שתף קטע נבחר
 

אחרי שנתיים במעבדה: כך נולד קופי שוט

זה התחיל מרעיון לחבר בין שוקולד לקפה, נמשך בניסויים ארוכים במעבדה ונגמר במוצר שאתם מכירים. בואו וגלו איך מוצר נולד. כתבה ראשונה בסדרה

המוצר: Coffee Shot

 

מה זה בדיוק: מנת קפה עם שוקולד חלב או מריר, מוכנה לשתייה קרה בבקבוקון אישי.

 

האישה שמאחוריו: איילת אופק, 16 שנה בשטראוס, טכנולוגית פיתוח ומנהלת התחום הסנסורי בשטראוס קפה. הקימה ומנהלת את פאנל הטועמים המומחה של חברת הקפה.

 

איך נולד הרעיון: במעבדה. "המוצר הזה נולד בתהליך שונה מהרגיל", מספרת אופק, "אם בדרך כלל החבר'ה מהשיווק מגיעים אלינו ליחידת הפיתוח ומעלים רעיון, פה קרה ההפך והמוצר נולד ביחידת הפיתוח. הרגשנו שיש פה איזה רעיון טוב ורצינו לשחק איתו".

 

איך הוא התגלגל: בשלב הראשון, העובדים במעבדה החלו לשחק עם חומרי הגלם. הם הוסיפו קפה, הפחיתו בחזרה, הוסיפו שוקולד וניסו לייצר חיבור מושלם. "זה שונה מעולם הקפה הרגיל שלנו, שמבוסס על אבקות", מסבירה אופק, "כאן יש מוצר מוכן לשתייה, שדרש מאיתנו טכנולוגיה ייחודית שעוד לא ניסינו".

 

איילת אופק. "רעיון טוב ששיחקנו איתו" ()
איילת אופק. "רעיון טוב ששיחקנו איתו"

 

הקשיים בדרך: החיבור בין קפה לשוקולד מסובך במיוחד. "קפה הוא מוצר שמבוסס על מים, בעוד שלשוקולד יש בסיס שומני. לחבר בין שניהם וליצור מוצר עם מרקם חלק, עם אורך חיי מדף, זו משימה כמעט בלתי אפשרית. לכן, היה כאן תהליך פיתוח ארוך של כמעט שנתיים. התעקשנו להכניס טכנולוגיה חדשה עם כל המורכבות שלה, ולא התפשרנו".

 

ההחלטה ללכת על זה: "אחרי שהצלחנו לייצר מוצר ראשוני שהאמנו שהוא טעים וטוב, הבאנו אותו לשיווק ומנהלת התחום מאוד התלהבה. מפה לשם זה התגלגל: עשינו מבחני טעימה וראינו שהמוצר מתקבל היטב, ושיש בו צורך. בשלב מסוים ההנהלה החליטה שהיא מעיזה ללכת למהלך המורכב הזה, שלא באמת ידענו מה יהיה בסופו".

 

בחירת השם: בשטראוס הבינו ששם המוצר צריך לספק עבורם שני פתרונות: להבהיר שמדובר בקפה, ולהסביר מהו אופן הצריכה שלו. מאחר שמדובר במשקה מרוכז, המיועד לצריכה מידית בשלוק אחד (להבדיל מקפה חם שבדרך כלל צריכתו איטית יותר), הוחלט על Coffee shot - שם המסביר כי מדובר בקפה שהוא מרוכז, מהיר, חזק, קצר, קטן ומעורר".

 

ההשקה: "היום המוצר שנולד אצלנו במעבדה כבר נמצא אצל הצרכנים, והוא מצליח", מתגאה אופק. ואכן, הבייבי של אופק כבר הספיק אפילו לקטוף תארים, כשוועדת החדשנות של איגוד השיווק הכתירה את Coffee shot כהשקה המוצלחת של הרבעון השלישי של השנה.

 

הכתבה בשיתוף איגוד תעשיות המזון

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ברוך נאה
קופי שוט. נולד במעבדה
צילום: ברוך נאה
מומלצים