שתף קטע נבחר

איזה טיפ תתנו בסופה? מיומנו של שליח

ימי החורף הם הקשים ביותר עבור השליחים, באשר הם. הכביש חלקלק, נהגי המכוניות לא מסתכלים במראות ולא כל הלקוחות מקבלים בהבנה את העובדה שהמשלוח התעכב בגלל הגשם. ביקשנו משליח לשתף אותנו בטור אישי

שמי לירן חרדון, אני בן 27 ואני שליח על קטנוע מזה כשנה וחצי. רובכם לא תזהו אותי בלי הקסדה על הראש, אבל כן - אני הבחור שמביא לכם את ארוחת צהריים או ארוחת הערב עד לפתח הדלת.

 

לכתבות וטורים אורחים נוספים בערוץ הקריירה של ynet:

 

>>>רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר

  

להיות שליח זה אתגר גדול: אתה נדרש לעמוד ביעדים ובלוחות זמנים, במטרה לראות את הפרצוף השמח של האנשים אליהם אתה מגיע הביתה. שליח, לעומת מקצועות רבים במשק, פוגש כמות אדירה של אנשים ופרצופים חדשים במהלך היום. אני כבר מכיר את כל דרכי הקיצור האפשריים בעיר שבה אני עובד - ולא תמיד זה פיקניק אחד גדול.

  

אין ספק, ימי החורף הם הקשים ביותר עבור השליחים, באשר הם. כך, בסערה האחרונה שפקדה את ישראל בחודש שעבר, כאשר כל עם ישראל צפה במהדורות החדשות בטלוויזיה והתעדכן בכמות המשקעים, ההצפות, השלג, הברד, הטמפרטורה הנמוכה וכד' - אני הייתי על הקטנוע, מפלס דרכי בגשם ובברד על מנת להגיע לעוד לקוח מרוצה עם המבורגר לוהט וטעים.

מנזקי הסופה בחודש שעבר, קרוב לסניף שבו עובד כותב טור זה (צילום: רוני צרנוב) (צילום: רוני צרנוב)
מנזקי הסופה בחודש שעבר, קרוב לסניף שבו עובד כותב טור זה(צילום: רוני צרנוב)
 

אבל הכביש מסוכן, והתנאים הפיזיים לא פשוטים. שליחים רבים נשברים בחורף. אני כבר שועל וותיק ויודע איך להתמודד עם איתני הטבע. אגב, בל נשכח כי גם הקיץ הישראלי לא מרחם עלינו במיוחד. 

 

להחליף בגדים 12 פעמים במשמרת

התארגנות לימי סופה מתחילה כבר מספר ימים קודם לכן. כאשר מתפרסמת התחזית, דואגים ברשת ובמוקד המשלוחים לאבזר את השליחים עם ציוד נוסף וחליפות אטומות. כמו כן, ברשת בודקים את מצב הקטנועים ומוודאים כי יש לנו את כל האמצעים הדרושים.

 

ובכל זאת, מספר הפעמים שנאלצתי להחליף בגדים במשמרת של 6 שעות הייתה בממוצע סט בגדים כל חצי שעה. הקפדנו לנסוע לאט, לבצע תדריכי זהירות לפני היציאה לכביש ולעשות את המקסימום כדי לעמוד בלוחות הזמנים.

 

לא תמיד זה כך - אך למרבה המזל, יש לקוחות שמקבלים מהם הרבה מאוד תמיכה ואהדה. בימי הסופה, כמעט בכל פעם שהגעתי אל לקוח, הוצעה לי שתיה חמה או כמה דקות של מנוחה. אני מסרב בנימוס, אך זה מחמם את הלב. תמיד שולחים אותך לדרכך עם ברכת "סע לאט, הכביש רטוב"; "אל תמהר, הכל בסדר". לישראלים יש את הנטיה הזאת לסולידריות בזמנים קשים יותר.

לשליחים קר יותר בכביש. לירן חרדון (צילום עמיר זוארץ) (צילום עמיר זוארץ)
לשליחים קר יותר בכביש. לירן חרדון(צילום עמיר זוארץ)
 

זכור לי מקרה ספציפי בו הגעתי ללקוח בשעה שהסופה הייתה בשיאה, הגשם לא פסק לדקה והטמפרטורות המשיכו לרדת. הלקוח פתח את הדלת, הביט בי, נתן לי שטר של 50 שקל, הודה לי מקרב לב ולחץ את ידי.

  

פי 2 יותר טיפים

אכן, אין ספק שמזג האוויר עושה את שלו גם בנושא הכלכלי. הטיפים גבוהים יותר, והאנשים פותחים את ליבם ואת ארנקם. רק לשם ההשוואה, כמות הטיפים בין יום רגיל לבין יום שבו מזג האוויר קשה יותר הוא פי 2. הלקוחות מבינים שיש צורך להוקיר תודה על כך שדאגת להביא להם את האוכל עד לפתח הדלת, ביום שבו לא מוציאים את האף מהבית.

 

ומילה לנהגי המכוניות: אל תשכחו כי כאשר אתם נמצאים בתוך הרכב המחומם והיבש, לנו, השליחים שעומדים לידכם ברמזור, אין את כל המעטפת המוגנת והמחממת. לרוב אתם לא מתחשבים, לא מסתכלים במראות, משפריצים עלינו מים ואף פעם לא שואלים לשלומנו.

 

לשליחים נזכיר, שצפויים ימים נוספים של גשם. הקפידו על נהיגה זהירה, לא לחתוך ולא לעשות תרגילים בכביש. העיקר לחזור הביתה בשלום בסוף יום העבודה.

  

הכותב הוא שליח ברשת בורגראנץ', סניף סוקולוב חולון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום אילוסטרציה: סידי בנק
צילום אילוסטרציה: סידי בנק
צילום עמיר זוארץ
לירן חרדון
צילום עמיר זוארץ
מומלצים