שתף קטע נבחר

חדשנות שיווקית: Scio - הגוגל של החפצים

חברה ישראלית פיתחה מכשיר קטן ונייד, שסורק חומרים וחפצים, ומעביר עליהם מידע מיידי לסלולרי. אבל החדשנות של Scio לא מסתכמת בכך: היא גם דאגה לפנות בדיוק למי שצפוי להתעניין במוצר בבקשה שיסייע בפיתוח שלו ויצטרף למימונו. אשת השיווק מיטל שירן הראל מספרת על רעיון שהלהיב אותה

בעשור האחרון העברנו את החיים הפיזיים שלנו לעולם הדיגיטלי: יש לנו הכי הרבה חברים בפייסבוק, המפות מהעולם הפיזי נכנסו לאפליקציית Waze וחנויות הספרים והעיתונים עוברות למהדורות דיגיטליות בלבד. ההערכות הן כי בשלב הבא המגמה תהיה האינטרנט של הדברים, כלומר מגמה הפוכה בדיוק: נעבור מהעולם הדיגיטלי לעולם הפיזי, עם עומקים מורכבים יותר מהפשטנות שהעולם היומיומי סיפק לנו.

 

כתבות נוספות במדור המוצר שהלהיב אותי

 

תארו לכם שנוכל לקבל בזמן אמת את כל המידע שאנחנו צריכים על החומרים שיש בסביבה המיידית שלנו: האם היהלום שהתלהבנו ממנו אמיתי ומה איכותו, מה המרכיבים של התרופה שאנחנו עומדים להכניס לגוף, ומה סוג הבד של החולצה. הדרך הקרובה ביותר לאתר כיום את התשובות האלה היא לחפש חוות דעת והמלצות בגוגל. אבל, היא לא מספקת לנו תשובה וודאית תמיד.

 

החברה הישראלית Scio מתכוונת להיות "הגוגל של הדברים". החברה ייצרה סורק מולקולרי קטן ונייד, שמקשר בין הפיזי לדיגיטלי. ביכולתו לסרוק חומרים וחפצים פיזיים, בגודל של אצבע, ולהעביר מידע רלוונטי ומיידי לסמארטפון.

 

תדמיינו איזה שינוי הסוקר הזה עשוי לחולל בדרך שבה אנו מתייחסים לחומרים וחפצים סביבנו. למשל, איש לא יוכל למכור לנו מוצר באצטלה אחרת, נוכל לזהות את המוצרים בדיוק מבלי להתבלבל ביניהם, להגן על עצמנו מפני צריכה של חומרים אלרגניים, וגם לאבחן ולחקור חפצים לבד, ללא הטיות של מומחים. אנחנו נהיה המומחים.

נוכל לראות אם יש תולעים בסלט שלנו (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
נוכל לראות אם יש תולעים בסלט שלנו(צילום: shutterstock)

 

מוצר משנה-שוק

Scio הוא סטארט-אפ ישראלי, שהוקם ב-2011. בחודשים הקרובים הוא עתיד להשיק את המוצר הראשון שלו. אבל כדי לבנות מוצר משנה-שוק שכזה, היזמים הבינו שלא רק המוצר עצמו צריך להיות חדשני, אלא גם דרך השיווק שלו ודרך גיוס הלקוחות וה"עובדים".

 

בחברה הבינו שהלקוחות הפוטנציאלים של המוצר בשלב הראשון הם קהל הסקרנים: אלה שמחפשים מוצרים חדשניים, שלא חוששים להשתמש בהם ואף רוצים להיות חלק מההצלחה ולראות אותה קורמת עור וגידים.

 

בצעד פורץ דרך העלתה החברה את המוצר שלה לפלטפורמת מימון המונים, כדי לפגוש את הקהל הזה בדיוק: kickstarter. המטרה המרכזית של החברה לא הייתה לגייס כספים, אלא לחוש את השוק ואת הביקוש למוצר. מטרה נוספת בפנייה ל-kickstarter, הייתה למצוא את ה"עובדים" שיבנו את מאגר המידע. החברה החליטה להשתמש ברוכשים ככאלו שיעזרו לבנות מאגר מידע תוך כדי שימוש ותיוג של המוצרים שהם סורקים. אם חושבים על זה, מדובר בדיוק בקהל שמתלהב ממוצרים חדשים, אוהד אותם ורוצה להיות חלק מהם.

 

בנוסף הציעה החברה ערכות מפתחים שחושפות את ארכיטקטורת המוצר ואת המבנה שלו, והודיעה כי היא מאפשרת למפתחים לפתח אפליקציות נוספות לאלו שלה, כדי לפתח את המוצר בדרך המהירה והשלמה ביותר ולהפוך אותו לדבר הגדול הבא. השיווק החדשני ייצר הד תקשורתי ענק, כך שכבר ביממה הראשונה החברה ביעדי הגיוס שהציבה, ובתוך פחות מחודש גייסה יותר מ-2 מיליון דולר מכ-130 אלף תומכים.

 

Scio היא דוגמה למוצר חדשני שמתנהג כמו שמוצר חדשני באמת אמור להתנהג: מביא חדשנות יצרנית אמיתית שלוקחת את הדיגיטל צעד אחד קדימה ל"אינטרנט של הדברים" (internet of things) - שקוף, שיתופי, ומשתמש בכלים חדשים לשיווק שמעניקים ערך ומייצרים התלהבות וציפייה. אני ממליצה לכולם לעקוב אחר התפתחות החברה וצעדיה החדשניים, נראה שנבנה כאן מהלך מנצח ומשנה פרדיגמות צרכניות שישפיע על כולנו.

 

הכותבת היא מנהלת אגף השיווק בבנק לאומי וחברה באיגוד השיווק הישראלי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים