שתף קטע נבחר

דווקא בחג - הרכבת לירושלים שוב מושבתת

הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי קו הרכבת בין בית שמש לירושלים מושבת למספר שעות, דווקא בבוקר יום ראשון ובחופשת החנוכה. מקורות ברכבת: לא נשארו מערכי רכבות תקינים

קו הרכבת לירושלים שוב מושבת עקב תקלות. בעיות תחזוקה במערכי הקרונות בקו הרכבת בין בית שמש לירושלים, גורמות הבוקר (א') לעצירת תנועת הרכבות לבירה. הנהלת הרכבת הודיעה מעט לאחר השעה 09:00 כי "בשעות הקרובות לא ייסעו רכבות בין בית שמש לירושלים בשל תקלה במספר מערכים. רכבת ישראל מעמידה מענה חלופי לנוסעים והשרות בקו לירושלים צפוי להתחדש בקרוב. הרכבות לבית-שמש בשני הכיוונים, מתנהלות כסדרן". בתגובה אומרים גורמים ברכבת ל-ynet: "העסק מתפורר. מספר המערכים התקינים כבר חד-ספרתי, מתוך 45 מערכים בשירות הרכבת. החלטת שר התחבורה להפריט את הטיפול המערכים בניגוד לדעתנו, מתפוצצת לו בפרצוף".

 

 

שר התחבורה, ישראל כץ (צילום: ששון תירם ) (צילום: ששון תירם )
שר התחבורה, ישראל כץ(צילום: ששון תירם )

 

רכבת ישראל מתמודדת גם הבוקר עם אחת מבעיות התחזוקה הקשות שידעה - כשלים טכניים חוזרים ונשנים במערכי קרונות ה-ic3. ושוב זה קורה בקו הבעייתי בין המרכז לירושלים. בשעות הבוקר הודיעה ההנהלה כי היא שוב משביתה את הקו, וכי תסייע לנוסעים המבקשים להגיע מבית שמש לירושלים ובכיוון ההפוך. כל זאת מכיוון שבמערכי הקרונועים המשמשים בקו, התגלתה בעיה טכנית שגרמה להשבתתם. למעשה, לדברי הנהלת הרכבת, כל מערכי ה-ic3 מושבתים בשעות הקרובות לצורך "בדיקת שסתומים".

 

בעבר הושבת הקו עקב בעיות מסוגים שונים: התחממות מנועים, מערכות בלימה, בעיות תדלוק ועוד. לטענת גורמים בוועד עובדי רכבת ישראל, העברת אחזקת הקרונות לידי חברת אלסטום, מהלך שבוצע בעידודו ותמיכתו הפומבית של שר התחבורה, היא זו הגורמת לבעיות. בוועד אומרים כי למרות הידע הרב שיש לחברה הבינלאומית בתחזוקת רכבות, הבעיות הייחודיות של הקו לירושלים, יחד עם מצבם הרעוע של מערכי ה-ic3 במקור, גורמים להשבתה חוזרת ונשנית ולקריסת מערכים. לדברי מקורבים לנושא, מתוך כמה עשרות מערכים ברשות רכבת ישראל, רק חמישה פעילים כים.

 

גם לגורמים בחברת אלסטום יש טענות, ובאופן טבעי הן מופנות לכיוון עובדי הרכבת. לטענת חברת התחזוקה החיצונית, עובדי הרכבת במוסכים אינם ששים לשתף פעולה ולבצע את הפעולות עליהן הם מופקדים בקצב רצוי, ולפיכך גורמים לעומס בלתי מתקבל על הדעת על המערכים השמישים, והשבתתם לבסוף. בין היתר טוענים שם כי זמן הטיפול במנועים - עליהם אחראים עדיין עובדי הרכבת - מתארך מעל ומעבר לרצוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברת רשות שדות התעופה
שר התחבורה, ישראל כץ
צילום: דוברת רשות שדות התעופה
צילום: אלכס קולומויסקי
לא נוסעת - מערך הרכבות בין המרכז לירושלים
צילום: אלכס קולומויסקי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים