שתף קטע נבחר

הנחיות לקופאיות בויקטורי: אסור לשתות ולדבר

לקוח שפקד סניף של הרשת בתל אביב, נדהם לגלות רשימת הוראות התלויה לעיני כל מול עמדות הקופאיות. זו כוללת בין השאר איסור מוחלט לדבר במהלך המשמרת, ואיסור לשתות מפחית או מכוס. במכתב ששלח למנכ"ל הרשת, ביקש להסיר את הרשימה: "עולה תמונה קשה של יחס בלתי אנושי, מתעמר, מזלזל ומשפיל"

חובת הגעה עם נעליים סגורות, איסור מוחלט לדבר עם הקופאיות הסמוכות במהלך כל המשמרת וכן איסור "לשתות בקופה מפחית או מכוס, מותר אך ורק מבקבוק עם פקק!!!!" (ההדגשה במקור - ב.פ.) - אלו הן חלק מרשימת הדרישות התלויה מול עמדות הקופאיות בסניף רשת השיווק ויקטורי ושהעלו את חמתו של לקוח שפקד את המקום.

 

 

אותו לקוח סיפר בפנייתו ל-ynet, כי בביקור בסניף של הרשת ברחוב לינקולן בתל אביב, הבחין ברשימה מתנוססת על דף בגודל A4, תחת הכותרת "נהלי קופאי/ת". הרשימה כוללת בסך הכל 10 סעיפים, בהם גם הוראה לנהוג בכל לקוח באופן מכובד - גם כאשר הוא מקלל את הקופאית, ונחתמת באזהרה: "קופאית שתחרוג מאחד הנהלים תקבל הזמנה לשימוע אצל מנהל הסניף".

 

המסמך שתלוי מול עמדות הקופאיות ברשת ויקטורי ()
המסמך שתלוי מול עמדות הקופאיות ברשת ויקטורי

 

בעקבות זאת הוא פנה במכתב למנהל הרשת, אייל רביד, בו טען כי מדובר בהשפלת ורמיסת זכויות הקופאיות העובדות בה. "הנייר האמור, מעבר לעובדה כי סגנונו ותוכנו משפיל ובלתי ראוי, תלוי לעיני כל, באותיות בגודל של קידוש לבנה", נכתב. "מן האמור לעיל, עולה תמונה קשה של יחס בלתי אנושי, מתעמר, מזלזל, משפיל ונוגד כל עקרון בסיסי של כבוד האדם ותום לב, אליהם מחויב כל מעסיק, קל וחומר מעסיק כדוגמת רשת ויקטורי, המעסיק עובדים רבים במספר סניפים".

 

הלקוח העלה גם מספר תהיות במכתבו. "מדוע ניתנת הוראה לנהוג בכל לקוח באופן מכובד (לגיטימי) גם כאשר הוא מקלל את הקופאית – ואף להוסיף חטא על פשע ולהביא זאת לידיעת כל ציבור הקונים בסניף? האם הקופאית אינה בן אדם עם כבוד בסיסי ? האם היא חייבת לספוג כל עלבון וקללה בחיוך? אכן, יש לנהוג בציבור הלקוחות בסבלנות, אולם לא על חשבון כבודן הבסיסי של העובדות".

 

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)
 

עוד הוא הוסיף, כי "האם הרשת הייתה מעיזה לחייב ב-"נהלים" אלה עובדים אחרים שאינם נשים מוחלשות ממוצא רוסי או אתיופי המרוויחות שכר מינימום, תוך ניצול תמימותן וחולשתן מול המעסיק?... האם נדרש להשפיל את העובדות באמצעות מסמך עמוס באיסורים וחובות, בנוסח אלים ושלילי, רווי סימני קריאה וניסוחים עלגים? מדוע הפרת הוראות אלה הינה עילה לגיטימית לזימונן לשימוע? מדוע "מאיימים" בשימוע באופן פומבי, מול ציבור הקונים, תוך פגיעה בפרטיות ובכבוד האדם?".

 

בסיום מכתבו דרש הלקוח להסיר לאלתר את המסמך מכל הקופות בסניף ולתלות במקומו מסמך חלופי וגלוי לציבור הלקוחות, המביע התנצלות בפני העובדות, לרבות אמירה ברור שמותר להן לדבר. בנוסף הוא הציע "להסביר לעובדות, בשפה הברורה להן, כיצד עליהן להתמודד עם "לקוחות סוררים" באופן שירותי, תוך שמירה על כבודן העצמי. קיימות סדנאות שירות לצורך כך".

 

מחברת ויקטורי נמסר בתגובה: "רשת ויקטורי רואה בעובדי החברה נכס "יקר מפז", הרשת מתנהלת על בסיס נהלים שמטרתם לשמור על בטיחות, שירות ועמידה בציפיית הלקוח תוך שמירה על כבוד הצוות ועל חוקי העבודה.

 

אייל רביד מנכ"ל רשת ויקטורי מסר: "אנו חברה קשובה המבוססת על ערכים אנושיים לכן הורתי לבחון את הנושא".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
(אילוסטרציה)
צילום: ירון ברנר
מומלצים