שתף קטע נבחר

סקר סוכני ביטוח: מענה מהיר בקופת הגמל?

שירות ללקוח? סקר שערכה לשכת סוכני הביטוח מעלה כי משך הזמן לקבלת תשובות לשאלות ובירורים של לקוחות קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, קצר יותר, באופן יחסי, בבתי ההשקעות מאשר בחברות הביטוח. את הציון הנמוך ביותר קיבלה כלל ואילו את הגבוה ביותר - ילין לפידות

כמה זמן תמתינו לתשובה ממנהלי החיסכון שלכם? סקר שערכה לשכת סוכני הביטוח מעלה כי משך הזמן לקבלת תשובות לשאלות ובירורים של הלקוחות, קצר יותר, באופן יחסי בבתי ההשקעות מאשר בחברות הביטוח.

 

  • סוכני הביטוח: שירות מבטחי נזקי צנרת - גרוע

 

בעוד הציון הממוצע בחברות הביטוח עמד על כ- 7.4, בתי ההשקעות קיבלו ציון ממוצע של כ-8.3. את הציון הגרוע ביותר קיבלה כלל ביטוח (6.9) ואת הציון הטוב ביותר קיבלה ילין לפידות (9).

 

נתון נוסף שנבדק בסקר שפורסם היום (ב'), במסגרת כנס שערכה הלשכה, הוא משך הזמן לפתיחת קופה חדשה וניוד הכספים מרגע העברת החומר לחברת הביטוח או בית ההשקעות. גם כאן קיים יתרון מסויים לבתי ההשקעות אם כי הוא פחות מובהק. ילין לפידות זוכה לציון של 8.8, אקסלנס ל 8.5 ואיילון ל-8.1. את הציון הנמוך ביותר מקבלת גם כן כלל (7) ומבין בתי ההשקעות - את הציון הנמוך ביותר מקבלת מיטב-דש (7.4).

 

יש לציין כי בעוד מוצרי חברות הביטוח שולטים בשוק בקרב הסוכנים (בעיקר הראל ומגדל) הרי שלמעט אלטשולר שחם שאת מוצריה משווקים כ-25% מהסוכנים העוסקים בפיננסים, את מוצרי שאר בתי ההשקעות משווקים אחוזים בודדים מהסוכנים.

 

כך חברות הביטוח, הראל ומגדל דורגו כחברות עם נתח שוק הסוכנים הגדול ביותר. הראל (34%), ומיד אחריה את מגדל (32%). בית ההשקעות, אלטשולר-שחם דורג שלישי (25%), ואחריהן דורגו החברות: כלל (22%), מנורה (21%), הפניקס (14%) ואקסלנס (6%).

 

25% מהסוכנים אינם עוסקים בפיננסים

הסקר, שנערך על ידי מכון דיאלוג, בחן גם את שביעות הרצון הכללית של הסוכנים ובדק 9 פרמטרים בהם: רמת השירות של מנהל המכירות, קלות ההשגה של העובדים, משך הזמן לפתיחת קופה חדשה וניוד הכספים, קבלת עדכונים, שקיפות בחישוב העמלות ועוד.

 

מהסקר עולה כי בקרב חברות הביטוח הגדולות (נתח שוק סוכנים גדול), חברת הביטוח מגדל דורגה במקום הראשון (7.8) וכלל במקום האחרון (6.8). מבין החברות הבינוניות, חברת הביטוח איילון דורגה במקום הראשון (7.9).

 

בקרב בתי ההשקעות: ילין לפידות דורגה במקום הראשון עם ציון 8.3. לאחר מכן דורגו אקסלנס (8.2), פסגות (7.8), אלטשולר שחם (7.5) ומיטב-דש (7).

בחינת המוצרים הנמכרים מעלה כי קרן ההשתלמות היא המוצר הנמכר ביותר (91%), אחריו חסכונות לטווחים שונים (73%) ומיד אחריו קופות גמל (71%). מוצרי הגיל השלישי דורגו במידה פחותה (44%).

 

יש לציין כי כ-25% מסוכני הביטוח אינם מוכרים כלל מוצרים פיננסיים כגון קרנות השתלמות קופות גמל ומוצרי חיסכון אחרים. מנתוני הסקר עולה כי הסיבה לכך היא חוסר עניין של הסוכנים (41%), תגמול נמוך (29%) וחוסר ידע (24%).

 

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, אמר בעקבות פרסום הסקר, "מתוצאות הסקר עולה כי אחוז גדול מאוד של סוכנים עדיין אינו עוסק בתחום הפיננסים. לאור המגמה של סוכן הוליסטי המטפל בכל צרכי הלקוח, הלשכה רואה חשיבות רבה בהכנסת יותר ויותר סוכנים לתחום הפיננסים. אני קורא לבתי ההשקעות להרחיב ולהעמיק את הפעילות עם סוכני הביטוח כי הם זרוע ההפצה הטובה ביותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים