שתף קטע נבחר

דו"ח אמריקני: "סלפי גרם להתרסקות מטוס"

תמונות סלפי הפכו מזמן לדרך שבה אנשים מתעדים עצמם ברחבי העולם. אך מתברר שהתיעוד העצמי בטלפון הנייד עלול להיות מסוכן. דו"ח שפרסמו הרשויות בארה"ב טוען שצילום ללא הרף של טייס הביא להתרסקות מטוס בדנבר

המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה האמריקנית (NTSB) טוענת כי צילום סלפי הוא ככל הנראה הגורם להתרסקותו של מטוס קטן בשנה שעברה סמוך לדנבר שבה נהרגו טייס ונוסע. דו"ח שפרסמה המועצה בשבוע שעבר טוען כי מצלמת גו-פרו, שהותקנה על מטוס הססנה K150 ושרדה בהתרסקות, חשפה ראיות חדשות.

 

עוד חדשות בעולם :

מריחואנה בזמן הריון? קולורדו מתלבטת

נער סיני כרת את ידו "כדי להיגמל מאינטרנט"

מודעת דרושים בצרפת: "אם אפשר, לא יהודי"

 

הטייס נראה בכמה סרטונים מטיסות שקדמו לאסון כמי שמצלם עצמו ללא הרף בתמונות סלפי במכשיריו הסלולריים, כולל שימוש בפלאש. אף שלא התקבל צילום וידאו מהטיסה הקטלנית, התיעוד לדרך חסרת האחריות שבה השתמש הטייס בסמארטפון הביא את המועצה לקבוע כי הדבר תרם לחוסר-ההתמצאות ולאיבוד השליטה שלו במטוס.

מקום התרסקות המטוס. הרשויות טוענות שסלפי הוא הגורם לאסון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מקום התרסקות המטוס. הרשויות טוענות שסלפי הוא הגורם לאסון(צילום: רויטרס)

 

לפי הדו"ח, המטוס, שאותו הטיס אמריטפל סינג (29) כשלצדו ג'נטינדר סינג (31), התרסק בליל 31 במרס 2014, זמן קצר לאחר ההמראה משדה התעופה פרונט ראנג' במחוז אדאמס. שרידי המטוס נמצאו בשדה חיטה כשני קילומטרים מערבית לשדה התעופה.

 

חוקרי המועצה אמרו כי לפי הנתונים שברשותם, לטייס היה רישיון טיסה מסחרי וניסיון של 700 שעות טיסה. עם זאת הם לא מצאו הוכחות לכך שסינג ענה על הדרישות לטוס בלילה עם נוסעים.

 

דובר המועצה אריק וויס אמר לסוכנות הידיעות AP כי אחת המשימות המרכזיות בארגונו השנה היא להביא לתשומת לב הטייסים את הסכנות שבגורמים מסיחי דעת. "סלפי הוא דוגמה אחת לגורם מסיח שכזה", אמר וויס, והוסיף כי ההמלצה לטייסים היא להימנע מפעילויות ושיחות לא מחויבות בזמן הטיסה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שרידי המטוס שהתרסק בדנבר
צילום: רויטרס
מומלצים