שתף קטע נבחר

השי של מיקרוסופט: מוט סלפי מכוון לחצאיות

המבקרים בתערוכת טכנולוגיה שנערכה באוניברסיטת תל אביב הופתעו מהשי למבקרים של חברת מיקרוסופט - מוט סלפי המוצב בצילום מתחת לחצאיות. החברה הוסיפה למוצר אזהרה, אבל המבקרים מזועזעים: "איך זה שמיקרוסופט הגדולה בחרה דווקא באריזה הזאת כדי לשווק את עצמה ואת מוצריה?"

המבקרים בתערוכה של הכנס השנתי והנחשב בתחום הטכנולוגיה, STKI, שנערך היום באוניברסיטת תל אביב, נדהמו לראות את השי שחילקה חברת מיקרוסופט לכל מי שהשאיר את פרטיו בדוכן שפתחה במקום: מוט סלפי שעל אריזתו נראה צילום של המוט מוצב קרוב לרגלי דמות נשית, כשהוא מוטה לצילום מתחתיה.

 

כתבות נוספות בערוץ ymedia

 

בכנס STKI השנתי מציגים חברות וארגונים את ה"מילה האחרונה" בתחום הטכנולוגיה. לכנס מגיעים נציגים של חברות וארגונים ישראלים ובינלאומיים - בהם מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי שיווק ומכירות. החברות מקימות במקום דוכנים ומחלקות שי לכל מי שמשאיר בדוכן את פרטיו ליצירת קשר, כדי להעלות את מכירות החברה. בין הסוכריות, הגלידות ומחזיקי המפתחות בלטה כאמור מיקרוסופט, שבחרה לחלק את מוט הסלפי כשהוא ארוז בתוך קופסה, שעליה מופיע הצילום - מתוצרת סינית. 

 

"שמעתי מבקרים ומבקרות מדברים על מוט הסלפי, והלכתי לדוכן של מייקרוסופט למלא את הפרטים שלי, רק כדי לקבל אותו", סיפר אחד המבקרים במקום. "לאחר שראיתי את התצלום שעל הקופסה, הבנתי את הזעזוע. שאלתי את עצמי, איך זה שמיקרוסופט הגדולה בחרה דווקא באריזה הזאת כדי לשווק את עצמה ואת מוצריה. איך קורה שבתקופה כזאת, דווקא תמונה סקסיסטית כזאת מייצגת את החברה".

צחי רבאל, מנכ"ל "אקסטרא בריין" ויועץ שיווק, היה גם הוא בתערוכה. "ראיתי את מוט הסלפי ושמעתי את הזעזוע של המבקרים מהתמונה שעל גבי האריזה, ביניהם גברים ונשים. הזדעזעתי כמוהם".


 

על גב האריזה מופיעה אזהרה, שמנחה איך אסור לצלם. אולי מדובר דווקא בשיטת שיווק של הפוך על הפוך?

"ממש לא. כיועץ שיווקי אני מנחה איך לפרוץ קדימה דרך שיווק, ויש להניח שזו היתה הכוונה של מיקרוסופט - אלא שהם השיגו את התוצאה ההפוכה בשיווק האגרסיבי הזה. אמנם את האריזה ייצרה חברה סינית, אבל כל מי שלקח את המוט לא יזכור שחברה סינית היא האחראית עליה, אלא רק שמיקרוסופט חילקו את המוצר. זו תמונה פוגענית, שוביניסטית, ובתת מודע אצלי ואני מניח שאצל עוד כמה היא התקשרה לתמונות שצילם בזמנו נתן אשל מתחת לשולחן.

 

"קשה לי להבין איך מייקרוסופט, שלהערכתי השקיעה לפחות 60 אלף שקל בדוכן שלה, מציגה כזה מיצג. החברה רצתה להשיג לידים לטכנולוגיה הטובה שלה, כמו מחשוב בענן או OFFICE בענן - ומה שיזכרו המבקרים בסוף זה את מוט הסלפי. אני מאמין שאם אישה שעובדת במייקרוסופט הייתה רואה את המוט לפני הכנס, הוא לא היה מוצב שם. חבל על הכסף שהם השקיעו בדוכן, הם ירו לעצמם ברגל מבלי משים".

 

ממיקרוסופט ישראל נמסר: התמונה המדוברת מוצגת כאזהרה של היצרן מפני שימוש בלתי חוקי ולא ראוי במוצר. אם היה מי שנפגע אנו מתנצלים.



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיקרוסופט יעל ולצר
צילום: יח"צ
צחי רבאל, מנכ"ל "אקסטרא בריין" ויועץ שיווק
צילום: יח"צ
מומלצים