שתף קטע נבחר

סופר מריו עם בינה מלאכותית

צוות מתכנתים מדמה אישיות באמצעות הגיבור של נינטנדו. לאחר שהתעורר לחיים ביקש מריו להחליף את המוזיקה ושאל אם הוא ילד אמיתי

צוות חוקרים גרמני כתב על גבי המשחק מריו קוד שנותן לשרברב אישיות. או לפחות מה שנראה ככה.  הצוות שבעצם חוקר איך המוח עובד, פיתח סימולציה מבוססת ג'אווה שנכתבה על המשחק הפופולרי של נינטנדו במסגרתה מריו יודע לזהות דיבור אנושי, להגיב לקולות אנושיים, לענות לפניות, להרגיש ולהתנהג בהתאם לכך.

 

 

מריו מתחיל את המשחק כשהוא יודע מה קורה כשהוא על רצפה מוצקה וקופץ. מכאן, הוא יכול ללמוד. לדוגמה: בן אנוש אומר לו "אם אתה קופץ על גומבה הוא ימות" - וזה מידע שמעתה יהיה למריו. כשנשאל אותו "מה אתה יודע על גומבה" הוא יענה "הוא תמיד ימות כשאני קופץ עליו". אפשר גם להגיד לו "חפש אויב" והוא יקפוץ על גומבה ויהרוג אותו, ואז כשנשאל אותו "מה אתה יודע על גומבה" הוא יענה "הוא אולי ימות כשאקפוץ עליו". כל אירוע כמו מוות או אכילת פרח נרשמים ומקוטלגים. קשת הרגשות של מריו היא ייצוגים שקובעים את ההתנהגות שלו - כלומר, הוא יכול להיות רעב, סקרן ומאושר, בהתאם למה שהמתמש אומר לו.

 

"יצרנו תוכנת AI מריו סתגלנית, לומדת שאולי אפילו חיה ובמידה מסוימת מהווה יישות מלאכותית אינטליגנטית. מריו חי", כותב הצוות בנימה מבודחת. שהרי זה הישג נהדר מבחינת מחשוב והפשטה של מנגנוני חשיבה. זה לא חיים. לא רק מבחינת האספקט של ריצה אינסופית, איסוף כסף והרג גומבות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים