שתף קטע נבחר

כשפרארי בוחרת ללכת עד הסוף

יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות הציגה את ה-FXX K, מכונית-על שתוכננה תוך מטרה אחת, ואחת בלבד: להציע את ביצועי המסלול הטובים ביותר שניתן. והיא עושה את זה

יש מעט (מאוד) אנשים בעולם שמסוגלים לרכוש מכונית כמו לה-פרארי האקזוטית של פרארי. יש עוד פחות מכך שעבורם, היא לא מספיק קיצונית או ייחודית. לכן החליטה היצרנית האיטלקית ללכת צעד נוסף בכיוון המהיר, וחשפה ה-FXX K. מכונית שמוגדרת כ"מעבדה ניידת לטכנולוגיות חדשות", ואמורה להציע את המיטב שפרארי יודעת לעשות בנוגע לביצועים על-גבי מסלול. היא לא לנהיגה על הכביש אגב.

 

 

ה-FXX K מוותרת למשל על כל יומרה לנוע על כביש ציבורי, ומי שירכוש אותה יוכל לנהוג בה רק בימי מסלול מיוחדים שתקיים פרארי ללקוחותיה. המחיר (שלא פורסם) צפוי להרחיק אותה גם מהישג ידם של עשירים, אבל לא רק. שכן פרארי תציע אותה רק ללקוחות נבחרים שמחזיקים בכמה וכמה דגמי פרארי. זה לא אתם, אנחנו יודעים.

 

 

המכונית החדשה מציעה מערכת כלאיים משודרגת עם מנוע V12 בנזין בנפח 6.3 ליטר, 860 כ"ס ב-9,200 סל"ד ו-76.4 קג"מ ב-6,500 סל"ד. כל הכוח הזה עובר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. ומצטרפים אליו עוד 190 כ"ס באדיבות מערכת החשמל - או 1,050 כ"ס בסך הכל בתנאים מסוימים. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך צפויים להיות טובים מאלה של הלה-פרארי, שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-3 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש.

 

 

מלבד תוספת הכוח (60 כ"ס בנזין ו-27 כ"ס חשמליים), ה-FXX K זוכה לעיצוב שונה. לדברי פרארי המטרה היחידה הייתה להפוך את המכונית לאווירודינמית ככל הניתן, ובפרט לבעל כושר הצמדה מיטבי במהירות גבוהה. כך לדוגמה מאחור יש צמד סנפירים עם כנף קטנה ומסיט רוח חשמלי שנפתח לאורך שישה ס"מ. יחד אלו יוצרים כושר הצמדה של 540 ק"ג על הסרן האחורי במהירות של 200 קמ"ש, מה שמשפר את היציבות על המסלול.

 

 

לרכב גם חרטום שונה עם מסיט רוח נמוך בשלושה ס"מ לעומת בלה-פרארי, צמיגי סליקס ענקיים במידות מירוץ (285/650-19 מלפנים ו-345/725-20 מאחור), ובקרת יציבות שהותאמה במיוחד לתנאי הנהיגה המאומצים. פרארי גם תציע מערכת ניהול משודרגת (Manettino), שתאפר בחירה בין מצבים שונים של תגבור כוח חשמלי - החל ממצב בו הרכב מספק את מלוא ההספק מיידית לביצועים הטובים ביותר שניתן, ועד למצבי נהיגת מירוץ שדורשים ניהול טווח נסיעה ומצב טעינה.

 

ה-K בשמה של המכונית, אגב, מגיע ממערכת ה-"KERS" (ר"ת של Kinetic Energy Recovery System), שאוגרת אנרגיית בלימה לטובת שימוש המנוע החשמלי. מערכת זו קיימת במכוניות פורמולה 1 מודרניות, חלק מדגמי פרארי ובדגמי כלאיים, ואף עושה דרכה למכוניות רגילות כתחליף למחולל זרם חילופין (אלטרנטור). ה-FXX K תושק במסלול המירוץ של אבו דאבי בסוף החודש. שיווקה יחל בשנה הבאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים