שתף קטע נבחר

מהארץ לארה"ב: כך נוצר חטיף כשר לפסח

מפעל המצות המשפחתי קיבל בקשה לייצר חטיף אנרגיה כשר לפסח. התוצאה: חטיף תמרים ואגוזים שיימכר בחג הקרוב בארה"ב. איך בדקו אם המוצר גם טעים? "בכניסה למפעל יש שולחן שמפזרים עליו דגימות מהמוצר. אם זה נגמר אחרי חצי שעה - מדובר בהצלחה". בואו וגלו איך הוא נולד

המוצר: חטיף אנרגיה כשר לפסח של "מצות אביב".

 

מה זה בדיוק: חטיף מתמרים ואגוזים, פלוס תוספות.

 

האיש שמאחוריו: רועי וולף, בן למשפחת המייסדים של המפעל ודור שישי ליצרני מצות. וולף למד קונדיטוריה בצרפת ועבד בגודייבה ובפושון ("עשיתי 2,000 מקרונים ביום", הוא צוחק). מ-2004 הוא בעסק המשפחתי בתור סמנכ"ל פיתוח, אם כי החלוקה לתפקידים במפעל אינה פורמלית: בני המשפחה מחלקים ביניהם את הניהול.

 

איך נולד הרעיון: רשת הסופרמרקטים האמריקאית הולפודס, העובדת בשגרה עם "מצות אביב", הציעה לה לייצר עבורם חטיף אנרגיה כשר לפסח.

 

איך הוא התגלגל: במפעל ידעו מייד כי הם מעוניינים לייצר את החטיף מחומרי גלם הגדלים בישראל. בראש ובראשונה נבחרו התמרים, שהגיעו מעמק הירדן ואזור סובב כנרת. "בחירת חומרי הגלם אינה פשוטה", מסביר וולף, "הכשרות בחו"ל היא דקדקנית ומחמירה מאוד, ואתה חייב לעמוד בקריטריונים ולוודא שבמפעל שאתה קונה ממנו אין חמץ, למשל. התייעצנו לא מעט עם רבנים מחו"ל".

 

אריזת חטיף אנרגיה בטעם תפוח וקינמון ()
אריזת חטיף אנרגיה בטעם תפוח וקינמון

 

הקשיים בדרך: בהתחלה חשבו במפעל כי מדובר במשימה פשוטה. "ככה זה תמיד בפיתוח", מספר וולף, "תמיד חושבים 'מה הבעיה?' ואז מתחילה שרשרת נסיונות מתסכלים וארוכים. מגבשים את המוצר, מכניסים לתנור, מחכים כמה ימים ואז טועמים – ומגלים שזה קשה כמו אבן, למשל. נורא מתסכל. לקח לנו כמעט שנה של נסיונות פיתוח".

 

הטעימות: במפעל יש צוות האחראי לבצע את טעימות המוצרים, אבל יש גם מבחן פחות פורמלי שוולף מאוד מאמין בו – מבחן השולחן. "בכניסה למפעל יש שולחן שכולם עוברים לידו בבוקר. מפזרים עליו דגימות מהמוצר החדש ומחכים לראות מה קורה. אם זה נגמר אחרי חצי שעה – מדובר בסיפור הצלחה. אם זה שורד על השולחן כמה שעות, כדאי לרדת מזה".

 

הבריאות: "טרנד המוצרים הבריאים לא פסח על הקהילות היהודיות בעולם, ורצינו להביא להם מוצר שיתאים לכך. הרי התאווה למתוק קיימת, אז אם אתה כבר אוכל כדאי שלפחות המוצר יהיה טבעי, מן הצומח ובריא".

 

המוצר הסופי: החטיפים יוצרו בשלושה טעמים ונארזו בחבילות של 4 ("אתה קונה שניים כאלה וזה מסדר אותך לכל פסח, אחד לכל יום").

 

מתי בישראל: בפסח הקרוב יושקו המוצרים בארה"ב, על מדפי הולפודס. בפסח הבא, מקווים במצות אביב, נוכל לטעום מהם גם בארץ.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בקרוב בארה"ב - חטיף כשל"פ
צילום: shutterstock
חטיף אנרגיה כשל"פ
מומלצים