שתף קטע נבחר

ה-Euro NCAP מציג: מבחני בטיחות מחמירים

ארגון הבטיחות המשפיע חשף את פרוטוקול המבחנים החדש, שכולל בובות ריסוק משופרות ועוד דרכים למעוך מכוניות כדי לבדוק אם הן בטוחות. איך תפקדו הנבחנות הראשונות?

ארגון מבחני הבטיחות האירופי Euro NCAP חשף את פרוטוקול הניסויים החדש, באמצעותו החוקרים מאמינים שיוכלו לבדוק באופן מדויק יותר את רמת הבטיחות של מכוניות חדשות. בשיטה החדשה, נוסף מבחן ריסוק בחפיפה מלאה (פגיעה חזיתית מלאה במכשול במקום רק חלק מהפגוש), ונעשה שימוש בבובות ריסוק מדגם חדש, ובגדלים נוספים.

 

 

כדי להמחיש את השיטה החדשה, ב-Euro NCAP פרסמו תוצאות למבחן שנערך לאודי TT החדשה. המכונית זכתה לציון של ארבעה כוכבים שנחשב בעבר ללא מרשים, אך בארגון מסבירים כי מעתה אין אפשרות להשוות לאחור את התוצאות - כלומר רק כלי רכב שייבחנו מכאן והלאה יהיו ברי השוואה בינם לבין עצמם.

 

ה-TT החדשה זכתה ל-81% במבחן ההגנה על מבוגרים, שכולל כעת גם דימוי של נשים נמוכות (בגובה 1.5 מטר). דירוג ההגנה של המכונית על ילדים עומד על 68%, דירוג ההגנה על הולכי רגל מרשים במיוחד עם 82% תודות למכסה מנוע אקטיבי שנפתח כדי ליצור מרחק הגנה מהמנוע.

 

 

ה-TT איבדה את הכוכב החמישי, בין היתר, בגלל היעדרה של מערכת בלימה אוטונומית - כזו המזהה סיכון לתאונה ותגובה איטית מדי של הנהג, ובולמת בעצמה. ב-Euro NCAP החליטו לשים דגש מיוחד למערכת זו, לאחר שמצאו כי יעילותה גבוהה וכי תעשיית הרכב כבר החלה להציע אותה גם במכוניות עממיות. מערכת זו זמינה גם בדגמי אודי שונים, ואף בדגמים עממיים של קונצרן פולקסווגן דוגמת פולקסווגן אפ! וסקודה סיטיגו.

 

לצד ה-TT, ה-Euro NCAP פרסם גם תוצאות מבחן בטיחות למסחרית החדשה של רנו, הטראפיק. זו נבחנה בשיטה הישנה, שתוחלף במסחריות גדולות רק בשנת 2016. הבוחנים העניקו לדגם זה שלושה כוכבי בטיחות בלבד, ציון מאכזב לרכב חדש, ולמרות שהטראפיק (שישווק בישראל גם תחת השם אופל ויוארו) צויד במבחן בשש כריות אוויר. במיוחד בלטה לרעה רמת ההגנה על מבוגרים - רק 52%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי TT מבחן בטיחות Euro NCAP
רנו טראפיק מבחן בטיחות Euro NCAP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים