שתף קטע נבחר

בישראל עוד שנה: אודי Q7 חדש ו-RS3 ספורטיבית

אודי חשפה שני דגמים חדשים - רכב פנאי גדול ומודרני, וגרסה סופר-ספורטיבית של ה-A3 הקומפקטית. השיווק בישראל מהרבעון השלישי של 2015

יצרנית מכוניות היוקרה אודי חשפה את ה-Q7 החדש, רכב פנאי גדול עם חמישה או שבעה מושבים. ולצידו, גרסה סופר-ספורטיבית של ה-A3 בשם RS3, עם מנוע טורבו שמפיק 367 כ"ס. שני הדגמים יגיעו לישראל ברבעון השלישי של 2015, כך נמסר ל-ynet מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי.

 

 

ה-Q7 החדש קל מקודמו ב-325 ק"ג, תודות בין היתר לשימוש בחומרים קלים בשלדה. הוא גם מעט קטן מבעבר, אך באודי מבטיחים שהמרווח דווקא שופר. הדגם החדש מציג כעת אורך של 505 ס"מ (לעומת 509), רוחב של 197 ס"מ (198), גובה של 174 ס"מ (177 בעבר) ובסיס גלגלים שהתכווץ בס"מ ל-299. תא המטען יציע כעת נפח של 295 ליטר (לעומת 330) או 770 עם מושבים אחוריים מקופלים. בגרסת חמישה מושבים הנפח עומד על 890 ליטר.

 

 

אודי תציע את ה-Q7 עם מנועי ארבעה ושישה צילינדרים, ולראשונה גם בגרסת כלאיים מתקדמת - עם טעינה משקע ביתי ותצרוכת דיזל ממוצעת של 58.8 ק"מ לליטר. גרסה זו, עם מצברים שמאפשרים טווח נסיעה של 56 ק"מ בין טעינות, מצוידת במנוע דיזל 3.0 ליטר עם 258 כ"ס והספק מערכת כולל של 373 כ"ס. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.0 שניות ולמהירות מרבית של 225 קמ"ש, ועדיין לא ברור אם תגיע לישראל.

 

 

מנועים שגרתיים יותר יהיו יחידות ה-3.0 ליטר של אודי - טורבו-דיזל עם 272 כ"ס ו-61.1 קגמ, או טורבו-בנזין עם 333 כ"ס ו-44.8 קג"מ. גרסאות אלו יאיצו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.3 ו-6.1 שניות בהתאמה, ולמהירות מרבית של 234 ו-250 קמ"ש בהתאמה. כצפוי, גרסת הדיזל חסכונית יותר - 17.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 13 ק"מ לליטר בגרסת הבנזין. בהמשך אודי תוסיף גם גרסה מוחלשת של מנוע הדיזל (218 כ"ס ו-50.9 קג"מ) ודגם ארבעה צילינדרים בנזין (2.0 ליטר, 252 כ"ס ו-37.7 קג"מ).

 

 

עוד נמסר כי ה-Q7 החדש יציע את לוח המחוונים החדש של אודי, מסוג TFT ובגודל חריג של "12.3. האבזור האופציונלי יכלול מחשבי לוח ליושבים מאחור ("10.1) המקושרים למולטימדיה הקדמית ומאפשרים להעביר מידע מהיושבים מאחור לפנים, כמו גם שפע מערכות בטיחות - בהן בקרת שיוט אדפטיבית בולמת לעצירה ומסייעת בהיגוי, התראה מפני הולך רגל ותנועה חוצה ועוד.

 

 

מחיר ה-Q7 החדש יעמוד בגרמניה על החל מ-61 אלף יורו כולל מסים (292 אלף שקל). בשלב זה עדיין לא ידוע אילו גרסאות ישווקו אצלנו, ומה יהיה מחירן. הדגם החדש ינחת בישראל ברבעון השלישי של 2015.

 

 

RS3

לצד ה-Q7, אודי חשפה גם תמונות ופרטים ראשונים לגבי ספינת הדגל הספורטיבית של משפחת ה-A3. ה-RS3 החדשה תציע הנעה כפולה, מנוע חמישה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר, 367 כ"ס ו-47.4 קג"מ. בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, ה-RS3 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (280 בתוספת תשלום).

 

 

ה-RS3 תציע בנוסף לכוח הרב, גם כיול מתלים חדש עם מפסק סרנים רחב מבדגמים הרגילים, הנמכה של 2.5 ס"מ, היגוי עם יחס העברה משתנה וגלגלי 235/35 עם חישוקי "19 (או 255/30 מלפנים ו-235/35 מאחור עם חישוקי "20 בתוספת תשלום). שיווק ה-RS3 צפוי להתחיל בישראל אף הוא ברבעון השלישי של 2015, במחיר לא ידוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים