שתף קטע נבחר

היעד: אליפות פורמולה כחול-לבן

התעשיין גיל ברוך הוא חובב רכב ותיק. הבן גיל התיישב במכונית קרטינג כבר בגן חובה. עכשיו האב מממן והבן, כבר חייל וספורטאי מצטיין, יוביל את קבוצת F1 ISRAEL באליפות פורמולה-4 העונה

היסטוריה ישראלית: קבוצת הפורמולה המקצוענית הישראלית הראשונה בעולם, ISRAEL F1, יצאה רשמית לדרך, אחרי השקעה של כמיליון דולר.

 

הנהג הבכיר של הקבוצה יהיה בר ברוך (19) מכרמיאל, כיום חייל במעמד ספורטאי מצטיין, שמאחוריו קריירה ארוכה במירוצי קרטינג ופורמולה. מנהל הקבוצה: גיל ברוך, אביו, בעליה של חברת מוצרי המתכת N.B.Y, ומי שהשקיע בקבוצה מכיסו עד כה כ-4 מיליון שקל. השתתפות בעונה אחת של מירוצי פורמולה-4 עולה כמיליון שקל וחצי (350 אלף יורו).

 

בר ברוך וגיל ברוך עם הרכבים של הקבוצה (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
בר ברוך וגיל ברוך עם הרכבים של הקבוצה(צילום: רונן טופלברג)

 

גיל האב הוא חובב רכב ותיק, שאף מחזיק באוסף של מכוניות ספורט. עוד כשהיה בגן חובה נהג בר הבן בקרטינג, ובכיתה ג', בגיל 10, הגיע לאליפות ישראל וסיים שלישי במרוץ הראשון שלו. בגיל 15 עבר לאירופה, ושנה לאחר מכן התחרה בפורמולה ב-מ-וו, ואף ניצח במירוץ הראשון שלו.

 

בעונה שעברה התחרה באליפות הפורמולה-4 האיטלקית, עם מקום חמישי כגבוה ביותר שלו. "כבר כילד שתיתי בנזין במקום חלב", מספר בר. "אני מרגיש טוב מאוד לגבי השנה הקרובה, יש לי את הכלים לנצח ולזכות באליפות".

 

הקבוצה החלה לפעול לראשונה בשנה שעברה. "לאחר מספר שנים של מירוצי פורמולה ברחבי העולם שבהם תמיד לקחנו חלק כישראלים בקבוצה זרה, הגעתי למסקנה כי הדרך הנכונה, אשר תהווה בסיס מוצק לשם התקדמות בסולם שלבי הפורמולה העולמית הינה הקמת קבוצת מרוצים כחול לבן", אומר גיל. "הצוות, הרכבים והידע שהצטבר יהוו ביטחון לנהגי הפורמולה הישראלים ויאפשרו להם את השקט הנפשי לבנות את ניסיונם המקצועי ללא דאגה. אני מקווה שאצליח למסד ולייצג את שמה של ישראל בכבוד ברחבי העולם".

 

הרכבים של הקבוצה (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
הרכבים של הקבוצה(צילום: רונן טופלברג)

 

בר משלב את המירוצים בשירות צבאי. "קיבלתי ספורטאי מצטיין כדי שאוכל להתחרות, אבל אני משקיע גם בצבא. בטירונות הייתי מצטיין פלוגתי. כעת אני מקבל זמן לאימוני כושר וסימולטור, ולציאות לחו"ל לאימונים ולמירוצים", הוא מספר.

 

בצוות הטכני של הקבוצה השתלבו שני מהנדסים בוגרי אוניברסיטת בן-גוריון, מהצוות שבנה מכונית פורמולה במסגרת אליפות העולם לסטודנטים, גיל זכאי ותמיר פלצ'ינסקי. הם ישמשו כמהנדסי המירוץ של בר.

 

לצד בר צפויה הקבוצה לקלוט נהג נוסף שישתתף בחלק ממירוצי אליפות איטליה בפורמולה 2. "בשנה הבא בר יתקדם לאליפות בכירה יותר, וגם המכונית שלו תהיה פנויה לנהג ישראלי נוסף, בוגר קרטינג. עונה בפורמולה-4 עולה 350 אלף יורו, הנהג שאנחנו מחפשים יצטרך לשלם 175 אלף יורו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
הרכבים של הקבוצה
צילום: רונן טופלברג
מומלצים