה הפסקה, ואז עושה קפל נוסף, ושוב הפסקה. זה פשוט לקח 20 דקות לראות את הרובוט הזה מקפל כביסה. אפילו הרובוט המתקדם ביותר שיש, לא יכול לעבד אינפורמציה במהירות של מוח אנושי. זה יקרה בשלב כלשהו, אבל בשלב זה אנחנו עוד לא שם. רצינו להיות נאמנים למציאות ולאמת של רובוטים".

 

לשאלתי מדוע יש כל כך הרבה יתומים בסרטי אנימציה, הול צוחק. "באמת דיברנו על הנושא הזה. זה משהו שניתן למצוא באנימציה, אבל גם בסרטים לא מצוירים. אחת הסיבות היא שלא משנה מי הגיבור שלך, אתה רוצה לשים אותו במצב קשה. אם היו לגיבור הורים, הקהל היה כל הזמן שואל 'איפה האמא? איפה האבא? למה הם לא עושים את זה ואת זה? למה הם לא עוזרים לו ככה?', ולכן בסיפורים מסוימים, יותר קל פשוט להוציא אותם מהמשוואה".

וויליאמס מחזק: "אני יודע שיתמות הפכה לקלישאה של סרטי אנימציה, אבל אנחנו תמיד עושים את זה מסיבות רגשיות רצינו לחקור את נושא האובדן. ידענו שזה יהיה מקור גדול של הרגש בסרט. אנחנו מסתכלים על סרטי הדיסני הגדולים של העבר, כמו 'במבי' ו'דמבו הפיל המעופף', אלו סרטים שיש להם עניין רגשי מאוד מאוד חזק במרכזם, והם לא פוחדים לעסוק ברגשות מאוד מאוד 'כבדים'. אז כשאנו עושים זאת אנו אומרים שהסרט שלנו הוא חלק מהשושלת הזו. הוא כיפי ומצחיק, אבל באותו הזמן גם לא מפחד לעסוק ברגש ומכיל רגשות אוניברסליים.

 

"רצינו שהאובדן של הירו ישאיר אותו ממש מבודד. הוא איבד לא רק את הוריו, אלא גם את אחיו. רצינו שהירו ירגיש מאוד לבד אחרי שאיבד את אחיו הגדול. וירגיש אבוד. ורק שהוא מוצא את באיימקס ואת החברים של אחיו, הוא מצליח להשתקם מהאובדן".

 

לפחות יש אצלכם גם הומור.

 

הול: "וכאן עלינו לתת קרדיט לבוס שלנו ג'ון לסיטר. הוא ממש עודד אותנו ללכת לכיוון הזה של ההומור הפיזי, ונתן לרגעים האלו לנשום".

 

עד כמה הוא היה מעורב בסרט?

 

ויליאמס: "הוא היה מעורב מההתחלה ועד הסוף. לפני כמה שנים, דון הציג בפניו שלושה פרויקטים שונים, וג'ון בחר את '6 גיבורים'. הוא ראה שטמון בו הרבה פוטנציאל רגשי. ואז לכל אורך התהליך הוא היה מעורב. ג'ון נתן לנו עצות על הסיפור, מיקום המצלמה, האנימציה, התאורה, ועוד ועוד. עד לפרטים הקטנים ביותר".

 

הול: "אנחנו לא יכולים להלל אותו מספיק, הוא גאון אמיתי".

 

 

האסתטיקה של "6 גיבורים" מושפעת מסרטי אנימציה ואנימה יפניים. "אנחנו היינו חשופים לאנימה במשך כל חיינו", מספר ויליאמס. "החלון לתרבות היפנית ותרבות האנימה רק גדל וגדל במהלך חיינו. והסרט הזה רק נתן לנו את ההזדמנות לבטא את ההשפעות הללו".

 

של מי היה הרעיון לתת ל"פול אאוט בוי" לעשות את שיר הנושא?

 

"כנראה שזה היה רעיון של טום מקדוגל, היועץ המוזיקלי שלנו", מספר הול. "אנחנו ממש אוהבים את המוזיקה של 'פול אאוט בוי', והם הגיעו לפגישה והיו כל כך מגניבים. הראנו להם חלקים מהסרט והם התלהבו".

 

ויליאמס: "האמת שהם מושלמים למשימה הזאת. הם אמנם רוקרים ומכוסים בקעקועים, אבל אם מסתכלים מקרוב על הקעקועים שלהם, מגלים שאלו דמויות דיסני. בכנות, הם מתים על אנימציה והם מתים על דיסני".

 

הול: "הם גם חננות של קומיקס. יש להם ידע די עמוק בקומיקס. כשהם חזרו עם השיר שכתבו עבור הסרט שלנו, אמרנו: 'וואו זה שיר ממש מגניב'".

  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ששה גיבורים. לא מפחד מהמציאות
לאתר ההטבות
מומלצים