שתף קטע נבחר

עסקים קטנים: טיפים לשיווק ברשת וניהול מלאי

תחרות העסקים הקטנים, בשיתוף ynet, ידיעות אחרונות ובנק הפועלים נמשכת, ובמסגרתה נפגשו לאחרונה שלושה מהמשתתפים בתחרות עם מומחי בנק הפועלים, שהכירו את העסקים מקרוב והציעו טיפים לניהול נכון. צפו

נמשכת תחרות העסקים הקטנים, בשיתוף ynet, ידיעות אחרונות ובנק הפועלים: אסף קסל, הבעלים של "ערב אינסטרומנטס", חברה המשווקת כלי נגינה ערביים באינטרנט, פגש את פואד דיביסי מנהל סניף בנק הפועלים בסניף בילינסון פ"ת ושמע ממנו עצות לניהול נכון של האתר, המשווק לשווקים בכל העולם. דב קוקלנסקי, מנהל סניף שמואל הנציב בנתניה, פגש את ברוך גלבוע וגי בלחסן, הבעלים של חברת "פוטבול טרי קולור" מנתניה, העוסקת בשיפור מיומנויות המשחק, והבעלים של "שייד פרו" ממושב ניצני עוז שבשרון, עסק המשווק פתרונות הצללה ומחסה מתקפלים, נפגשו עם דורון רווה, מנהל סניף טשרניחובסקי. צפו בוידאו:

 

חמש שנים קדימה

פואד דיביסי, מנהל סניף בילינסון פ"ת, מייעץ לאסף קסל מייסד "ערב אינסטרומנטס"

 

"ערב אינסטרומנטס", הפעיל כבר חמש שנים, הוא עסק מיוחד שזיהה נישה עליה הוא רוצה להשתלט: הוא מייבא, ולאחרונה גם מייצר, כלי נגינה ערביים ומוכר אותם באמצעות אתר אינטרנט ייעודי. קהל היעד שלו הוא אוכלוסיות ערביות ברחבי העולם, לא רק בישראל.

 

"מדובר בהחלט בעסק מבטיח עם פוטנציאל צמיחה, אך כמו לכל עסק קטן - גם לו צפויות מהמורות בדרך", אומר פואד דיביסי, מנהל סניף בילינסון פתח־תקווה של בנק הפועלים, שנפגש השבוע עם היזם אסף קסל.

 

מהן העצות שלך לקידום העסק?

 

"חשוב מאוד להתמקד. לא להיכנע לפיתוי להתפזר לעוד ועוד נושאים ותחומי פעילות כי יש בכך לא מעט סיכונים. כדאי לרכז את כל המשאבים למקום אחד, שהוא ליבת הפעילות של העסק.

 

"עצה חשובה נוספת נוגעת לנושא ניהול התזרים השוטף: עסק שעוסק ביבוא ומוכר באשראי זקוק למסגרות עבודה למימון יבוא ולהון חוזר. לכן חשוב לבנות מסגרות עבודה נכונות בשיתוף עם הבנקאי בסניף ולא להעמיס הכל על התזרים השוטף. בעסק קטן, הבעלים ממלא כמה תפקידים בו־זמנית — הוא הבעלים והמנכ"ל, אבל גם מנהל הכספים ומנהל קשרי לקוחות. ההמלצה היא להתייעץ כל הזמן עם גורמים מומחים נוספים, שיוכלו לכוון אותו. חשוב לעדכן את הבנקאי בתוכניות השוטפות, בצורכי העסק ובבעיות שהוא נתקל או עתיד להיתקל בהן.

 

"העצה האחרונה קשורה לעתיד: בעסק כמו ערב אינסטרומנטס חשוב לחשוב על העתיד ולשאול היכן העסק יהיה בעוד 5 שנים. כדי לענות על השאלה, יש לבנות תוכנית עבודה מתאימה, עם דרכי יישום ומדדי הצלחה".

 

להקפיד על איכות

דורון רווה, מנהל סניף טשרניחובסקי, מייעץ ליזמי "שייד פרו"

 

חברת שייד פרו, המספקת גזיבו פתרונות הצללה (גזיבו) לפיקניקים, פרגולות לגינות וסככות מתקפלות, היא אחת מתשעת המתמודדים שעלו לגמר בתחרות עסקים קטנים. בעלי החברה, דניאל פציפיצי ויריב גרבש, נפגשו עם דורון רווה, מנהל סניף טשרניחובסקי כפר סבא של בנק הפעלים, ושמעו ממנו עצות לקידום העסק.

 

"סוד ההצלחה של שייד פרו נעוץ ביכולת של העסק להשתנות", אומר הבנקאי. "היזמים עברו ממכירה ליחידים למכירה מוסדית והמהלך הביא לעסק חשיפה משמעותית. במקביל, השקעות בגורמי פרסום נכונים הובילו לעלייה משמעותית במודעות למותג בקרב צרכנים".

 

מהן העצות שלך לקידום העסק?

 

"על בעלי העסק להמשיך את מגמת ההתחדשות, לפעול במרץ לאיתור שווקים חדשים ולמצוא דרכים לפנות אליהם. במקביל, הם צריכים להמשיך לעשות את מה שהם עושים: לפרסם במקומות הנכונים, להעניק שירות מצוין ולייבא רק מוצרים באיכות הגבוהה ביותר. כדאי לזכור שכאשר עסקאות היבוא משולמות מראש והלקוחות משלמים באשראי של שוטף פלוס, חשוב לקחת בחשבון את עלויות המימון בתמחור הכולל של העסקה.

 

"בבנק קיימים פתרונות מימוניים רבים גם לעסקת היבוא וגם למימון ימי האשראי של הלקוחות על מנת לגשר על פער בתזרים המזומנים. כדאי שהבעלים ילמדו לעשות שימוש בפתרונות אלה. עליהם להישאר עם יד על הדופק בכל הנוגע למצבו הפיננסי של העסק, לשמור על קשר שוטף עם הבנק ולעדכן אותו בכל התפתחות או צורך שצץ ודורש פתרון". 

 

להציב יעדי מכירות חודשיים

דב קוקלנסקי, מנהל סניף שמואל הנציב נתניה, מייעץ ליזמים של ערכת הכדורגל "פוטבול טריקולור"

 

"נפגשתי עם בעלי העסק 'פוטבול טרי קולור', ברוך גלבוע וגי בלחסן, והתרשמתי מאוד", אומר דב קוקלנסקי, מנהל סניף שמואל הנציב נתניה של בנק הפועלים. "מדובר בשני אנשי עסקים ותיקים המבינים את עולם העסקים ואת ענף הכדורגל, יודעים לעבוד מול בנקים, ספקים ולקוחות, ומודעים היטב לקהל היעד שלהם בישראל ובעולם".

 

בלחסן וגלבוע פיתחו נעלי כדורגל ואביזרים נלווים שמעוצבים בשלושה צבעים ומאמנים את המשתמשים בהם לשנות את תנועות רגליהם בהתאם לצבעי האביזרים ובכך לשפר את מיומנות המשחק. לחברה יש תוכנית עסקית המנתחת את עולם הכדורגל, מתארת את הפעילות של החברה ומשרטטת את החזון לעתיד. "עם זאת חשוב לזכור כי תוכנית עסקית, טובה ואופטימית ככל שתהיה, עלולה לא לעמוד פתאום בתנאי השוק המשתנים, ולכן צריך להקפיד כל הזמן להיות זהירים עם הוצאות וממוקדים במכירות", אומר הבנקאי.

 

מהן העצות שלך לקידום העסק?

 

"מוטב להמתין לפני שנכנסים להוצאות משמעותיות על משרד פרסום ופרזנטור, שגובים כסף רב. כדאי בינתיים להמשיך ולהגביר את שיטת השיווק הקיימת כיום, דרך מועדוני כדורגל וחוגים לילדים ולנוער. עליהם לנסות להכניס את הערכה שלהם לתיק הציוד שרוכשים הילדים במועדוני הכדורגל.

 

"מעבר לתוכנית העסקית, מומלץ להכין תוכנית חודשית למכירות, עם מעקב יומיומי. כדאי לזכור שלצורך מימון העסק ניתן לפנות לקבלת הלוואה מהבנק מקרן צמיחה ומקרן בערבות מדינה. חשוב להמשיך לפנות ללקוחות דרך חנויות, רשתות ספורט ורשתות צעצועים, כפי שהחברה החלה לעשות לאחרונה. מדובר באפיק הכנסות נוסף בעל אופק מבטיח. יש לבדל את הערכה הנמכרת בחנות מהערכה הנמכרת בקבוצות הכדורגל – הן מבחינת תוכן, הן מבחינת מראה והן מבחינת מחיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
"פוטבול טרי קולור" עם מנהל הסניף, דב קוקלנסקי
צילום: יובל חן
צילום: יובל חן
"שייד פרו" עם מנהל הסניף דורון רווה
צילום: יובל חן
צילום: אבי חי
"ערב אינסטרומנטס" עם מנהל הסניף פואד דיביסי
צילום: אבי חי
מומלצים