שתף קטע נבחר

לידיעת ממשלת ישראל - כך מעודדים רכישת רכב חשמלי

ממשלת גרמניה אינה ממתינה שהיצרניות המקומיות יסגרו את הפער מול מובילות התעשייה, ומקדמת הקמת תחנות טעינה מהירה למכוניות חשמליות. היעד: מיליון מכוניות לא מזהמות עד סוף העשור

גרמניה רוצה שבשטחה ינועו מיליון מכוניות חשמליות עד סוף העשור הנוכחי. כך הכריז משרד התחבורה הגרמני, במסמך שהכין ושהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

 

 

במסגרת התוכנית, המדינה תקדם הקמתן של תחנות טעינה מהירה לאורך האוטובאנים המהירים וכבישים פרבריים, בתקווה לעודד יותר גרמנים לנטוש את הבנזין והסולר לטובת אנרגיה ירוקה יחסית. כיום קיימות בגרמניה כ-100 תחנות בלבד של טעינה מהירה ועוד כ-4,800 תחנות טעינה רגילות. עמדת טעינה מהירה מסוגלת למלא מצבר מרוקן בתוך פחות משעה, לעומת מספר שעות בעמדה רגילה.

 

ב.מ.וו חשמלית. ממשלת גרמניה רוצה יותר, הצרכנים עדיין לא משוכנעים

 

ממשלת גרמניה הביעה לא אחת אכזבה ממכירות הרכב החשמלי בשוק הרכב האירופי הגדול והחשוב ביותר. מתוך כשלושה מיליון כלי רכב שנמכרים מדי שנה, רק 24 אלף היו חשמליים בשנה שעברה. השנה הנוכחית לא צפויה להיות טובה משמעותית, זאת למרות תמריצי מס לרכישת רכב "ירוק". יצרניות הרכב - בהן הגרמניות - מגדילות בהדרגה את היצע הדגמים בקטגוריה, מתוך ציפייה לשינוי המגמה.

 

מהמסמך שפרסם משרד התחבורה המקומי, עולה כי בשלב ראשון צפויות לקום 400 תחנות טעינה מהירה חדשות לאורך האוטובאנים. שלב זה בתוכנית יסתיים בשנתיים הקרובות, וחלקו ימומן מתקציבי הממשלה ורשויות מקומיות.

 

כדאי להזכיר כי יחד עם טווח נסיעה מוגבל ומחיר רכישה גבוה יחסית עקב השימוש בסוללות יקרות, היצע מוגבל של תחנות טעינה נחשב לאחד המכשולים הגדולים בדרך להפיכת הרכב החשמלי לפופולרי יותר. בכירי עולם הרכב מזכירים זאת פעם אחר פעם, בין היתר בניסיון להבהיר מדוע הרכב הנטען חשמלית אינו תופס את נתח השוק אותו צפו בעבר. באופן טבעי, ההסבר מיועד לאוזני קובעי המדיניות במדינות השונות, האחראים על פריסת תשתיות אנרגיה ואמורים לסייע בכך פיננסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים