שתף קטע נבחר

כך מועילה המהפכה הדיגיטלית לעסק שלכם

אם בעבר להצלחת עסק היו דרושים חנות רחבת ידיים ומושקעת ופרסום מאסיבי, הרי שכיום ניתן לעשות זאת ללא השקעה גדולה. נוכחות מקוונת היא שם המשחק. כך תעשו זאת נכון

את השינוי האדיר שהתחולל בתחום הקניות המקוונות אפשר להרגיש בשפת היום-יום של כולנו. פעם היינו מדברים על "סוף עונה", היום אנחנו מחכים ל"בלק פריידיי"; פעם קראו לזה "אחרי החגים", היום זה "סייבר מאנדיי". עוד ועוד נכנסים לחיינו מלים וביטויים לתיאור קדחת קניות שרובה ככולה מתבצעת במקום אחד - באינטרנט.

 

כתבות נוספות בערוץ העסקים הקטנים

 

פעמים רבות אנו שומעים על מהפכה כזו או אחרת המתרחשת בתחום מסוים, כשלעתים המציאות אינה מצדיקה את השימוש במילה גדולה כל כך. אך בכל הקשור לתחום הקניות המקוונות, ניתן לומר כי המילה "מהפכה" מתארת באופן מדויק להפליא את המתרחש בשנים האחרונות בעולם הקמעונאי. בין מובילי המהפכה הזו ניתן למנות ענקי מכירות כגון ebay, Ali Express, Dealextreme ועוד - שמות שהפכו שגורים בפי הצרכן הגלובלי.

 

והצרכן הישראלי? כמאמצי טכנולוגיות מושבעים, גם בתחום הקניות המקוונות אנחנו ממוקמים במקום טוב: לאחרונה פרסם אתר הקניות הפופולרי Ali Express את נתוני הקניות ב"יום הרווקים הסיני", והכתיר את ישראל כמדינה עם עגלת הקניות האינטרנטית המגוונת ביותר בעולם. המשמעות - אנחנו המדינה שאזרחיה רכשו מוצרים בהכי הרבה קטגוריות.

מירב ספקטורובסקי, מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים (צילום: רון קדמי) (צילום: רון קדמי)
מירב ספקטורובסקי, מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים(צילום: רון קדמי)
 

מה מאפשר את כל זה? מספר תמורות ותהליכים שחלו בתחומים מסוימים, אחד מהם היא הגלובליזציה. תחום הקניות המקוונות בישראל נמצא עדיין בחיתוליו, אך הצרכן הישראלי כבר מזמן משתתף בחגיגה - על פי הערכות, אנחנו מוציאים מדי שנה כ-30 מיליון דולר באתרי מסחר סיניים בלבד, והמספרים רק תופחים מדי שנה.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

מגוון הפלטפורמות בהן מתקיים המסחר המקוון מעניק אינסוף אפשרויות לעשות קניות, מהמחשב הביתי, מהטאבלט ברכבת או אפילו מהסמארטפון בהליכה ברחוב. כמה הקלדות, תשלום בפייפאל או בכרטיס אשראי והכיסוי לסמארטפון החדש כבר יגיע לתיבת הדואר.

 

הטכנולוגיה "והדיגיטליות של חיינו" משפיעות כמעט על כל תחום, אפילו על האופן בו הלקוחות מנהלים את חשבון הבנק שלהם. מיליוני לקוחות עושים זאת כבר שנים רבות בערוצים הדיגיטליים. בנק הפועלים, שצופה את התחזקות המגמה בעשור הקרוב, מתכוון להקים מערך סניפים דיגיטליים המתאימים לשינויים המתחוללים בתחום. סניפים אלו יכללו מספר מצומצם של עובדים ועיקר הפעילות בהם יתבצע על ידי הלקוחות בעצמם, בתהליך קצר ויעיל וללא ניירת, באמצעות שימוש במכשירי טאבלט בהם יוצגו מסמכים בנקאיים ועליהם יוכלו הלקוחות לחתום.

 

תרומה גם לעסקים הקטנים

הטכנולוגיה אינה פוסחת על בעלי העסקים ומסייעת גם להם, גדולים כקטנים. אם בעבר להצלחת עסק היו דרושים חנות רחבת ידיים ומושקעת ופרסום מאסיבי באמצעי השיווק המסורתיים, הרי שכיום ניתן לעשות זאת ללא נוכחות פיזית וללא השקעה גדולה. נוכחות מקוונת היא שם המשחק והשמיים הם הגבול: אתר מסחר מקוון ואפקטיבי יכול למנף עסק קטן במינימום השקעה, ולסייע לבעליו לפנות לקהלי יעד שלא היה מגיע אליהם מעולם. אתר רספונסיבי (המאפשר הצגת תכנים במגוון מכשירים בעלי רזולוציות וגדלים שונים), יביא אליו לקוחות שלא נמצאים תמיד מול מחשב, אלא גולשים בטאבלט או בסמארטפון. שימוש מושכל ברשתות חברתיות עשוי לתת לעסק דחיפה נוספת, נוכחות משמעותית ברשת ויתרון תחרותי אל מול מתחריו.

 

את הפוטנציאל הזה מפנימים לאט לאט גם עסקים קטנים; עסק שיידע להיות במקומות הנכונים ברשת - עם מוצר טוב ותמחור נכון - יכול רק להרוויח. בסקר שערך משרד התמ"ת (משרד הכלכלה כיום) בשנת 2012, נמצא כי 78.6% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל משתמשים באינטרנט ובדוא"ל. נתון מעניין נוסף בהקשר זה קבע כי הפרסום באינטרנט הוא האמצעי השני הכי נפוץ ויעיל לשיווק עסקים קטנים ובינוניים, אחרי פרסום מפה לאוזן. סביר להניח כי לו היה נערך הסקר כיום, נתוניו היו מצביעים על תוצאות מובהקות אף יותר לטובת השימוש ברשת.

 

הטכנולוגיה המסייעת לעסקים קטנים בפרסום ושיווק מסייעת לבעליהם גם בצד הניהולי. העידן הדיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים ליהנות ממגוון אפשרויות בניהול חשבון הבנק שלהם בערוצים הישירים. פעולות בנקאיות רבות הקשורות בניהול השוטף של העסק - תשלום משכורות, העברות כספיות, תשלומים למוטבים ממשלתיים, אישור עסקאות ממתינות לחתימה בזמן אמת ועוד - מתבצעות כבר זמן רב באתרי הבנקים ובאפליקציות ייחודיות לסמארטפונים ולטאבלטים. זאת, בנוסף למידע רחב שניתן במגוון תחומים הקשורים בעסק כגון כרטיסי אשראי, שוק ההון, מט"ח, סחר חוץ ועוד.

 

היכולת לנהל את העסק מכל מקום ולהתחבר לחשבון בכל שעה חוסכת עלויות רבות וזמן יקר - משאבים שמופנים כעת לקידום העסק ולהגברת המכירות. כך, עסקים קטנים וגדולים בארץ ובעולם הופכים את המהפכה למציאות שיווקית קבועה.

 

הכותבת היא מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"סייבר מאנדיי". השיווק המקוון חוסך השקעה מאסיבית בפרסום
צילום: shutterstock
מומלצים