שתף קטע נבחר

המפלגה ששברה את האינטרנט

הנה נתון מפתיע: מרצ נמצאת במקום הראשון בכמות החשיפות לגולשים באתרי רשת המדיה של גוגל עם 300 מיליון חשיפות בשבוע. הרשת הזו מכילה יותר ממיליון אתרים ביניהם יו טיוב וג'י מייל ובהם אנחנו נחשפים לפרסומות רבות. אילו עוד מפלגות ופוליטיקאים מככבים בראש טבלת החשיפות?

הרצון להגיע לעיניהם של גולשים רבים באינטרנט, באופן לא ויראלי, פותח בפני אנשי השיווק את האפשרות לקבל חשיפה ממומנת. והיכן כדאי לעשות זאת אם לא ברשת הפרסום החולשת על יותר ממיליון נכסים אינטרנטיים, גוגל. בדיקה מראה כיצד הפוליטיקאים והמפלגות בישראל משמשים כפלטפורמה פרסומית ברשת המדיה של ענקית החיפוש.

 

כתבות נוספות בנושא בערוץ הכלכלה :

 

רשת המדיה של גוגל מכילה יותר ממיליון אתרים, אפליקציות וסרטונים המאפשרים לה להציג פרסומות בשטחם. גם נכסים דיגיטליים בבעלות גוגל כמו YouTube ו-Gmail חברים ברשת פרסומית זו.

 

רשת המדיה של גוגל עובדת בצורה הפוכה מרשת החיפוש: המודעות מחפשות את הגולשים. כלומר, המפרסמים יכולים להציג מודעה לפי תוכן האתרים בהם ביקרו הגולשים או לפי תחומי העניין שלהם. במאמר זה בדקנו מהי כמות הגולשים המוערכת שנחשפה לבאנרים הקשורים לפוליטיקאים ולמפלגות הישראליות בפלטפורמה שיווקית זו.

 

משמעות המונח "חשיפת גולשים" היא כמות הפעמים בהם גולשים פוגשים את הבאנרים. כמות זו נקבעת לפי כמה קריטריונים, ביניהם מספר הגולשים הנכנסים לאתרים וכמות הפעמים בהם הוזכרו מילות מפתח מסוימות - במקרה הזה שמות של פולטיקאים ומפלגות.

 

מבחינת הפוליטיקאים שלנו נראה כי צמד המילים "יאיר לפיד" חשוף למספר הגולשים הגדול ביותר (ובהתאם לזה למספר הבאנרים הגדול ביותר), עם היקף הנאמד ב-250 מיליון חשיפות בשבוע. אחריו ברשימה מדורג נפתלי בנט עם היקף חשיפות של 40 מיליון בשבוע. אמנם עלויות הפרסום ברשת המדיה של גוגל לא חשופות באופן שבו הן חשופות ברשת החיפוש של גוגל, אך אלה נאמדות בטווח מחירים של 0.03 שקלים עד ל-4 שקלים על כל הקלקה על מודעה.

 


חשיפות

כמות החשיפות של הפוליטיקאים
מילת מפתח הערכת חשיפות מקסימלית בשבוע
יאיר לפיד 250,000,000
נפתלי בנט 40,000,000
בנימין נתניהו 15,000,000
אריה דרעי 1,000,000
אלי ישי 1,000
ציפי לבני 1,000
בוז'י הרצוג 1,000
משה כחלון 1,000
אביגדור ליברמן 1,000
זהבה גלאון 1,000

נתונים לקוחים מתוך "מתכנן הפרסום לתצוגה" ב-Google AdWords

  

מבחינת המפלגות נראה ש-מרצ שברה את האינטרנט (החלק הממומן שלו לפחות). אזכור שמה הניב לפי ההערכה 300 מיליון חשיפות לגולשים בשבוע. אחריה מדורגת מפלגת העבודה ואת המקום השלישי חולקים הליכוד והבית היהודי.

 


חשיפות מפלגות

כמות החשיפות של המפלגות
מילת מפתח הערכת חשיפות מקסימלית בשבוע
מרצ 300,000,000
מפלגת העבודה 100,000,000
הליכוד 15,000,000
הבית היהודי 15,000,000
מפלגת יש עתיד 1,000
מפלגת ישראל ביתנו 1,000
ש"ס 1,000
מפלגת כולנו 1,000

נתונים לקוחים מתוך "מתכנן הפרסום לתצוגה" ב-Google AdWords

 

איך זה עובד בדיוק?

מבין אסטרטגיות הפרסום המוצעות למפרסמים ברשת המדיה של גוגל, נפוצה השיטה של פרסום על בסיס תוכן. הפרסומות המוגשות באופן זה מציגות מסרים בכל אחד מהנכסים (אתרים, אפליקציות וסרטונים) שמוזכרים בו צמדי המילים הנבחרים. בדוגמה כאן בחרנו בשמות של פוליטיקאים ומפלגות.

מרצ - שברה את האינטרנט (צילום מתוך מגזין פייפר) (צילום מתוך מגזין פייפר)
מרצ - שברה את האינטרנט(צילום מתוך מגזין פייפר)
 

בנוסף, קיימת אפשרות להגיש מודעות על בסיס דפוסי גלישה (מכונה גם פרסום לפי תחומי עניין), והיא מסתמכת על היסטוריית הביקורים בנכסי המדיה. גוגל חושפת למפרסמים גם את הנתונים הדמוגרפיים של הגולשים המזוהים עם נושא הבחירות.

 

 

 (צילום מסך מתוך "מתכנן הפרסום לתצוגה" ב-Google AdWords) (צילום מסך מתוך
(צילום מסך מתוך "מתכנן הפרסום לתצוגה" ב-Google AdWords)
 

בגרף המצורף ניתן לראות, שמספר חשיפות הבאנרים לגולשים שצורכים תכנים הקשורים לבחירות בנכסי המדיה של גוגל, הוא 1-5 מיליון בשבוע. לפי הנתונים שידועים לגוגל, 55% מהגולשים הם גברים, 26% מהם בטווח גילאים של 25 עד 34 ו-68% מהם צורכים את התוכן ממכשירים ניידים.

 

התובנות שמופקות באופן זה משמשות את אנשי השיווק בחקר שוק ובחינת אסטרטגיות פרסום ברחבי הרשת. קמפייני הבחירות מתנהגים באופן דומה ובתקופה הקרובה יהיה קשה להתחמק מהם.

 

רשת מדיה פופולארית נוספת באינטרנט היא פייסבוק ובאייטם הבא נראה איך עובד הפרסום ברשת החברתית הגדולה בעולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מתוך מגזין פייפר
צילום מתוך מגזין פייפר
צחי ספונד
מומלצים